• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor ni vart besviken på EFTER köp

Denna...vet inte riktigt vad jag tänkte när den inhandladeso_O, den blev inte gammal iaf.
20170530_191724.jpg

Den här fick tyvärr lämnas tillbaka, gillade verkligen designen men kändes inte rätt på armen. Om den bara hade varit tunnare. :(
Seiko-Presage-SPB041J1-hands-on-review-5.jpg

Nomos Tangente 38 Datum
130-tangente-38-datum-3d-front.jpg

Var för avskalad och kändes klen. Måste dock tillägga att klockan är grym, men passade inte mig. Gillar du tunna, rena dressur är det bara att handla!

6683F730-DB12-4503-B7AF-10CEBE4776B5.jpeg

Hade en sån jävla hatkärlek till denna, ibland kändes den helt fantastisk och var väldigt fin i vissa ljus, men ofta kändes den också för rörig med blå urtavla, grönt glas, orange visare osv. Jag gillar inte heller klockor som är nodate lärde jag mig med denna. Den kändes även konstig på handleden. Lite klumpig typ. Nån mer?

Suktade länge efter en Sarb065 och var helt såld på urtavlan. Fick dock inte tag på en och väntade till den nya billigare Srpb43 släpptes och slog direkt till. Klockan var fantastisk någon vecka men sen tröttnade jag av någon oklar anledning. Den var otroligt fin att titta på men kändes inte 100 på handleden så den fick gå.
Screenshot_20181010_231207.jpg

Hade en sån jävla hatkärlek till denna, ibland kändes den helt fantastisk och var väldigt fin i vissa ljus, men ofta kändes den också för rörig med blå urtavla, grönt glas, orange visare osv. Jag gillar inte heller klockor som är nodate lärde jag mig med denna. Den kändes även konstig på handleden. Lite klumpig typ. Nån mer?
Jag har en Milgaus men jag har den gamla version och skulle aldrig byta mott den nya då den som du säger känns alldeles för rörig, Rolex förstörde verkligen Milgaus med den nya versionen (min privata åsikt). Sen till skillnad från dig föredrar jag nodate.

Jag har rätt stora handleder på 19,5 cm och bar en G-shock Steel under en längre period så jag tycker inte den är klumpig överhuvudtaget. Så testa den gamla versionen och se om den faller dig i smaken mer?!

Suktade länge efter en Sarb065 och var helt såld på urtavlan. Fick dock inte tag på en och väntade till den nya billigare Srpb43 släpptes och slog direkt till. Klockan var fantastisk någon vecka men sen tröttnade jag av någon oklar anledning. Den var otroligt fin att titta på men kändes inte 100 på handleden så den fick gå.
Precis samma för mig faktiskt. Det är nog den klocka jag blivit mest besviken på efter köp.

Jag testade även storebrorsan med power reserve och datumhjul, även om det blev lite av en annan klocka med fler element på urtavlan. Tröttnade på både efter ca. 1 vecka respektive. Sneglar fortfarande på Cocktail-modellerna då och då ...

Jag har en Milgaus men jag har den gamla version och skulle aldrig byta mott den nya då den som du säger känns alldeles för rörig, Rolex förstörde verkligen Milgaus med den nya versionen (min privata åsikt). Sen till skillnad från dig föredrar jag nodate.

Jag har rätt stora handleder på 19,5 cm och bar en G-shock Steel under en längre period så jag tycker inte den är klumpig överhuvudtaget. Så testa den gamla versionen och se om den faller dig i smaken mer?!

Jag förstår. Då är skillnaden att jag har små och du stora handleder och jag gillar fortfarande inte nodate :) tror mina småhandleder fick mig att känna att den var klumpig. Nästa blir 116234, får hoppas på det bästa!

Hör och häpna.
När jag köpte min iwc pilot. Det blev liksom ingen kärlek. Konstigt

Det var min drömklocka speciellt efter ha sett en bild på den som än idag är något av de fräckaste jag sett (ska se om jag hittar den)
Köpte den via Chrono24 men flippade den redan efter 2 dagar då den kändes fel på så många vis, hade inre burit överdrivet mycket klockor då och de var första klockan som kostade en del så besvikelsen var ju extra påtaglig när den väl kom.

Det var min drömklocka speciellt efter ha sett en bild på den som än idag är något av de fräckaste jag sett (ska se om jag hittar den)
Köpte den via Chrono24 men flippade den redan efter 2 dagar då den kändes fel på så många vis, hade inre burit överdrivet mycket klockor då och de var första klockan som kostade en del så besvikelsen var ju extra påtaglig när den väl kom.

Jag förstår dig, hade lite samma känsla innan jag köpte den och kände detsamma efter köpet. Mot nya roligare klockor! ;)

Samma här. Den var för tjock med sina 13mm! Sjukt fin tavla och komposition, men höjden på den gjorde att jag aldrig riktigt blev kompis med den. Som ett kostymur som buktar fram som en dykare liksom. Nej. Den fick lämna.

Precis samma för mig faktiskt. Det är nog den klocka jag blivit mest besviken på efter köp.

Jag testade även storebrorsan med power reserve och datumhjul, även om det blev lite av en annan klocka med fler element på urtavlan. Tröttnade på både efter ca. 1 vecka respektive. Sneglar fortfarande på Cocktail-modellerna då och då ...

Samma här, blev grymt besviken då allt annat var ganska så perfekt. Tavlan är ju magisk! Tjockleken var ett problem. Haha, samma här! Sneglar också på dem ibland, man är bra konstig ;)

Denna...vet inte riktigt vad jag tänkte när den inhandladeso_O, den blev inte gammal iaf.
20170530_191724.jpg
Nu vill jag absolut inte uppfattas som dömande, så jag skriver enbart detta för att du började: men jag undrar faktiskt lite också hur du tänkte med den där.
Jag är ändå TH nörd, och speciellt för de modeller som drar mycket inspiration från gamla tiders Heuer. Men just den där referensen, ihop med sin Siffert bror var ett totalt magplask från TH...

Nu vill jag absolut inte uppfattas som dömande, så jag skriver enbart detta för att du började: men jag undrar faktiskt lite också hur du tänkte med den där.
Jag är ändå TH nörd, och speciellt för de modeller som drar mycket inspiration från gamla tiders Heuer. Men just den där referensen, ihop med sin Siffert bror var ett totalt magplask från TH...
Tyckte nog att den såg läcker ut när jag såg bilderna på den, på Kaplans. Men väl hemma och när jag hade den på armleden kändes den som en hög klump med fel proportioner. Men nu vet jag:)

Seadweller 126600. 43 mm o c h 15 mm blev för stort tillsammans. Första klockan jag alltid känt jag haft på mig. Dessutom - för stor bezel jft med urtavla. Men kvalitetskänslan... Wow.

IMG_3369.jpg

Denna Turtle hade jag en kort period, klickade inte alls med den och tjockleken på boetten gjorde den alldeles för klumpig på handleden.

Tillbaka
Topp