Laddar...
Erikson Urhandel

Klockor ni vart besviken på EFTER köp

Diskussion i 'Diskussion' startad av Uret, 30 september 2018.

1. Schmitza

Schmitza Silver

du får gärna förklara vad du inte gillade med den!
    Har ägt en 41 på läder och det enda jag inte gillade riktigt var siffrorna på bezeln annars är det enligt mig en riktigt trevlig klocka som kan bäras av dom flesta pga bra böjda luggar!

ångrar lite att den såldes!
    skulle inte sagt nej till en chronomat airborne idag!

Camo00 gillar detta.
  2. Watchie

Watchie Silver

Hade en Breitling Chronomat Frecce Tricolori, 44, gillade att den hade , då, det nya inhouse verket, var ngt stor, lessnade mkt snabbt på utseendet, kanske låter fånigt, men siffror på bezel retade upp mig ordentligt efter ett tag, dinkan tilltalade mig ej alls o lessnade mkt snabbt, men kan mycket väl tänka mig köpa en äldre och mindre Chronomat

Camo00 gillar detta.
  3. Schmitza

Schmitza Silver

hahaha siffrorna är redigt fula på den!
    förstår egentligen inte varför man gjorde om den och gick åt att göra en modern version av dom äldre chronomaterna

dock kom ju det i airborne serien men dom skulle släppt dom helt borstade och utan fejkpatina så hade det blivit en jävla hit!

ScubaKing, Camo00 och Watchie gillar detta.
  4. henrikhenrik

henrikhenrik Titan Premium

Från:
    motala
    Snygg som få men för hög i mitt tycke ! 55D5DA75-4068-47B8-B331-46DE67E696F0.

5. Erik1

Erik1 Guld

Från:
    Stockholm
    Tudor BB. Perfekt på pappret, kloss på armen..Tjock länk. Rikskass konstruktion för lumepluppen som vid minsta stöt spricker. Fejk-patina är ingen höjdare asså.
    19121576_1884795058427185_2796118237631217664_n.
    Oris 65. Perfekt på pappret, och till en början på armen. Tills att man tröttnar på fejk-patinan, magisk länk dock.
    32807408_239405010154068_27169151365677056_n.

Camo00, Fixxxer och Jeser90 gillar detta.
  6. Jeser90

Jeser90 Silver

Håller med om BB!
    Köpte en röd i tron om att den skulle vara perfekt men... Klossig som attan på handleden, fick inte passformen på länken att funka heller. Tyvärr säger jag, då utseendet är 100%-igt i min värld.

Erik1 gillar detta.
  7. Erik1

Erik1 Guld

Från:
    Stockholm
    Väntar tills BB58 börjar dyka upp beggat när folk har tröttnat. Men det verkar ta tid, alla nöjda med den nya mindre varianten? :D

8. Scipio

Scipio Platina

Jag har inte ångrat nåt köp, men så handlar jag aldrig nåt spontant. Det är en skön känsla att kunna stå emot köpkänslan. Många klockor är jag sugen på, men de flesta tappar jag intresset för. Då inser jag hur bra det var att jag bara tittade och väntade. Några få modeller biter sig fast utan att jag tröttnar och dem köper jag om och när det passar, förutom de som är alltför dyra. De som är för dyra, d.v.s. de som kostar över det jag vill lägga på en klocka, de får förbli en våt dröm men de är inga jag strävar mot att någonsin äga. När jag köpt rätt klocka, vill man inte sälja. Det är svårt att förutse hur en klocka verkligen upplevs på en själv, trots bra research. Att sova på saken, är en klok tumregel. Det är sällan mer bråttom än så. De Rolex jag haft har inte stämt in på mig. De har varit tråkiga, svåravlästa, för iögonfallande, för blingiga, topptunga och med länkar som antingen sitter för slappt eller för hårt. Reverso och Panerai har fått stanna även om allt ägande har sina toppar och dalar. Säljer man i en dal kommer man troligen att ångra sig. Säljer man i en topp är det sannolikt ett helt korrekt beslut. Nöjet med klockor, som jag ser det, är sparandet, tittandet, inlyssnandet från andra som har egen erfarenhet av just den klockan, historiken, jakten efter det perfekta exemplaret, undvikandes av sunkexemplaren och obskyra säljare. Det är inget att sträva emot att köpa alla de man vill ha, för det är en utopi för de flesta och egentligen en helt onödig strävan. Jag tycker det är helt okey att tycka något är snyggt och bara låta det få vara så. Man måste inte köpa allt bara för att man har pengar till det. Det är en skön insikt.

