Laddar...
Erikson Urhandel

Klockor ni vart besviken på EFTER köp

Diskussion i 'Diskussion' startad av Uret, 30 september 2018.

1. AMG63

AMG63 Tantal

Denna...vet inte riktigt vad jag tänkte när den inhandladeso_O, den blev inte gammal iaf.
    20170530_191724.

2. t-h-e-p-i.m-p

t-h-e-p-i.m-p Plast

Bästa tråden på KS!

Simpatico gillar detta.
  3. phant0m

phant0m Plast

Den här fick tyvärr lämnas tillbaka, gillade verkligen designen men kändes inte rätt på armen. Om den bara hade varit tunnare. :( Seiko-Presage-SPB041J1-hands-on-review-5.

4. Seiko flightmaster.
    Hur jag än försöker, byten av armband etc. så känns den bara fel.

5. hooods

hooods Brons

Nomos Tangente 38 Datum
    Var för avskalad och kändes klen. Måste dock tillägga att klockan är grym, men passade inte mig. Gillar du tunna, rena dressur är det bara att handla!

spammerstakeahike gillar detta.
  6. dajen

dajen Titan

6683F730-DB12-4503-B7AF-10CEBE4776B5.

Hade en sån jävla hatkärlek till denna, ibland kändes den helt fantastisk och var väldigt fin i vissa ljus, men ofta kändes den också för rörig med blå urtavla, grönt glas, orange visare osv. Jag gillar inte heller klockor som är nodate lärde jag mig med denna. Den kändes även konstig på handleden. Lite klumpig typ. Nån mer?

Aquastaren gillar detta.
  7. Thepurchaser

Thepurchaser Plast

Av någon spec anledning? :)

8. Omega87

Omega87 Silver

Från:
    Skåne
    Suktade länge efter en Sarb065 och var helt såld på urtavlan. Fick dock inte tag på en och väntade till den nya billigare Srpb43 släpptes och slog direkt till. Klockan var fantastisk någon vecka men sen tröttnade jag av någon oklar anledning. Den var otroligt fin att titta på men kändes inte 100 på handleden så den fick gå.
    Screenshot_20181010_231207.

9. Träff

Träff Brons Friends Of KS

Från:
    Gryt
    Jag har en Milgaus men jag har den gamla version och skulle aldrig byta mott den nya då den som du säger känns alldeles för rörig, Rolex förstörde verkligen Milgaus med den nya versionen (min privata åsikt). Sen till skillnad från dig föredrar jag nodate.

Jag har rätt stora handleder på 19,5 cm och bar en G-shock Steel under en längre period så jag tycker inte den är klumpig överhuvudtaget. Så testa den gamla versionen och se om den faller dig i smaken mer?!

10. Remofflan

Remofflan Brons

Från:
    Västergötland
    Precis samma för mig faktiskt. Det är nog den klocka jag blivit mest besviken på efter köp.

Jag testade även storebrorsan med power reserve och datumhjul, även om det blev lite av en annan klocka med fler element på urtavlan. Tröttnade på både efter ca. 1 vecka respektive. Sneglar fortfarande på Cocktail-modellerna då och då ...

Omega87 gillar detta.
  11. dajen

dajen Titan

Jag förstår. Då är skillnaden att jag har små och du stora handleder och jag gillar fortfarande inte nodate :) tror mina småhandleder fick mig att känna att den var klumpig. Nästa blir 116234, får hoppas på det bästa!

Träff gillar detta.
  12. Hör och häpna.
    När jag köpte min iwc pilot. Det blev liksom ingen kärlek. Konstigt

Shadyboy gillar detta.
  13. Uret
    Trådstartare

Uret Tantal

Det var min drömklocka speciellt efter ha sett en bild på den som än idag är något av de fräckaste jag sett (ska se om jag hittar den)
    Köpte den via Chrono24 men flippade den redan efter 2 dagar då den kändes fel på så många vis, hade inre burit överdrivet mycket klockor då och de var första klockan som kostade en del så besvikelsen var ju extra påtaglig när den väl kom.

14. NRE

NRE Silver Premium

Från:
    Stockholm
    Storleken, topptyngden, känslan i bezeln och plattheten i tavlan. Fick ingen feeling alls. Tyvärr. Ville verkligen gilla den.

