• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni vart besviken på EFTER köp

Rulle

Audemars
du får gärna förklara vad du inte gillade med den!
Har ägt en 41 på läder och det enda jag inte gillade riktigt var siffrorna på bezeln annars är det enligt mig en riktigt trevlig klocka som kan bäras av dom flesta pga bra böjda luggar!

ångrar lite att den såldes!
skulle inte sagt nej till en chronomat airborne idag!
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Hade en Breitling Chronomat Frecce Tricolori, 44, gillade att den hade , då, det nya inhouse verket, var ngt stor, lessnade mkt snabbt på utseendet, kanske låter fånigt, men siffror på bezel retade upp mig ordentligt efter ett tag, dinkan tilltalade mig ej alls o lessnade mkt snabbt, men kan mycket väl tänka mig köpa en äldre och mindre Chronomat
 

Rulle

Audemars
Hade en Breitling Chronomat Frecce Tricolori, 44, gillade att den hade , då, det nya inhouse verket, var ngt stor, lessnade mkt snabbt på utseendet, kanske låter fånigt, men siffror på bezel retade upp mig ordentligt efter ett tag, dinkan tilltalade mig ej alls o lessnade mkt snabbt, men kan mycket väl tänka mig köpa en äldre och mindre Chronomat
hahaha siffrorna är redigt fula på den!
förstår egentligen inte varför man gjorde om den och gick åt att göra en modern version av dom äldre chronomaterna

dock kom ju det i airborne serien men dom skulle släppt dom helt borstade och utan fejkpatina så hade det blivit en jävla hit!
 

henrikhenrik

Cartier
Snygg som få men för hög i mitt tycke !
55D5DA75-4068-47B8-B331-46DE67E696F0.jpeg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Tudor BB. Perfekt på pappret, kloss på armen..Tjock länk. Rikskass konstruktion för lumepluppen som vid minsta stöt spricker. Fejk-patina är ingen höjdare asså.
19121576_1884795058427185_2796118237631217664_n.jpg

Oris 65. Perfekt på pappret, och till en början på armen. Tills att man tröttnar på fejk-patinan, magisk länk dock.
32807408_239405010154068_27169151365677056_n.jpg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Tudor BB. Perfekt på pappret, kloss på armen..Tjock länk. Rikskass konstruktion för lumepluppen som vid minsta stöt spricker. Fejk-patina är ingen höjdare asså.
19121576_1884795058427185_2796118237631217664_n.jpg

Oris 65. Perfekt på pappret, och till en början på armen. Tills att man tröttnar på fejk-patinan, magisk länk dock.
32807408_239405010154068_27169151365677056_n.jpg
Håller med om BB!
Köpte en röd i tron om att den skulle vara perfekt men... Klossig som attan på handleden, fick inte passformen på länken att funka heller. Tyvärr säger jag, då utseendet är 100%-igt i min värld.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Håller med om BB!
Köpte en röd i tron om att den skulle vara perfekt men... Klossig som attan på handleden, fick inte passformen på länken att funka heller. Tyvärr säger jag, då utseendet är 100%-igt i min värld.
Väntar tills BB58 börjar dyka upp beggat när folk har tröttnat. Men det verkar ta tid, alla nöjda med den nya mindre varianten? :D
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har inte ångrat nåt köp, men så handlar jag aldrig nåt spontant. Det är en skön känsla att kunna stå emot köpkänslan. Många klockor är jag sugen på, men de flesta tappar jag intresset för. Då inser jag hur bra det var att jag bara tittade och väntade. Några få modeller biter sig fast utan att jag tröttnar och dem köper jag om och när det passar, förutom de som är alltför dyra. De som är för dyra, d.v.s. de som kostar över det jag vill lägga på en klocka, de får förbli en våt dröm men de är inga jag strävar mot att någonsin äga. När jag köpt rätt klocka, vill man inte sälja. Det är svårt att förutse hur en klocka verkligen upplevs på en själv, trots bra research. Att sova på saken, är en klok tumregel. Det är sällan mer bråttom än så. De Rolex jag haft har inte stämt in på mig. De har varit tråkiga, svåravlästa, för iögonfallande, för blingiga, topptunga och med länkar som antingen sitter för slappt eller för hårt. Reverso och Panerai har fått stanna även om allt ägande har sina toppar och dalar. Säljer man i en dal kommer man troligen att ångra sig. Säljer man i en topp är det sannolikt ett helt korrekt beslut. Nöjet med klockor, som jag ser det, är sparandet, tittandet, inlyssnandet från andra som har egen erfarenhet av just den klockan, historiken, jakten efter det perfekta exemplaret, undvikandes av sunkexemplaren och obskyra säljare. Det är inget att sträva emot att köpa alla de man vill ha, för det är en utopi för de flesta och egentligen en helt onödig strävan. Jag tycker det är helt okey att tycka något är snyggt och bara låta det få vara så. Man måste inte köpa allt bara för att man har pengar till det. Det är en skön insikt.
 
