Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpa klockor man egentligen inte vill ha och sälja dem med avans - klocksamlande 2018..Listan är lång, men ofta gäller det klockor man bara köpt för att man fått ett bra pris men egentligen har man inte velat ha dom från början....
Modern Rolex Daytona & Omega Speedmaster är bland de finare klockorna på bild. Men enormt intetsägande på armen. Fick ingen känsla alls. Och då har jag råkat köpt ett par av dem vid några tillfällen i tillfällig sinnesförvirring..
![]()
![]()
![]()
![]()
Så jäkla bra poäng!! Köpte en daytona i halvguld (oklart varför) och sålde den efter några månader - ångrade min försäljning bittert och skaffade en i helstål. En vecka efter detta kände jag mig helt yr av sinnesförvirring - 116520 var en sån sjuk besvikelse.. Tror man by-pass:ar den egna tolkningen pga hype:n ibland, fullkomligt livsfarligt givetvis!
Håller fullkomligt med om Suben, rena B&R feelingen.116610LN.
Från att den såg ut så här på min handled:
![]()
Såg den efter ett tag ut såhär i mina ögon:
![]()
Även Panerai PAM005. Föll för hypen men det kändes som att ha en tallrik på handleden.
Sen har vi avslutningsvis hatkärleken Seiko SKX00*. Har haft ett 15-tal SKX007/SKX009 genom åren.
Antingen är det kass tidhållning och/eller urusuel oacceptabel kvalitetskontroll från Seiko, som inte kan matcha upp smådetaljer såsom chapterring m.m, bezel olika tröghetsgrader från batch till batch osv.
Betydligt billigare alternativ (t ex Casio MDV106) får det rätt trots en bråkdel av kostnaden. Hur jävla svårt ska det vara?
Hahahah116610LN.
Från att den såg ut så här på min handled:
![]()
Såg den efter ett tag ut såhär i mina ögon:
![]()
Även Panerai PAM005. Föll för hypen men det kändes som att ha en tallrik på handleden.
Sen har vi avslutningsvis hatkärleken Seiko SKX00*. Har haft ett 15-tal SKX007/SKX009 genom åren.
Antingen är det kass tidhållning och/eller urusuel oacceptabel kvalitetskontroll från Seiko, som inte kan matcha upp smådetaljer såsom chapterring m.m, bezel olika tröghetsgrader från batch till batch osv.
Betydligt billigare alternativ (t ex Casio MDV106) får det rätt trots en bråkdel av kostnaden. Hur jävla svårt ska det vara?
Seiko sumo. Inget fel på klockan egentligen men upplevdes större än väntat och hade nog lite för höga förväntningar bara. Är ju bra men inte OMG som typ sarb023 som ägdes då...
![]()
Kommer självfallet att prova en igen en dag iaf![]()
Du skulle sålt den till migDetta måste ändå vara tidernas tråkigaste![]()
Hahaha .. har inte ägt någon, men inget som höjer Min puls i alla fallDetta måste ändå vara tidernas tråkigaste![]()
Detta måste ändå vara tidernas tråkigaste![]()
Kan bara hålla med, så intetsägande!Detta måste ändå vara tidernas tråkigaste![]()
Det är ju det den är.Tyckte den kändes som en riktigt billig massproducerad köpcentrersklocka. Så den blev bara i min ägo under 2 dagar. Lyckligtvis var detta en relativt billig klocka![]()
![]()
Ingen AR och kass lume. Utöver det kanon.
![]()
Bajsverk.
![]()
Värdelös att byta band på.
![]()
Så tråkig att jag inte ens orkade anpassa länken till min handled för att prova den.
![]()
Grym i teorin, dötrist IRL.
![]()
![]()
Bajsverk.
![]()
![]()
Så tråkig att jag inte ens orkade anpassa länken till min handled för att prova den.
![]()
SpeedmastertrådenRoligaste tråden på länge detta
Finns det någon tråd om klockor man blivit väldigt nöjd efter köp?
Fritt fram att starta, men det finns nog för många kroniska flippare på detta forum för att det skulle bli någon verklig aktivitet i den!Roligaste tråden på länge detta
Finns det någon tråd om klockor man blivit väldigt nöjd efter köp?
Men man behöver inte vara OWG för att vara nöjd efter ett köp.Fritt fram att starta, men det finns nog för många kroniska flippare på detta forum för att det skulle bli någon verklig aktivitet i den!Kanske får starta en tråd för alla som är OWG?
![]()
Asjobbigt bandsystem med stift och stiften sitter så nära boetten att man får kämpa för att få in ett TUNNT nato.Fina sågningarPå vilket sätt var BPn värdelös att byta band på?
Du gör det inte lätt för de nuvarande ägarna som försöker sälja klockorna vidare![]()
![]()
Bajsverk.
![]()
![]()
![]()
Det är ju populära modeller allihop så det är nog inget problem.Du gör det inte lätt för de nuvarande ägarna som försöker sälja klockorna vidare![]()
BPn är jättefin, men den har väl legat ute på Köp&Sälj i något år nuDet är ju populära modeller allihop så det är nog inget problem.
Fast det är ju inte mitt fel.BPn är jättefin, men den har väl legat ute på Köp&Sälj i något år nu