15. dajen

dajen Titan

Jag förstår dig, hade lite samma känsla innan jag köpte den och kände detsamma efter köpet. Mot nya roligare klockor! ;)

16. MasterChief

MasterChief Brons Premium

Från:
    Uppsala
    Samma här. Den var för tjock med sina 13mm! Sjukt fin tavla och komposition, men höjden på den gjorde att jag aldrig riktigt blev kompis med den. Som ett kostymur som buktar fram som en dykare liksom. Nej. Den fick lämna.

17. Omega87

Omega87 Silver

Från:
    Skåne
    Instämmer! Tjockleken gjorde att hela upplevelsen sjönk också känslan för den.

18. Omega87

Omega87 Silver

Från:
    Skåne
    Samma här, blev grymt besviken då allt annat var ganska så perfekt. Tavlan är ju magisk! Tjockleken var ett problem. Haha, samma här! Sneglar också på dem ibland, man är bra konstig ;)

Remofflan och MasterChief gillar detta.
  19. Broderjimmy

Broderjimmy Brons Premium

Från:
    Haag
    Nu vill jag absolut inte uppfattas som dömande, så jag skriver enbart detta för att du började: men jag undrar faktiskt lite också hur du tänkte med den där.
    Jag är ändå TH nörd, och speciellt för de modeller som drar mycket inspiration från gamla tiders Heuer. Men just den där referensen, ihop med sin Siffert bror var ett totalt magplask från TH...

20. AMG63

AMG63 Tantal

Tyckte nog att den såg läcker ut när jag såg bilderna på den, på Kaplans. Men väl hemma och när jag hade den på armleden kändes den som en hög klump med fel proportioner. Men nu vet jag:)

21. niclashill

niclashill Tantal

Från:
    Stockholm
    Seadweller 126600. 43 mm o c h 15 mm blev för stort tillsammans. Första klockan jag alltid känt jag haft på mig. Dessutom - för stor bezel jft med urtavla. Men kvalitetskänslan... Wow.

22. Royson

Royson Plast

IMG_3369.
    Denna Turtle hade jag en kort period, klickade inte alls med den och tjockleken på boetten gjorde den alldeles för klumpig på handleden.

23. sherwan

sherwan Silver Friends Of KS Premium

Från:
    Stockholm
    0211717C-3E6C-40E2-8E9B-6BEA703C6DE7.
    ”Så liten tavla...va det allt?”

TompaC, metamorfos, Swizz beat och 2 andra gillar detta.
  24. beardedpeareater

beardedpeareater Tantal

Från:
    Betongdjungeln
    Kan inte någon dissa en Natuilus pls, eller en Royal Oak, kom igeeeeeeen! :D

25. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Rimliga sågningar. 114060 är nog det tråkigaste som finns.

Mikaell, Ninen79, Ruben och 1 annan gillar detta.
  26. Zingo77

Zingo77 Tantal

Har redan dissat Royal Oak Diver tidigare i tråden :D

27. alfgren

alfgren Silver

Från:
    Stockholm
    Seiko Sumo. Att en klocka för ändå 4k nånting kan vara så bedrövlig förvånade mig. Degig bezel, kass tidshållning, rasslig och klen länk, noll AR. :(

ironcastle och laketwig gillar detta.
  28. Floffen

Floffen Tantal

Från:
    Stockholm
    Riktigt kul tråd :) Finns väl ett gäng man tröttnat på snabbt, men 214270 tar priset för mig. La ut annons samma dag som jag fått hem den. Ngt med proportionerna som är helt off. Blir typ förbannad bara av att scrolla igenom gamla bilder på den.

CBB98E65-FB57-4894-B179-D30C8CA1E497.

Aquastaren, Rusty, kexet77 och 9 andra gillar detta.
  29. davestoni

davestoni Brons

Från:
    Stockholm
    upload_2018-10-18_20-39-12.
    Håller med dig! Men jäklar vilken keeper det hade varit om den var 40mm.

kexet77 gillar detta.
  30. Watchie

Watchie Silver

AP diver, Breitling Chronomat sist men inte minst Hublot Big Bang.....:(

Mollstedt