Senast ändrad:

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Jag har inte ångrat nåt köp, men så handlar jag aldrig nåt spontant. Det är en skön känsla att kunna stå emot köpkänslan. Många klockor är jag sugen på, men de flesta tappar jag intresset för. Då inser jag hur bra det var att jag bara tittade och väntade. Några få modeller biter sig fast utan att jag tröttnar och dem köper jag om och när det passar, förutom de som är alltför dyra. De som är för dyra, d.v.s. de som kostar över det jag vill lägga på en klocka, de får förbli en våt dröm men de är inga jag strävar mot att någonsin äga. När jag köpt rätt klocka, vill man inte sälja. Det är svårt att förutse hur en klocka verkligen upplevs på en själv, trots bra research. Att sova på saken, är en klok tumregel. Det är sällan mer bråttom än så. De Rolex jag haft har inte stämt in på mig. De har varit tråkiga, svåravlästa, för iögonfallande, för blingiga, topptunga och med länkar som antingen sitter för slappt eller för hårt. Reverso och Panerai har fått stanna även om allt ägande har sina toppar och dalar. Säljer man i en dal kommer man troligen att ångra sig. Säljer man i en topp är det sannolikt ett helt korrekt beslut. Nöjet med klockor, som jag ser det, är sparandet, tittandet, inlyssnandet från andra som har egen erfarenhet av just den klockan, historiken, jakten efter det perfekta exemplaret, undvikandes av sunkexemplaren och obskyra säljare. Det är inget att sträva emot att köpa alla de man vill ha, för det är en utopi för de flesta och egentligen en helt onödig strävan. Jag tycker det är helt okey att tycka något är snyggt och bara låta det få vara så. Man måste inte köpa allt bara för att man har pengar till det. Det är en skön insikt.
Det låter väldigt förståndigt.
För min del tycker jag att det är skönt att ge efter för köpsuget. Eller ölsuget, sötsuget, ciggen för den delen.
Men vi har väl alla olika saker som driver oss.
Ha en bra dag
 

Vågarman

Breitling
Du skriver själv:

För övrigt tycker jag den var riktigt fläskig utifrån bilderna och rent estetiskt tilltalade den mig inte :)
Men är du nöjd över den är det ju grymt!

Jag bytte den med trasig krona till en ny. Besviken på butiken att de sålde en trasig. Bytte den till en helt fungerande för att klämma och känna tills 7 Jan eller retur.
 

Bilagor

  • 15433939958078885934773835956807.jpg
    15433939958078885934773835956807.jpg
    125 KB · Visningar: 11

RikNik

Panerai
2-Faktor
Tudor Pelagos. Jag ville så gärna gilla den, men det blev tyvärr en kort bekantskap.
Den var lite för klossig för mig. Även låset irriterade mig som stack ut för mycket på ena sidan i fjäderläget.
Annars en jäkligt snygg klocka.
IMG_20180512_130921-01.jpeg
 
Senast ändrad:

Omega87

Rolex
Tyvärr får jag hålla med angående storleken :(. Gillar verkligen min Speedy men den bärs för stort på mig och tyvärr kommer den känslan så fort den åker på. Så synd på en sån fin klocka.
Kände detsamma därför fick min Speedy lämna för några veckor sedan. :( Men saknar den såklart men kan inte ha en klocka bara liggandes för att titta på... Men du går inte i säljtankar, eller?
 

