• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor ni vart besviken på EFTER köp

Seiko sumo. Inget fel på klockan egentligen men upplevdes större än väntat och hade nog lite för höga förväntningar bara. Är ju bra men inte OMG som typ sarb023 som ägdes då...
3A7B24F7-AB4F-4615-8519-FF1A5B78F5DE.jpeg

Kommer självfallet att prova en igen en dag iaf :D

En Seiko Samurai, tycker att den är läcker på bild, men kändes väldigt klumpig och inte lika bra kvalitetsmässigt om man jämför med Turtle. Sålde den lika snabbt som jag köpte den.
D1120C5B-16AF-40A6-8626-F045955E5361.jpeg

Modern Rolex Daytona & Omega Speedmaster är bland de finare klockorna på bild. Men enormt intetsägande på armen. Fick ingen känsla alls. Och då har jag råkat köpt ett par av dem vid några tillfällen i tillfällig sinnesförvirring..

30198772-3F45-47A1-AE6B-C8C178FFEF3E.jpeg
B00DF985-6D20-4D19-BE13-849CB2D4D8BF.jpeg
9FF32676-F7C8-4A1E-B8F8-D79D1C42CA90.jpeg
0D68045F-FBBA-404F-9BA6-2C01BBEB6046.jpeg

Så jäkla bra poäng!! Köpte en daytona i halvguld (oklart varför) och sålde den efter några månader - ångrade min försäljning bittert och skaffade en i helstål. En vecka efter detta kände jag mig helt yr av sinnesförvirring - 116520 var en sån sjuk besvikelse.. Tror man by-pass:ar den egna tolkningen pga hype:n ibland, fullkomligt livsfarligt givetvis!

Så jäkla bra poäng!! Köpte en daytona i halvguld (oklart varför) och sålde den efter några månader - ångrade min försäljning bittert och skaffade en i helstål. En vecka efter detta kände jag mig helt yr av sinnesförvirring - 116520 var en sån sjuk besvikelse.. Tror man by-pass:ar den egna tolkningen pga hype:n ibland, fullkomligt livsfarligt givetvis!

Det är nog mer vanligt än man tror med att hoppa på hype-tåget.
Om jag ska krypa till korset här tycker jag den nya 116500LN är ofantligt fin. Men jag använder kronograf funktionerna mer för att det är kul och intressant än praktiskt. Bättre att ha den vetskapen än att undra för evigt ;)

116610LN.
Från att den såg ut så här på min handled:
rolex-submariner-116610LN.jpg

Såg den efter ett tag ut såhär i mina ögon:
rolex-sub-lugs-jpg.563067

Även Panerai PAM005. Föll för hypen men det kändes som att ha en tallrik på handleden.

Sen har vi avslutningsvis hatkärleken Seiko SKX00*. Har haft ett 15-tal SKX007/SKX009 genom åren.
Antingen är det kass tidhållning och/eller urusuel oacceptabel kvalitetskontroll från Seiko, som inte kan matcha upp smådetaljer såsom chapterring m.m, bezel olika tröghetsgrader från batch till batch osv.
Betydligt billigare alternativ (t ex Casio MDV106) får det rätt trots en bråkdel av kostnaden. Hur jävla svårt ska det vara?

116610LN.

Även Panerai PAM005. Föll för hypen men det kändes som att ha en tallrik på handleden.

Sen har vi avslutningsvis hatkärleken Seiko SKX00*. Har haft ett 15-tal SKX007/SKX009 genom åren.
Antingen är det kass tidhållning och/eller urusuel oacceptabel kvalitetskontroll från Seiko, som inte kan matcha upp smådetaljer såsom chapterring m.m, bezel olika tröghetsgrader från batch till batch osv.
Betydligt billigare alternativ (t ex Casio MDV106) får det rätt trots en bråkdel av kostnaden. Hur jävla svårt ska det vara?
Håller fullkomligt med om Suben, rena B&R feelingen.

116610LN.

Hahahah :D Kul.. Jag älskar den i alla fall :angel: ..haru haft 16610?

IMG_3338.JPG

Kul tråd! Hoppar på med mitt Paneraiköp. Som många andra föll jag för Panerai-hypen för några år sedan. Missförstå mig rätt, grym klocka - på andras handleder. Älskar historien kring Panerai. MEN. efter att jag haft min pam312 i några dagar så insåg jag att det var ju på tok för stor - och när jag fick inte på mig jackan utan att trassla med ärmen gick vi skilda vägar

Senast ändrad:
Seiko sumo. Inget fel på klockan egentligen men upplevdes större än väntat och hade nog lite för höga förväntningar bara. Är ju bra men inte OMG som typ sarb023 som ägdes då...
3A7B24F7-AB4F-4615-8519-FF1A5B78F5DE.jpeg

Kommer självfallet att prova en igen en dag iaf :D

Jag har en hatkärlek gentemot min Sumo.
Länken är så tråkig och de upphöjda mittlänkarna i synnerhet. Visarna som ser ut att komma från nån gammal konservburk... Känns fattigare än skx. På avstånd är klockan helt ok tycker jag. Men jag vill helst inte titta närmare på den en längre stund.

Som mer eller mindre 100% ”hoarder” så är det här ett icke upplevt problem. Men jag var tidigare helt säker på att jag ville ha en Daytona tills jag provade den, suget försvann direkt. Speedyn däremot älskar jag, fast inte på modern länk.

Roligaste tråden på länge detta:)
Finns det någon tråd om klockor man blivit väldigt nöjd efter köp?
Fritt fram att starta, men det finns nog för många kroniska flippare på detta forum för att det skulle bli någon verklig aktivitet i den! ;) Kanske får starta en tråd för alla som är OWG? :D

FC3E7F32-9865-481D-BB45-5DA5C8DD59A3.jpeg

Ingen AR och kass lume. Utöver det kanon.

C4275A01-5321-4304-92ED-72592B38BED0.jpeg

Bajsverk.

0F7DB0FD-2D92-43C6-9410-FA6366219488.jpeg

Värdelös att byta band på.

2ED3602A-92F1-477C-8006-1B3F15E1F030.jpeg

Så tråkig att jag inte ens orkade anpassa länken till min handled för att prova den.

DE1B3AE0-C2F2-444E-94DA-2D41865F81B7.jpeg

Grym i teorin, dötrist IRL.
Du gör det inte lätt för de nuvarande ägarna som försöker sälja klockorna vidare :)

Tillbaka
Topp