Laddar...
Erikson Urhandel

Klockor ni vart besviken på EFTER köp

Diskussion i 'Diskussion' startad av Uret, 30 september 2018.

1. Swizz beat

Swizz beat Guld

Från:
    The Best Coast
    Tudor Black Bay Heritage, riktigt bra i teorin med snygg design, ett grymt inhouse urverk och klart hanterbar storlek på 41mm. IRL tyvärr alldeles för stor och bulkig för mina handleder, fick aldrig till någon bra balanskänsla med den på armen. Bärs mycket större än 41mm
    BD2FB1FB-5D6B-4B2D-B891-635419E9F1F2.

Heimo, hepanter, Floffen och 2 andra gillar detta.
  2. Lingonsoppa

Lingonsoppa Plast

Tycker fortfarande att Royal Oak Messi edition är snygg, men ångrade mig efter några dagar. Insåg att Limited Editions är skräp, framförallt när de är dedikerade till personer som inte gjort någon nytta för mänskligheten eller planeten... Den åkte tillbaka efter en vecka.
    20160623_174346.

Brakan, niclashill, Aerospace och 6 andra gillar detta.
  3. Shadyboy

Shadyboy Tantal

Från:
    Stockholm
    Jag köpte min IWC Big Pilot och ville så gärna älska den lika mycket när jag ägde den som innan jag ägde den. Men storleken funkar verkligen inte över tid. Det funkade när habegäret drev på men efter 6 mån på armen fick den lämna. En fantastisk klocka med historia, grymt in house, snyggaste utseendet (IMO) men storleken. Bitter än idag.

Uret gillar detta.
  4. hepanter

hepanter Silver

Från:
    Bondis
    En Tudor heritage black bay
    Som jag längtade efter den innan
    Snygg på bild men när den anlände kom besvikelsen. Enormt trist i mitt tycke, klumpig och obekväm. Min seiko sumo på 45 mm bärs mindre och sitter oerhört omfamnande jämfört. Tröttnade oerhört fort, såldes fort och den klockan jag också förlorade mest pengar på:/

Vill poängtera att detta är vad jag tycker smaken är olika som tur är:)
    27D53D8B-212C-4E43-A9F2-8DF12F491453.

Senast ändrad: 19 oktober 2018
    TobiasD och Swizz beat gillar detta.
  5. Pete11

Pete11 Silver Premium

Egentligen är besviken lite hårt. Speedyn är både snygg och bekväm och jag har testat speedys vid olika tillfällen så det är inte som att jag blev överraskad.
    Men trots att jag fick tag i ett fint vintage-exemplar så blev det ingen kärlek. Jag verkar inte vara en speedykille helt enkelt.
    Skönt ändå att veta det.
    IMG_20180928_145500_651.

Ronnie, Jerico, aljung och 4 andra gillar detta.
  6. Janne2000

Janne2000 Silver

Från:
    Söderort
    Ser ut att va min gamla? Den ÄR riktigt grym.

7. Janne2000

Janne2000 Silver

Från:
    Söderort
    Har väl egentligen aldrig gått så långt att jag köpt en klocka som jag blivit missnöjd med direkt. Däremot provat ett gäng klockor som ser fantastiska ut på bild o på andra men blivit totalt besviken.
    De flesta IWC (Aquatimer, Ingenieur mm) ser snygga o kvalitativa ut på bild. Känns plastiga i verkligeheten..
    Alla 47mm Panerai ser oxå skitsnygga ut, på bild o på andra. Ser ut som ett dasslock på mej själv..
    Snarare att det blivit tvärtom för mej. Typ Ploprof 600 somman trodde var ett horibelt monster satt faktiskt oförskämt bra. Den kanske ”tråkigaste” klockan jag köpt, 14060M, överraskade glatt o har nog varit den bösta klockanjag ägt.

Omega87 gillar detta.
  8. Pete11

Pete11 Silver Premium

Japp, det är din gamla. Fint ex.

Janne2000 gillar detta.
  9. Uret
    Trådstartare

Uret Tantal

32922B85-BE99-4700-938B-01AF4F41C600. Besviken är fel ord men alldeles för stort och natobandet är så tråkigt

MrJazze gillar detta.
  10. Pinsam

Pinsam Tantal

Från:
    Göteborg
    En lågoddsare. Väntat, med andra ord.

11. MrJazze

MrJazze Tantal

Fattar inte varför certina envisas med så stora storlekar. 43 mm och större är ju i princip standard på detas mekaniska ”sportmodeller”. Nu va väl iof PH rätt rejäl back in the days också men nysläppet saknar ju hel själ och är hur boring som helst!

Omega87 gillar detta.
  12. tidärpengar

tidärpengar Plast

Från:
    Blekinge
    Fantastisk rolig tråd att följa!

