Laddar...
Erikson Urhandel

Klockor ni vart besviken på EFTER köp

Diskussion i 'Diskussion' startad av Uret, 30 september 2018.

1. Uret
    Trådstartare

Uret Tantal

6C9B5254-913D-4D4C-8F5D-F21226A31C04. Helt klart denna. När jag såg den på bild var det verkligen en klocka jag ville ha och fortfarande när jag ser bilder på den så tkr jag den är skit snygg men när den väl är på så tycker jag den är för stor,klumpig och ganska intetsägande. var för övrigt svårsåld hypen kring denna har väl dött lite sett till priset.

2. ScubaKing

ScubaKing Silver

Gillar den som fan!

3. Uret
    Trådstartare

Uret Tantal

Burit den?

4. ScubaKing

ScubaKing Silver

Testat den ja, jag gillar ju lite större klockor. Den är grym!

5. floristen

floristen Tantal

Tudor1.
    Många har nämnt den redan men stämmer in i kören, tyvärr! Black bay.
    I huvudet och på bild är den perfekt i mina ögon. Men på handleden så vetefan..
    Släpper tudor en BB58 utan den patinerade bezelen så kanske den blir aktuell igen.

Uret gillar detta.
  6. blyton

blyton Titan

6C0290D4-627B-470E-B47C-E154B94DF310. Omega Aqua Terra, modellen efter Skyfall. Gör sig sjukt bra på bild men ser inget annat än ett hål med datum i grunden och dessutom med polerade mittlänkar.
    Har ägt 3 i väntan på Skyfallen och blir lika besviken varje gång. Den senaste landade i lådan 2 dagar...

Compiss, Teletomte och ajvar gillar detta.
  7. Scipio

Scipio Diamant

Intressant tråd. Det finns alltså två världar, en i verkligheten sittandes på handleden och en på bild. Jag har haft tur kanske, men jag har ingen stor besvikelse, bara vissa som blir liggandes och inte används, ofta av helt oförklarlig anledning. Om jag ska nämna den som minst infriande förväntningarna så var det min Rolex Datejust 116234. Svåravläst utan glasögon, både oysterlänken och jubilelänken satt för hårt eller för löst vilken gjorde att lockan alltid halkade omkring på armen, allt var blankpolerat och mycket känsligt för smårepor, men den såg grym ut på fotografier.
    LAH_6308.JPG

Brakan gillar detta.
  8. Joel78

Joel78 Titan

Från:
    Stockholm
    Gäller det även Sjöö Sandström Royal Steel 36mm - att den känns billig?
    Eller skulle ni rekommendera denna i 36mm..

9. blyton

blyton Titan

36an på länk har en helt annan känsla enligt mig, sitter riktigt bra och har en högre kvalitetskänsla

Joel78 gillar detta.
  10. Floffen

Floffen Tantal

Från:
    Stockholm
    Lustigt att så många tar upp Black Bay, hade snarare fått känslan av att det är en KS-favorit och har själv sneglat på den. Men omdömet ”tjock och klossig” gör ju att man blir rätt osugen.

bvb gillar detta.
  11. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Det är rätt gött att folk kommer till den insikten, som jag tycker är väldigt rimlig.

Du klär dig dessutom typ 400 gånger för skarpt för att låta handleden prydas av en Black bay.

Ninen79, Floffen och Teletomte gillar detta.
  12. Floffen

Floffen Tantal

Från:
    Stockholm
    Haha man får tacka. Hade väl tänkt köra den till jeans och t-shirt isf. Men släppt även den tanken. Expy i någon form känns rimligare.

13. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Mycket rimligare :) IWC xvi är riktigt bra i samma segment, om man vill titta bortom Rolexfamiljen och dessutom spara en slant.

Scipio, Floffen, laketwig och 1 annan gillar detta.
  14. Uret
    Trådstartare

Uret Tantal

Så upplevde jag den men du vet ju hur det är, ”smaken är som baken” Du kanske älskar den, jag köpte min utan testa den då jag fick köpa ifrån en här på forumet med frakt. Jag var duktigt besviken.

Floffen gillar detta.
Mollstedt