• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor ni vart besviken på EFTER köp

6C9B5254-913D-4D4C-8F5D-F21226A31C04.png
Helt klart denna. När jag såg den på bild var det verkligen en klocka jag ville ha och fortfarande när jag ser bilder på den så tkr jag den är skit snygg men när den väl är på så tycker jag den är för stor,klumpig och ganska intetsägande. var för övrigt svårsåld hypen kring denna har väl dött lite sett till priset.

6C9B5254-913D-4D4C-8F5D-F21226A31C04.png
Helt klart denna. När jag såg den på bild var det verkligen en klocka jag ville ha och fortfarande när jag ser bilder på den så tkr jag den är skit snygg men när den väl är på så tycker jag den är för stor,klumpig och ganska intetsägande. var för övrigt svårsåld hypen kring denna har väl dött lite sett till priset.

Gillar den som fan!

Tudor1.jpeg

Många har nämnt den redan men stämmer in i kören, tyvärr! Black bay.
I huvudet och på bild är den perfekt i mina ögon. Men på handleden så vetefan..
Släpper tudor en BB58 utan den patinerade bezelen så kanske den blir aktuell igen.

Intressant tråd. Det finns alltså två världar, en i verkligheten sittandes på handleden och en på bild. Jag har haft tur kanske, men jag har ingen stor besvikelse, bara vissa som blir liggandes och inte används, ofta av helt oförklarlig anledning. Om jag ska nämna den som minst infriande förväntningarna så var det min Rolex Datejust 116234. Svåravläst utan glasögon, både oysterlänken och jubilelänken satt för hårt eller för löst vilken gjorde att lockan alltid halkade omkring på armen, allt var blankpolerat och mycket känsligt för smårepor, men den såg grym ut på fotografier.
LAH_6308.JPG

Lustigt att så många tar upp Black Bay, hade snarare fått känslan av att det är en KS-favorit och har själv sneglat på den. Men omdömet ”tjock och klossig” gör ju att man blir rätt osugen.

• Like
Reactions: bvb
Lustigt att så många tar upp Black Bay, hade snarare fått känslan av att det är en KS-favorit och har själv sneglat på den. Men omdömet ”tjock och klossig” gör ju att man blir rätt osugen.
Det är rätt gött att folk kommer till den insikten, som jag tycker är väldigt rimlig.

Du klär dig dessutom typ 400 gånger för skarpt för att låta handleden prydas av en Black bay.

Det är rätt gött att folk kommer till den insikten, som jag tycker är väldigt rimlig.

Du klär dig dessutom typ 400 gånger för skarpt för att låta handleden prydas av en Black bay.

Haha man får tacka. Hade väl tänkt köra den till jeans och t-shirt isf. Men släppt även den tanken. Expy i någon form känns rimligare.

Så upplevde jag den men du vet ju hur det är, ”smaken är som baken” Du kanske älskar den, jag köpte min utan testa den då jag fick köpa ifrån en här på forumet med frakt. Jag var duktigt besviken.

Hmmm min Edox Delfin ångrar jag lite nu. Vill tycka om den men problemet jag har är typsnittet på urtavlan. Stör mig på att det är dels olika typsnitt på samtliga rade och att det ser lite tråkigt ut eller är jag för petig?

D704EB0F-7A47-4947-957B-F8EC47F1F954.jpeg

Senast ändrad:
Omega Speedmaster Quartz GF. Kanske en uppenbar klocka att inte älska men mina förhoppningar inför köpet var hyffsat höga trots allt. Insåg när jag köpt klockan att den bästa grejen med klockan är armbandet, ett armband som inte fanns med den klocka jag köpte...
Trodde även att jag skulle vara mer ok med kvarts är jag var. Hursomhelst så fick den klocka lämna efter nåt år.

Rolig tråd, hade jag något att läsa ikapp under morgonen. Känns som att Rolex 16570 är den mest hatade här🧐

Blivit många besvikelser de senaste åren. Men bidrar med några som jag minns att jag blivit besviken på, iallafall just där och då. Även om jag nu i efterhand gärna hade ägt 2 av dessa 3 igen i framtiden😂

JLC Reverso, ref 250.8.86:
Köpte den vintern 2020/21, tyckte den var fin på bild men upplevde att den var alldeles för liten. Såldes rätt snabbt. Sedan dess har mina storlekspreferenser ändrats rejält och jag hade väldigt gärna testat en igen framöver🙂
414CD114-5DD6-4DE4-B464-9802E7B77514.jpeg

Tudor Pelagos LHD:
Vintern 2021 köptes även en Pelagos LHD efter att Reverson var såld. Gillade klockan i sig, men det som förstörde allt var de ”fejk-gulnade” indexen, så den åkte snabbt vidare. Återigen såhär i efterhand, satt den ändå inte riktigt snyggt? Var väl som vanligt för snabb på att sälja😬 Testar gärna en blå eller vanlig svart Pelagos i framtiden.
29170572-A7B8-40B5-B8C9-3E5F6A39985F.jpeg