Heimo och Simpatico gillar detta.
  13. Vågarman

Vågarman Plast

Från:
    Stockholm
    Gant blå 1000m dykare.
    Snyggaste färgen, jmf med den gröna.
    Men förtfarade" i box" så var kronan som är screw Down väldigt seg, svårfångad och går inte lika långt in som andra ex av modellen! Saknar loggan "G" likt den gröna. Logga saknas på kronan, logga ska vara på kronan och är där på bilder fr internet på den blå. Lagad nästan i butik? Vad har hänt? Besviken på kvalité i butik, är den ens vatten tät. #Retur?

Bifogade filer:

14. Admm

Admm Brons Premium

Hade nog också varit grymt besviken på båda :D

Uret och Vågarman gillar detta.
  15. Vågarman

Vågarman Plast

Från:
    Stockholm
    Äntligen lite "hat" mot den här klockan, alla i 1000m klubben var alldeles för snälla. Sanningen för mig är att det är billigaste sommar bad klockan / beater som har vatten tät 20-100ATM. Lite för stor men men 44- 45mm, vad ska man säga nätter vara missnöjd med något billigare. Bara gas ventilen och glädjen är värt en del

16. Vågarman

Vågarman Plast

Från:
    Stockholm
    Ja mer info tack.

17. Admm

Admm Brons Premium

Du skriver själv:
    För övrigt tycker jag den var riktigt fläskig utifrån bilderna och rent estetiskt tilltalade den mig inte :)
    Men är du nöjd över den är det ju grymt!

18. VadÄrKlockanNu

VadÄrKlockanNu Titan

Seiko 5 Sports. På pappret så stämde den i diameter, lug-to-lug och tjocklek. På handleden var den brutalt obekväm då luggarna satt för högt.
    Köpte den som beater att ha typ i trädgården och när jag meckar med bilen. Men inte ens det ville jag ha den till. Sålde efter en dags användning.

spammerstakeahike gillar detta.
  19. Ontrackpiraten

Ontrackpiraten Silver

Från:
    Mölndal
    Min första och hittills enda Rolex blev delvis en besvikelse. Länken på Rolex Sub 14060 är väldigt tråkig. Pressad plåt utan finnes.

20. Träff

Träff Brons Friends Of KS

Från:
    Nån Holme
    Milgauss 116400 var en stor besvikelse, en av de snyggaste klockorna att kolla på men tyvärr för klumpig och stor för mig :(
    IMG_20181024_111559_1.

Sistakvarten och Simpatico gillar detta.
  21. Falken

Falken Tantal

Från:
    Stockholm
    Speedmaster. Snygg men för stor och riktigt tråkig länk.
    7C1048AE-356B-4DFE-9CA7-9F369C861D11.

Simpatico gillar detta.
  22. ironcastle

ironcastle Silver

Från:
    Söder om Stan
    Haha, ironin formligen dryper :D

Admm gillar detta.
  23. Admm

Admm Brons Premium

:D

24. marlun

marlun Silver Premium

Gillade inte denna. 36 mm-varianten är riktigt fin dock!
    20181127_182408.

Åskviggen och Omega87 gillar detta.
  25. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Ägde du den länge? Märkligt jag tyckte tavlan var bland det absolut bästa. Gick från mörkgrå till silver till riktigt vit samtidigt som 3-6-9-12 levde sitt liv. Saknar den fan varje dag :sorry:

Senast ändrad: 27 november 2018
    bbits gillar detta.
  26. Lundgren

Lundgren Brons Friends Of KS

Tyvärr får jag hålla med angående storleken :(. Gillar verkligen min Speedy men den bärs för stort på mig och tyvärr kommer den känslan så fort den åker på. Så synd på en sån fin klocka.

Omega87, Rossi och Falken gillar detta.
  27. ScubaKing

ScubaKing Silver

Tjena Luciano!
    Hoppas allt är bra med dig :). Nej jag ägde klockan en väldigt kort period. Tror det var en vecka eller dylika, den klickade aldrig med mig, eller jag med den.
    Jag tyckte den var otroligt slätstruken. Tavlan med sitt mönster gav mig ingenting, inget spel i ljus eller något alls. Den var även en repmagnet utan dess like. En stor besvikelse.

Luckyluciano gillar detta.
  28. Schmitza

Schmitza Silver

tänker du på nyare chronomater då?

29. hejsam

hejsam Brons

Planet Ocean 39.5mm, riktigt snygg och välbyggd. Tyvärr var den alldeles för hög och fick den aldrig att sitta riktigt bekvämt :shifty:
    IMG_2223.

Sistakvarten gillar detta.
  30. Watchie

Watchie Brons

Yes indeed

Mollstedt