Omega87

Rolex
Fattar inte varför certina envisas med så stora storlekar. 43 mm och större är ju i princip standard på detas mekaniska ”sportmodeller”. Nu va väl iof PH rätt rejäl back in the days också men nysläppet saknar ju hel själ och är hur boring som helst!
Tyckte den har själ men storleken gör att den inte är aktuell för mig. Kändes ändå schysst när jag prövade den i butik! :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kände detsamma därför fick min Speedy lämna för några veckor sedan. :( Men saknar den såklart men kan inte ha en klocka bara liggandes för att titta på... Men du går inte i säljtankar, eller?
Tråkigt nog så hänger den lite löst tyvärr. Har snart haft den i ett år och magin över den har lagt sig. Hade pengar inte vart något problem så hade den utan tvekan fått stannat men just nu vet jag inte hur jag ska göra. Finns mycket annat man vill testa också så vi får se.
 

Omega87

Rolex
Tråkigt nog så hänger den lite löst tyvärr. Har snart haft den i ett år och magin över den har lagt sig. Hade pengar inte vart något problem så hade den utan tvekan fått stannat men just nu vet jag inte hur jag ska göra. Finns mycket annat man vill testa också så vi får se.
Tråkigt men samtidigt en återkommande känsla inom det här med att gilla klockor! :) Precis! Hade inte ekonomin varit ett problem hade man kunnat ha kvar den och alla andra klockor man flippat. Men kontentan är ju ändå att den är 2mm för stor :( Vad är du sugen på annars då?
 

Thezz

Omega
B705BC82-DE15-4093-92B3-C4D53435F423.jpeg

En tissot prs 516 “extreme” där extreme antagligen står för extremt stor, med sina 44 mm och en urtavla rörigare än downtown Bagdad så är det ingen vinnare. Var min första riktiga automatiska klocka och köpte den från en AD i Teneriffa, men när jag kom hem så insåg jag att datumet inte bytte förens klockan 2 på natten. Fick lämmna in den på NK till tissot där de kom fram till att urverket var gammalt och snett och det behövde bytas 2200kr ner i hålet. Sen var Klocka på min arm så stor att jag skulle ha kunnat landa en 747 på det vänt sen och sen startat det igen. Och på riktigt varma dagar så fick jag utslag av silikonarmbandet. Trots allt detta fick den förvånansvärt mycket Armtid eftersom det var min första och ändå klocka. Problemet är ju nu att andrahandsvärdet på en sånhär klocka är lågt så får nog ha kvar den som ett minne in i den fantastiska världen med klockor :)
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
1C0A1315-6EFE-41D3-BCEA-A64399D29955.jpeg

Black bay inhouse
For stor og klumpig så satt aldri helt som den skulle på armen, men fortfarande en veldig bra klokke.

A5D3247F-7AB0-4B51-95A0-41DB255AEF2D.jpeg

Smpc
Ekstremt dårlig bezel på mange - känns billig og ofte veldig mye play.
Länken er helt rak.
Poleringen på lenken og klokken matcher ikke.

E6991AE6-C267-4955-A075-DD5980F98102.jpeg

Speedy
Ekstremt snygg på bild og veldig behagelig på armen ( på nato), men samtidig ekstremt tråkig. Ingen liv i tavlan og en ganske billig känsla av klokken generelt. Argumentet for at jeg skulle beholde den var boksen og tillbehöret.

B08BEF14-8F9A-4EF8-9787-73CD6A219E6F.jpeg

SubC
Forsökte virkelig like suben og overtale med om at det var den klokken jeg ville ha, men det gikk noen måneder för jeg insåg at jeg måtte gi opp.

Den er relativt stor og klumig. Länken er ekstremt bra og trodde det var derfor nesten alle bare använde länk på suben.
Den egentlige anledningen til at ingen använder andre band er at de tjocke luggsen gjör at den ser riktigt ful ut på allt annat en länken.
Den ser fyrkantig ut på länk , men når man setter den på Nato, perlon, gummi.. kan vel tryggt si at det ikke blir noe bedre..

