Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Borde inte bra AR vara det första kriteriet för bra läsbarhet? Så, nej sitt bildförslag anser jag inte kvala in ens bland 100 klockor med hög läsbarhet!
WTF Hur är hon 23:45 ?? Är det kodat....Nä den där får du nog hjälpa mig medÄntligen en tråd för min favorit RW.
Tydligare kan det inte bli.
Frågor?
Den är 23.45 på bilden...
(Listpris på över 100k)
Borde inte bra AR vara det första kriteriet för bra läsbarhet? Så, nej sitt bildförslag anser jag inte kvala in ens bland 100 klockor med hög läsbarhet!
Bäst i denna tråd. Arabiska siffror måste vara en grundförutsättning för god läsbarhet.Flygarklockor är ju kända för sin läsbarhet. Det kanske bara är jag men jag tycker att de tom kan vara enklare att avläsa än dykare som ibland har plottriga urtavlor eller tom en cyclop kl 3...
Lånad bild:
Bäst i denna tråd. Arabiska siffror måste vara en grundförutsättning för god läsbarhet.
Epic fail! Den har ju inte ens AR! Enda anledningen att jag sålde min 116600 var just att läsbarheten var kass.Klockor kan vara ett instrument där läsbarheten är viktig. Vilken klocka tycker du har hög läsbarhet?
Rolex 116610LN
Utan bild har det inte hänt.
Absolut tydlig! Sen är den snygg också.T ex denna. Måste vara bland den snyggaste och välbalanserade tavla som finns.
Perfekt avvägning mellan bredd och längd på tim och minutvisare, utan att överväldiga eller orsaka distortion i tavlans symmetri. Tolvans markering är distinkt.
Jag säger inte att siffror är ett krav men om armen/klockan är vriden eller tiltad så underlättar ju siffror läsbarheten?Håller inte med. Ett gott komplement på en plottrig tavla kanske. Löser man orienteringen på tavlan på ett snyggt sätt kan man defintivt klara sig utan siffror.
Ja, Rolex är ett skämt ur den aspekten.Inte är det moderna Rolex iaf, säger man det har man inte provat många klockor.
Spridda skurar helt klart. För min del så är väl avvägda visare i kombination med en tydlig tavla avgörande för läsbarheten. Är det tydligt vilken visare som indikerar vad tycker jag att det underlättar. Visare som är lika och endast skiljer sig i längd påverkar läsbarheten något negativt kan jag tycka. Sen är det ju kanske så att läsbarheten inte alltid har högsta prioritet. Min syn har börjar svikta och 116610:an är den klocka som kombinerar läsbarhet och estetik mycket trevligt.Kul tråd. Känns som att det har postats minst ett inlägg från varje populärt klockmärke inom kort.