Omega De Ville Prestige, ref. 424.13.40.20.03.001:
Köptes sensommaren 2020. Riktigt fin urtavla i solljus, dock tyckte jag att glaset annars reflekterade för mycket ljus, så urtavlan för det mesta såg lite svart och trist ut. En bild från när tavlan såg som trevligast ut, och en när den såg lite tråkigare ut. I övrigt en riktigt trevlig klocka. Såldes efter några veckor…
4B8D2CE8-993A-411C-B504-8D43EEBC2BA4.jpeg
DF08119B-77C4-4589-9891-11B3F81D0ABE.jpeg

Senast ändrad:
Det där med höjden på klockan (eller tjockleken beror på vilket ord man vill använda). Klossigheten är en faktor man sällan ser på alla de där snygga handleds- eller naturbilderna av klockor. I princip hela 6R15-serien från Seiko var en besvikelse för mig ur den synvinkeln. Sarb007, sarb033, sarb065 och sarg007... sjukt snygga klockor men de föll på höjden. De ligger runt 13mm allihop.

Det där med höjden på klockan (eller tjockleken beror på vilket ord man vill använda). Klossigheten är en faktor man sällan ser på alla de där snygga handleds- eller naturbilderna av klockor. I princip hela 6R15-serien från Seiko var en besvikelse för mig ur den synvinkeln. Sarb007, sarb033, sarb065 och sarg007... sjukt snygga klockor men de föll på höjden. De ligger runt 13mm allihop.
Håller med dig, flera klockor som är sjukt snygga uppifrån och på wrist shots. Sedan från profil är de riktigt klossiga och inte alls så trevliga att bära😬

Finns massor.. De flesta är snarare en besvikelse innan man hinner slå till som tur är.

De jag kommer på nu på rak arm:
Breitling Aerospace Evo
Black bay 58
Black bay 41mm gen 2
OQ 17014
Black bay GMT
Ingenieur 3239-04
Classic fusion
116610lv
16622
14060

Det är egentligen inte klockan utan NATO-bandet till min Seamaster jag tröttnade på ganska fort, klockan har samlat damm i typ 1,5 år nu.
Kanske borde sätta på länken igen, inte för att den är supersnygg.. :banghead:

Många nämner Tudor BB58.
Kan ni vidareutveckla lite? Verkar vara den senaste hypeklockan här på forumet iallafall. Är det en "ersättare" för Sub, för oss som inte får köpa till list? Och så blir man besviken? Eller?

Är generellt ganska så förtjust i Casios digitalur och fick av någon outgrundlig anledning för mig att köpa en analogquartsare av ovan nämnda märke. Riktigt ful var den och kände mig nästan lite smutsig när jag hade den på mig... :hilarious:Det var nog max två gånger den åkte på sen gick det inte mer. Den har sedan dess levt ett stillsamt liv i byrålådan och där lär den förbli. Nä det köpet var ett totalt hjärnsläpp men å andra sidan inga direkta pengar så kan väl kvitta. I övrigt kan jag inte komma på att det är så många gånger jag varit besviken.

Många nämner Tudor BB58.
Kan ni vidareutveckla lite? Verkar vara den senaste hypeklockan här på forumet iallafall. Är det en "ersättare" för Sub, för oss som inte får köpa till list? Och så blir man besviken? Eller?
Haft både svart och blå BB58 i kortare period. Bra kvalitet för pengen men klickar verkligen inte med den. Känns död och tråkig. Upplever bb gen1 mer symmetrisk. Har ingenting med att göra att jag har en sub och haft flertalet. För mig är det helt olika klockor.

Tyvärr samtliga Rolex jag ägt hittills..
På pappret är Rolex skitbra. Bra dimensioner, hög kvalitet, bra andrahandsvärde och snygga på bild osv.
Men jag tycker de saknar ”det”..
jag har en hat/kärlek till Rolex.. å ena sidan tycker jag de är skitbra och å andra sidan blir jag mest irriterad över att klockorna inte lever upp till hajpen.. inte på långa vägar.
Men det blir säkert en och annan Rolle till innan jag slutligen ger upp.

Måste också stämma in i kören och nämna Black bay (smiley dial) 79220R. Väldigt klossig på handleden vilket gjorde att jag aldrig kände mig riktigt nöjd med den. Framtung och sjukt obekväm (tung) med länken på vilket gjorde att jag mest bar den på gummi innan den till slut fick lämna.

Blå 41mm Omega Aqua Terra.
I teorin en perfekt klocka men den kändes bara tråkig och jag fick aldrig någon koppling till den på handleden. Sålde relativt snabbt.

Tillbaka
Topp