Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så j-a fet!Blir en liten bildkavalkad av Zelos Abyss - svart tavla. Finns flera olika.
Tagna när den var flong-ny.
![]()
![]()
![]()
17 veckor senare. Dock inte dagligt bruk, saltvatten eller framhetsat patina.
![]()
Trevlig klocka på många vis men jag tyckte min satt dåligt på handleden. Tror det berodde på att det är ganska kort mått mellan bandhornen på dem. Men det var på min handled de och kanske tycker du något helt annorlundaÅhhh blev sugen på en i mässing nu! Beslutsångest, armida a1 eller helson sharkdiver 42? Lutar åt en armida a1 med blå sunburst. Nån som har något att säga om dessa?
![]()
![]()
Åhhh blev sugen på en i mässing nu! Beslutsångest, armida a1 eller helson sharkdiver 42? Lutar åt en armida a1 med blå sunburst. Nån som har något att säga om dessa?
![]()
![]()
Har också funderat på det. Finns inte vad jag vet men det vore riktigt häftigt!Finns det några bronsdykare vars länk också är brons? Det vore fan coolt.
Finns det några bronsdykare vars länk också är brons? Det vore fan coolt.
Jag har en orient Ray som skall vara ca 47mm mellan bandhornen och den sitter bra på mig, armidan är 46mm så det borde ju funka. Sharkdivern är ju betydligt större med sina 51,5mm.Trevlig klocka på många vis men jag tyckte min satt dåligt på handleden. Tror det berodde på att det är ganska kort mått mellan bandhornen på dem. Men det var på min handled de och kanske tycker du något helt annorlunda
Hela handleden blir grön och luktar mumma...Det finns en (flera) anledning till att inte ens baksidorna är i brons/mässing utan stål/titanSå länk vill du nog inte ha...
Kan det inte i huvudet men har med kemin o brons kontra hundkontakt att göra iaf
Hela handleden blir grön och luktar mumma...
Slår ett slag för Zelos, mycket trevlig inte minst med applicerade index och tavla i flera nivåer. Tycker målade index ser lite platt ut på en så pass biffig klocka med djup under glaset så att säga
Beroende på hudkemi och legering i klockan blir man mer eller mindre grön men det går över när oxidskikt bildatsAh, synd! Men hur är det med luggarna? De kommer ju i kontakt med huden..?
Deras Abyss ser riktigt trevlig ut tycker jag, hade lätt kunnat tänka mig en i blått som sommarbeater.Hela handleden blir grön och luktar mumma...
Slår ett slag för Zelos, mycket trevlig inte minst med applicerade index och tavla i flera nivåer. Tycker målade index ser lite platt ut på en så pass biffig klocka med djup under glaset så att säga
Åhhh nu blev man inte mindre sugen! Hur är de kvalitets mässigt, de kostar ju ingen enorm summa men ändå? Störde du dig något på att längden mellan bandhornen bara är 46mm, eller var det bara bra? Tycker dock att det är synd att det inte är någom datum visning på blå sunburst, är ju ändå det på den med svart tavla?!Haft en Armida A1 i mässing med blå sunburst tavla. Härlig sommar klocka!
![]()
![]()
![]()
Åhhh nu blev man inte mindre sugen! Hur är de kvalitets mässigt, de kostar ju ingen enorm summa men ändå? Störde du dig något på att längden mellan bandhornen bara är 46mm, eller var det bara bra? Tycker dock att det är synd att det inte är någom datum visning på blå sunburst, är ju ändå det på den med svart tavla?!
Har oxå funderat på detta och jag tänker att det borde gå att göra nått i stil med länken till G-shock Metal Twisted G... Det är metallänk med någon form av gummi på baksidan, borde funka!!Finns det några bronsdykare vars länk också är brons? Det vore fan coolt.
Kvalitén är helt okej! Allt sitter som man förväntar sig, inga glapp och gediget.
Urverket är från Seiko så där går det som tåget. Angående längden så var det perfekt för mig. 17cm runt handleden så klockan satt superbt. Den är iofs lite hög/tjock men det gillar jag på en dykare. Att det saknas datum vande man sig vid. Om det krisade så fanns alltid mobilen att kika på. Ärligt så tycker jag att den ser bättre ut utan datum, men det är ju en personlig åsikt.
Även haft två Armida A8 i mässing tidigare, en med grön tavla och en med svart. Kör man mässing så ser klockan helt klart bäst ut tillsammans med en blå sunburst tavla. Ångrar att jag sålde den, precis som Armida A4´an med blå sunburst tavla.
![]()
![]()
Jag ångrar jag inte köpte A4: an![]()
Den var för stor för mina handleder, men satt skönt och kändes mindre än vad den var. Dessutom så höll ETA verket tiden mycket väl.![]()
En best. 235gr på stål länken. Natoband var lönlöst och med ett Zulu satt den stabilt men högt.För stor för mig med men hade velat testa ändå hehe![]()
Orisen är på 42mm https://klocksnack.se/threads/oris-carl-brashear.50877/Någon som vet om det finns klockor i brons som inte är över 42mm? Alla verkar ligga från minst 43mm och över, och längden är oftast mer än 50mm.
Någon som vet om det finns klockor i brons som inte är över 42mm? Alla verkar ligga från minst 43mm och över, och längden är oftast mer än 50mm.
En Armida a1 i mässing med blå sunburst tavla på gång hem! Kan tipsa om att Armida har summersale nu till den 4juli så 15% dras av summan.
Bra, tillsammans med svart bästa valet!Klicka hem ett 22mm strap från obris Morgan med om du vill ha blått, A1 är så kort lugg till lugg så funkar i princip på alla band även de längre
![]()