Senast ändrad: 28 november 2018
    Dandav, Triumf, umeåac och 15 andra gillar detta.
  9. Ontrackpiraten

Ontrackpiraten Silver

Från:
    Mölndal
    Det låter väldigt förståndigt.
    För min del tycker jag att det är skönt att ge efter för köpsuget. Eller ölsuget, sötsuget, ciggen för den delen.
    Men vi har väl alla olika saker som driver oss.
    Ha en bra dag

kvarre, Träff, Simpatico och 1 annan gillar detta.
  10. Vågarman

Vågarman Plast

Från:
    Stockholm
    Jag bytte den med trasig krona till en ny. Besviken på butiken att de sålde en trasig. Bytte den till en helt fungerande för att klämma och känna tills 7 Jan eller retur.

Bifogade filer:

Admm gillar detta.
  11. spammerstakeahike

spammerstakeahike Silver

Det bästa citatet ever.

Astrakhan, umeåac, Fixxxer och 4 andra gillar detta.
  12. Remofflan

Remofflan Brons

Från:
    Västergötland
    Instämmer! @stelah

Min fru brukar säga något liknande. Jag försöker anamma det mer och mer. Det är ju frestande att vilja ha det man tycker är snyggt ...

spammerstakeahike gillar detta.
  13. RikNik

RikNik Tantal

Tudor Pelagos. Jag ville så gärna gilla den, men det blev tyvärr en kort bekantskap.
    Den var lite för klossig för mig. Även låset irriterade mig som stack ut för mycket på ena sidan i fjäderläget.
    Annars en jäkligt snygg klocka.
    IMG_20180512_130921-01.

Senast ändrad: 28 november 2018
  14. Omega87

Omega87 Silver

Från:
    Skåne
    Kände detsamma därför fick min Speedy lämna för några veckor sedan. :( Men saknar den såklart men kan inte ha en klocka bara liggandes för att titta på... Men du går inte i säljtankar, eller?

Lundgren gillar detta.
  15. Omega87

Omega87 Silver

Från:
    Skåne
    Tyckte den har själ men storleken gör att den inte är aktuell för mig. Kändes ändå schysst när jag prövade den i butik! :)

TobiasD gillar detta.
  16. Lundgren

Lundgren Brons Friends Of KS

Tråkigt nog så hänger den lite löst tyvärr. Har snart haft den i ett år och magin över den har lagt sig. Hade pengar inte vart något problem så hade den utan tvekan fått stannat men just nu vet jag inte hur jag ska göra. Finns mycket annat man vill testa också så vi får se.

Omega87 gillar detta.
  17. Omega87

Omega87 Silver

Från:
    Skåne
    Tråkigt men samtidigt en återkommande känsla inom det här med att gilla klockor! :) Precis! Hade inte ekonomin varit ett problem hade man kunnat ha kvar den och alla andra klockor man flippat. Men kontentan är ju ändå att den är 2mm för stor :( Vad är du sugen på annars då?

18. Thezz

Thezz Titan

B705BC82-DE15-4093-92B3-C4D53435F423.
    En tissot prs 516 “extreme” där extreme antagligen står för extremt stor, med sina 44 mm och en urtavla rörigare än downtown Bagdad så är det ingen vinnare. Var min första riktiga automatiska klocka och köpte den från en AD i Teneriffa, men när jag kom hem så insåg jag att datumet inte bytte förens klockan 2 på natten. Fick lämmna in den på NK till tissot där de kom fram till att urverket var gammalt och snett och det behövde bytas 2200kr ner i hålet. Sen var Klocka på min arm så stor att jag skulle ha kunnat landa en 747 på det vänt sen och sen startat det igen. Och på riktigt varma dagar så fick jag utslag av silikonarmbandet. Trots allt detta fick den förvånansvärt mycket Armtid eftersom det var min första och ändå klocka. Problemet är ju nu att andrahandsvärdet på en sånhär klocka är lågt så får nog ha kvar den som ett minne in i den fantastiska världen med klockor :)

Ansgar och umeåac gillar detta.
  19. Bjornj

Bjornj Tantal

1C0A1315-6EFE-41D3-BCEA-A64399D29955.
    Black bay inhouse
    For stor og klumpig så satt aldri helt som den skulle på armen, men fortfarande en veldig bra klokke.

A5D3247F-7AB0-4B51-95A0-41DB255AEF2D.
    Smpc
    Ekstremt dårlig bezel på mange - känns billig og ofte veldig mye play.
    Länken er helt rak.
    Poleringen på lenken og klokken matcher ikke.

E6991AE6-C267-4955-A075-DD5980F98102.
    Speedy
    Ekstremt snygg på bild og veldig behagelig på armen ( på nato), men samtidig ekstremt tråkig. Ingen liv i tavlan og en ganske billig känsla av klokken generelt. Argumentet for at jeg skulle beholde den var boksen og tillbehöret.

