• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Vad hade Henrik Stenson för klocka på idrottsgalan ikväll?

Zu7GwVQ.jpg

Nån AP är det väl??

The Wolf of Wall Street

Leo kör på Tag Heuer och Jonah Hill lirar guld Daytona!

Iz5BLXh.png
Nu har jag inte sett filmen och vet inte vilka år handlingen utspelar sig mer än att det är 80-tal. Min känsla är att Daytonan ser för modern ut. Automatversionen med Zenithverket kom väl 1988, är det då filmen utspelar sig och är klockan riktig för den tiden? Ping Per ?

Någon som ser vad Robin Williams och de andra har för klockor i Good Morning Vietnam!

http://watchesinmovies.info/movies/good-morning-vietnam-1987/
Rent spontant får jag en Timex-vibb då det är amerikansk armé och utseendet känns lite timex-igt. Annars så googlade jag "Vietnam army issue watch" och fick lite olika svar, men liknande här på bukten:
http://www.ebay.com/sch/sis.html?_kw=US Army USA Military Vietnam War Issue Era Vintage Timepiece Wrist Watch&_id=180968823060

en av annonserna på bukten ser ut såhär, kanske inte helt rätt, men rätt lik någon på bilderna.
$_57.JPG

Nu har jag inte sett filmen och vet inte vilka år handlingen utspelar sig mer än att det är 80-tal. Min känsla är att Daytonan ser för modern ut. Automatversionen med Zenithverket kom väl 1988, är det då filmen utspelar sig och är klockan riktig för den tiden? Ping Per ?

Har för mig att det utspelar sig in på nittiotalet.
Har nu läst på lite och det verkar utspela sig 1987 till tidigt 90-tal, så då kan ju den Daytonan fungera. My bad.

Såg just American Hustle, mycket guld!

Tyvärr kassa bilder från min sida.

Karaktären är inte direkt någon höjdare i FBI men han kör en GMT II med keramisk bezel. Ganska stor miss, filmen ska utspela sig mellan 78-79..
AmHustleGMT2.png

Cristian Bales karaktär kör en, vad jag har förstått, tidsenlig DD:

AmHustleDD.png

Slutligen så har Bradley Cooper bla. en IWC Da Vinci:

AmHustleIWC.png

Bar inte Swigert en speedy som användes för att ta tid på en kritisk manöver under hemfärden? Den borde man väl iallafall fått se (har inte sett filmen själv)? På bilder precis efter landningen ser han dock ut att ha en Rolex som han måste haft under rymddräkten, så det är möjligt att han hade båda två. I verkligheten alltså, kanske en aning OT :)

Astronauterna får inte plats med klocka inuti rymddräkten pga låsringen till handskarna.

Astronauterna får inte plats med klocka inuti rymddräkten pga låsringen till handskarna.

Det låter rimligt. Tänkte inte så långt. Även om de hade fått plats så hade det nog inte varit tillåtet ändå p.g.a. risken att ha sönder insidan på dräkten eller så. Har dock läst på flera ställen att han skulle haft den på sig, t.ex. hodinkee, men det är antagligen påhittat av rolexfantaster :)

Aja, nu vart det nog väldigt OT. Speedyn hade han nog iallafall, varför den borde varit med i filmen också :)

Behöver spekulanter! Danny Ocean har på sig två klockor här. En dressigare och en dykare. Hamilton och Luminox har jag lyckats gräva fram.
Frågan är; varför?

(från oceans eleven)
YYZmAbI.jpg

Robert Redford bär en Skx009/Skx175 på nato i filmen All is Lost

Bilagor

• 6565.jpg
    6565.jpg
    78.7 KB · Visningar: 197
Tillbaka
Topp