Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Av någon spec anledning?Jag var helt övertygad om att jag skulle älska turtle. Det gjorde jag inte, trots en förkärlek för billiga dykare från Seiko. Den såldes ganska fort. Blir nog Samurai igen vid tillfälle.![]()
Jag har en Milgaus men jag har den gamla version och skulle aldrig byta mott den nya då den som du säger känns alldeles för rörig, Rolex förstörde verkligen Milgaus med den nya versionen (min privata åsikt). Sen till skillnad från dig föredrar jag nodate.![]()
Hade en sån jävla hatkärlek till denna, ibland kändes den helt fantastisk och var väldigt fin i vissa ljus, men ofta kändes den också för rörig med blå urtavla, grönt glas, orange visare osv. Jag gillar inte heller klockor som är nodate lärde jag mig med denna. Den kändes även konstig på handleden. Lite klumpig typ. Nån mer?
Precis samma för mig faktiskt. Det är nog den klocka jag blivit mest besviken på efter köp.Suktade länge efter en Sarb065 och var helt såld på urtavlan. Fick dock inte tag på en och väntade till den nya billigare Srpb43 släpptes och slog direkt till. Klockan var fantastisk någon vecka men sen tröttnade jag av någon oklar anledning. Den var otroligt fin att titta på men kändes inte 100 på handleden så den fick gå.
![]()
Jag har en Milgaus men jag har den gamla version och skulle aldrig byta mott den nya då den som du säger känns alldeles för rörig, Rolex förstörde verkligen Milgaus med den nya versionen (min privata åsikt). Sen till skillnad från dig föredrar jag nodate.
Jag har rätt stora handleder på 19,5 cm och bar en G-shock Steel under en längre period så jag tycker inte den är klumpig överhuvudtaget. Så testa den gamla versionen och se om den faller dig i smaken mer?!
Det var min drömklocka speciellt efter ha sett en bild på den som än idag är något av de fräckaste jag sett (ska se om jag hittar den)![]()
Hade en sån jävla hatkärlek till denna, ibland kändes den helt fantastisk och var väldigt fin i vissa ljus, men ofta kändes den också för rörig med blå urtavla, grönt glas, orange visare osv. Jag gillar inte heller klockor som är nodate lärde jag mig med denna. Den kändes även konstig på handleden. Lite klumpig typ. Nån mer?
Storleken, topptyngden, känslan i bezeln och plattheten i tavlan. Fick ingen feeling alls. Tyvärr. Ville verkligen gilla den.Av någon spec anledning?![]()
Det var min drömklocka speciellt efter ha sett en bild på den som än idag är något av de fräckaste jag sett (ska se om jag hittar den)
Köpte den via Chrono24 men flippade den redan efter 2 dagar då den kändes fel på så många vis, hade inre burit överdrivet mycket klockor då och de var första klockan som kostade en del så besvikelsen var ju extra påtaglig när den väl kom.
Suktade länge efter en Sarb065 och var helt såld på urtavlan. Fick dock inte tag på en och väntade till den nya billigare Srpb43 släpptes och slog direkt till. Klockan var fantastisk någon vecka men sen tröttnade jag av någon oklar anledning. Den var otroligt fin att titta på men kändes inte 100 på handleden så den fick gå.
![]()
Instämmer! Tjockleken gjorde att hela upplevelsen sjönk också känslan för den.Samma här. Den var för tjock med sina 13mm! Sjukt fin tavla och komposition, men höjden på den gjorde att jag aldrig riktigt blev kompis med den. Som ett kostymur som buktar fram som en dykare liksom. Nej. Den fick lämna.
Precis samma för mig faktiskt. Det är nog den klocka jag blivit mest besviken på efter köp.
Jag testade även storebrorsan med power reserve och datumhjul, även om det blev lite av en annan klocka med fler element på urtavlan. Tröttnade på både efter ca. 1 vecka respektive. Sneglar fortfarande på Cocktail-modellerna då och då ...
Nu vill jag absolut inte uppfattas som dömande, så jag skriver enbart detta för att du började: men jag undrar faktiskt lite också hur du tänkte med den där.Denna...vet inte riktigt vad jag tänkte när den inhandlades, den blev inte gammal iaf.
![]()
Tyckte nog att den såg läcker ut när jag såg bilderna på den, på Kaplans. Men väl hemma och när jag hade den på armleden kändes den som en hög klump med fel proportioner. Men nu vet jagNu vill jag absolut inte uppfattas som dömande, så jag skriver enbart detta för att du började: men jag undrar faktiskt lite också hur du tänkte med den där.
Jag är ändå TH nörd, och speciellt för de modeller som drar mycket inspiration från gamla tiders Heuer. Men just den där referensen, ihop med sin Siffert bror var ett totalt magplask från TH...
Rimliga sågningar. 114060 är nog det tråkigaste som finns.![]()
Ingen AR och kass lume. Utöver det kanon.
![]()
Bajsverk.
![]()
Värdelös att byta band på.
![]()
Så tråkig att jag inte ens orkade anpassa länken till min handled för att prova den.
![]()
Grym i teorin, dötrist IRL.
Har redan dissat Royal Oak Diver tidigare i trådenKan inte någon dissa en Natuilus pls, eller en Royal Oak, kom igeeeeeeen!![]()
Seadweller 126600. 43 mm o c h 15 mm blev för stort tillsammans. Första klockan jag alltid känt jag haft på mig. Dessutom - för stor bezel jft med urtavla. Men kvalitetskänslan... Wow.