B08BEF14-8F9A-4EF8-9787-73CD6A219E6F.
    SubC
    Forsökte virkelig like suben og overtale med om at det var den klokken jeg ville ha, men det gikk noen måneder för jeg insåg at jeg måtte gi opp.

Den er relativt stor og klumig. Länken er ekstremt bra og trodde det var derfor nesten alle bare använde länk på suben.
    Den egentlige anledningen til at ingen använder andre band er at de tjocke luggsen gjör at den ser riktigt ful ut på allt annat en länken.
    Den ser fyrkantig ut på länk , men når man setter den på Nato, perlon, gummi.. kan vel tryggt si at det ikke blir noe bedre..

Också er den jo ganske tråkig.

Heimo, Camo00, sherwan och 2 andra gillar detta.
  20. WatchIT

WatchIT Brons Premium

Jag har ägt 2 st Breitling Aerospace! En äldre och efter den, en Avantage med min absoluta favoriturtavla (Tuxedo dial). Jag tycker fortfarande att modellen är bland de snyggaste jag sett.....på bild!

Men den fick väldigt lite tid på handleden och känslan var inte bra. Till slut erkände jag för mig själv att jag inte stod ut med titanet med sin hello Kitty känsla. Ett material som framkallar noll känsla för mig. Så jag vinkade farväl och vi kommer inte ses igen...

BD5D8437-C658-49FF-A854-015290104C5A.
    5A5C561E-6065-4B59-B5CB-7578E4DC1DF7.

FreakyLeo och Camo00 gillar detta.
  21. Stefan S

Stefan S Silver

Från:
    Göteborgstrakten
    Blir ju lite nyfiken på vilka klockor du varit/är nöjd med?

vonhall och Fixxxer gillar detta.
  22. llesurk

llesurk Silver Premium

Hur kommer det sig? Vad var det som inte stämde för dig?

23. carlm

carlm Tantal

Kul att jag hinner tänka "jäklar vad fin den där var, den kanske är mer proportionerlig än jag tänkt ändå" innan jag läser texten :)

MasterChief gillar detta.
  24. Bjornj

Bjornj Tantal

Favoritten just nu er faktisk en Pam682, men den er også gansle ny så gjennstår å se hva jeg faktisk synes om noen måneder :)

Men selv om det er deler man ikke gillar med de fleste klokker finns det jo også veldig mye positivt.

Av de fire er nok Smpc favoritten og helt sikkert en klokke jeg kommer kjöpe igjen för eller siden.

Black bay er også en ekstremt snygg klokke som jeg funderer på å kjöpe igjen nå om jeg får tak i en til et ok pris.

Speedmaster og sub er jeg mer usikker på og ikke spesielt sugen på å skaffe på nytt, men begge to er jo objektivt sett utrolig bra klokker.

MasterChief och Stefan S gillar detta.
  25. ironcastle

ironcastle Silver

Från:
    Söder om Stan
    Kan förstå det. Magiskt vacker i rätt ljus. Men sitter som en köttbulle...

26. Tigerrrr

Tigerrrr Brons Premium

Från:
    Göteborg
    Speedyn helt klart. Och då har jag ändå ägt 3 stycken. Jag tycker att de gör sig på bild men intetsägande i verkligheten på handleden. Kanske borde prova en äldre?

IMG_1213.

Erik1, Remofflan, Floduttern och 1 annan gillar detta.
  27. niclashill

niclashill Tantal

Från:
    Stockholm
    Vita expyn. Härlig känsla, smidigt tunn, men... för tjocka visare, för mycket plotter, det vita gör att den känns större än 42mm. Stökig. Försökte ett halvår, inklusive sommaren då den är i sin prime. Men kört, tyvärr.
    (Intressant då den svarta till vänster är en keeper som tickar alla boxar) Screenshot_20181129-081135_Gallery.

28. Floduttern

Floduttern Guld

Från:
    Pescespada Island
    +1 på BB:n. Är nyfiken på om BB58 löser ut många problem som var med den större varianten.

Erik1 gillar detta.
  29. Floffen

Floffen Tantal

Från:
    Stockholm
    Haha, håll dig borta! Den är hemsk.

30. oystercase

oystercase Tantal

Jag har insett att man måste prova en klocka på armen för att fatta om den är bra eller blä. Ofta jag varit helt övertygad om att jag ska ha en viss klocka men när jag väl fått fatt i en och provat på armen så har det bara varit att skippa att göra affären och gå hem. Har hänt mig med några panerai, speedmaster pro, Patek 5711 och aquanauten. AP RO var tvärt om. Fattade inte vad folk såg i dem men provade en gång och var tvungen att gå och köpa på direkten.

Holken, Omega87 och Lundgren gillar detta.
Mollstedt