• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni vart besviken på EFTER köp

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Tudor Black Bay Heritage, riktigt bra i teorin med snygg design, ett grymt inhouse urverk och klart hanterbar storlek på 41mm. IRL tyvärr alldeles för stor och bulkig för mina handleder, fick aldrig till någon bra balanskänsla med den på armen. Bärs mycket större än 41mm
BD2FB1FB-5D6B-4B2D-B891-635419E9F1F2.jpeg
 

Shadyboy

Cartier
Hör och häpna.
När jag köpte min iwc pilot. Det blev liksom ingen kärlek. Konstigt
Jag köpte min IWC Big Pilot och ville så gärna älska den lika mycket när jag ägde den som innan jag ägde den. Men storleken funkar verkligen inte över tid. Det funkade när habegäret drev på men efter 6 mån på armen fick den lämna. En fantastisk klocka med historia, grymt in house, snyggaste utseendet (IMO) men storleken. Bitter än idag.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
En Tudor heritage black bay
Som jag längtade efter den innan
Snygg på bild men när den anlände kom besvikelsen. Enormt trist i mitt tycke, klumpig och obekväm. Min seiko sumo på 45 mm bärs mindre och sitter oerhört omfamnande jämfört. Tröttnade oerhört fort, såldes fort och den klockan jag också förlorade mest pengar på:/

Vill poängtera att detta är vad jag tycker smaken är olika som tur är:)
27D53D8B-212C-4E43-A9F2-8DF12F491453.jpeg
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Egentligen är besviken lite hårt. Speedyn är både snygg och bekväm och jag har testat speedys vid olika tillfällen så det är inte som att jag blev överraskad.
Men trots att jag fick tag i ett fint vintage-exemplar så blev det ingen kärlek. Jag verkar inte vara en speedykille helt enkelt.
Skönt ändå att veta det.
IMG_20180928_145500_651.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Egentligen är besviken lite hårt. Speedyn är både snygg och bekväm och jag har testat speedys vid olika tillfällen så det är inte som att jag blev överraskad.
Men trots att jag fick tag i ett fint vintage-exemplar så blev det ingen kärlek. Jag verkar inte vara en speedykille helt enkelt.
Skönt ändå att veta det.
IMG_20180928_145500_651.jpg
Ser ut att va min gamla? Den ÄR riktigt grym.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Har väl egentligen aldrig gått så långt att jag köpt en klocka som jag blivit missnöjd med direkt. Däremot provat ett gäng klockor som ser fantastiska ut på bild o på andra men blivit totalt besviken.
De flesta IWC (Aquatimer, Ingenieur mm) ser snygga o kvalitativa ut på bild. Känns plastiga i verkligeheten..
Alla 47mm Panerai ser oxå skitsnygga ut, på bild o på andra. Ser ut som ett dasslock på mej själv..
Snarare att det blivit tvärtom för mej. Typ Ploprof 600 somman trodde var ett horibelt monster satt faktiskt oförskämt bra. Den kanske ”tråkigaste” klockan jag köpt, 14060M, överraskade glatt o har nog varit den bösta klockanjag ägt.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
32922B85-BE99-4700-938B-01AF4F41C600.jpeg
Besviken är fel ord men alldeles för stort och natobandet är så tråkigt
Fattar inte varför certina envisas med så stora storlekar. 43 mm och större är ju i princip standard på detas mekaniska ”sportmodeller”. Nu va väl iof PH rätt rejäl back in the days också men nysläppet saknar ju hel själ och är hur boring som helst!
 

Vågarman

Breitling
Gant blå 1000m dykare.
Snyggaste färgen, jmf med den gröna.
Men förtfarade" i box" så var kronan som är screw Down väldigt seg, svårfångad och går inte lika långt in som andra ex av modellen! Saknar loggan "G" likt den gröna. Logga saknas på kronan, logga ska vara på kronan och är där på bilder fr internet på den blå. Lagad nästan i butik? Vad har hänt? Besviken på kvalité i butik, är den ens vatten tät. #Retur?
 

Bilagor

  • IMG_20181126_225533.jpg
    IMG_20181126_225533.jpg
    58.8 KB · Visningar: 6
  • IMG_20181126_225527.jpg
    IMG_20181126_225527.jpg
    51.4 KB · Visningar: 8
  • IMG_20181126_223458.jpg
    IMG_20181126_223458.jpg
    117.8 KB · Visningar: 7
  • IMG_20181126_223451.jpg
    IMG_20181126_223451.jpg
    113.5 KB · Visningar: 8

Admm

KS Explorers Club
Gant blå 1000m dykare.
Snyggaste färgen, jmf med den gröna.
Men förtfarade" i box" så var kronan som är screw Down väldigt seg, svårfångad och går inte lika långt in som andra ex av modellen! Saknar loggan "G" likt den gröna. Logga saknas på kronan, logga ska vara på kronan och är där på bilder fr internet på den blå. Lagad nästan i butik? Vad har hänt? Besviken på kvalité i butik, är den ens vatten tät. #Retur?
Hade nog också varit grymt besviken på båda :D
 

Vågarman

Breitling
Äntligen lite "hat" mot den här klockan, alla i 1000m klubben var alldeles för snälla. Sanningen för mig är att det är billigaste sommar bad klockan / beater som har vatten tät 20-100ATM. Lite för stor men men 44- 45mm, vad ska man säga nätter vara missnöjd med något billigare. Bara gas ventilen och glädjen är värt en del
 

Admm

KS Explorers Club
Äntligen lite "hat" mot den här klockan, alla i 1000m klubben var alldeles för snälla. Sanningen för mig är att det är billigaste sommar bad klockan / beater som har vatten tät 20-100ATM. Lite för stor men men 44- 45mm, vad ska man säga nätter vara missnöjd med något billigare. Bara gas ventilen och glädjen är värt en del
Du skriver själv:
Besviken på kvalité i butik, är den ens vatten tät. #Retur?
För övrigt tycker jag den var riktigt fläskig utifrån bilderna och rent estetiskt tilltalade den mig inte :)
Men är du nöjd över den är det ju grymt!
 
Seiko 5 Sports. På pappret så stämde den i diameter, lug-to-lug och tjocklek. På handleden var den brutalt obekväm då luggarna satt för högt.
Köpte den som beater att ha typ i trädgården och när jag meckar med bilen. Men inte ens det ville jag ha den till. Sålde efter en dags användning.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Vacheron Constantin Overseas, 47040. Mest menlösa klocka jag någonsin burit.
Samma som bilden nedan. Tavlan gav mig ingenting.

maxresdefault.jpg


Skulle nog valt denna i stället, händer lite mer på denna...

maxresdefault (1).jpg
Ägde du den länge? Märkligt jag tyckte tavlan var bland det absolut bästa. Gick från mörkgrå till silver till riktigt vit samtidigt som 3-6-9-12 levde sitt liv. Saknar den fan varje dag :sorry:
 
Senast ändrad:

ScubaKing

Audemars
Ägde du den länge? Märkligt jag tyckte tavlan var bland det absolut bästa. Gick från mörkgrå till silver till riktigt vit samtidigt som 3-6-9-12 levde sitt liv. Saknar den fan varje dag :sorry:

Tjena Luciano!
Hoppas allt är bra med dig :). Nej jag ägde klockan en väldigt kort period. Tror det var en vecka eller dylika, den klickade aldrig med mig, eller jag med den.
Jag tyckte den var otroligt slätstruken. Tavlan med sitt mönster gav mig ingenting, inget spel i ljus eller något alls. Den var även en repmagnet utan dess like. En stor besvikelse.
 
Topp