Också er den jo ganske tråkig.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
1C0A1315-6EFE-41D3-BCEA-A64399D29955.jpeg

Black bay inhouse
For stor og klumpig så satt aldri helt som den skulle på armen, men fortfarande en veldig bra klokke.

A5D3247F-7AB0-4B51-95A0-41DB255AEF2D.jpeg

Smpc
Ekstremt dårlig bezel på mange - känns billig og ofte veldig mye play.
Länken er helt rak.
Poleringen på lenken og klokken matcher ikke.

E6991AE6-C267-4955-A075-DD5980F98102.jpeg

Speedy
Ekstremt snygg på bild og veldig behagelig på armen ( på nato), men samtidig ekstremt tråkig. Ingen liv i tavlan og en ganske billig känsla av klokken generelt. Argumentet for at jeg skulle beholde den var boksen og tillbehöret.

B08BEF14-8F9A-4EF8-9787-73CD6A219E6F.jpeg

SubC
Forsökte virkelig like suben og overtale med om at det var den klokken jeg ville ha, men det gikk noen måneder för jeg insåg at jeg måtte gi opp.

Den er relativt stor og klumig. Länken er ekstremt bra og trodde det var derfor nesten alle bare använde länk på suben.
Den egentlige anledningen til at ingen använder andre band er at de tjocke luggsen gjör at den ser riktigt ful ut på allt annat en länken.
Den ser fyrkantig ut på länk , men når man setter den på Nato, perlon, gummi.. kan vel tryggt si at det ikke blir noe bedre..

Också er den jo ganske tråkig.
Blir ju lite nyfiken på vilka klockor du varit/är nöjd med?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Kul att jag hinner tänka "jäklar vad fin den där var, den kanske är mer proportionerlig än jag tänkt ändå" innan jag läser texten :)
Riktigt kul tråd :) Finns väl ett gäng man tröttnat på snabbt, men 214270 tar priset för mig. La ut annons samma dag som jag fått hem den. Ngt med proportionerna som är helt off. Blir typ förbannad bara av att scrolla igenom gamla bilder på den.

CBB98E65-FB57-4894-B179-D30C8CA1E497.jpeg
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Blir ju lite nyfiken på vilka klockor du varit/är nöjd med?

Favoritten just nu er faktisk en Pam682, men den er også gansle ny så gjennstår å se hva jeg faktisk synes om noen måneder :)

Men selv om det er deler man ikke gillar med de fleste klokker finns det jo også veldig mye positivt.

Av de fire er nok Smpc favoritten og helt sikkert en klokke jeg kommer kjöpe igjen för eller siden.

Black bay er også en ekstremt snygg klokke som jeg funderer på å kjöpe igjen nå om jeg får tak i en til et ok pris.

Speedmaster og sub er jeg mer usikker på og ikke spesielt sugen på å skaffe på nytt, men begge to er jo objektivt sett utrolig bra klokker.
 

niclashill

Cartier
Vita expyn. Härlig känsla, smidigt tunn, men... för tjocka visare, för mycket plotter, det vita gör att den känns större än 42mm. Stökig. Försökte ett halvår, inklusive sommaren då den är i sin prime. Men kört, tyvärr.
(Intressant då den svarta till vänster är en keeper som tickar alla boxar)
Screenshot_20181129-081135_Gallery.jpg
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tudor BB. Perfekt på pappret, kloss på armen..Tjock länk. Rikskass konstruktion för lumepluppen som vid minsta stöt spricker. Fejk-patina är ingen höjdare asså.
19121576_1884795058427185_2796118237631217664_n.jpg

Oris 65. Perfekt på pappret, och till en början på armen. Tills att man tröttnar på fejk-patinan, magisk länk dock.
32807408_239405010154068_27169151365677056_n.jpg

+1 på BB:n. Är nyfiken på om BB58 löser ut många problem som var med den större varianten.
 

oystercase

Cartier
Jag har insett att man måste prova en klocka på armen för att fatta om den är bra eller blä. Ofta jag varit helt övertygad om att jag ska ha en viss klocka men när jag väl fått fatt i en och provat på armen så har det bara varit att skippa att göra affären och gå hem. Har hänt mig med några panerai, speedmaster pro, Patek 5711 och aquanauten. AP RO var tvärt om. Fattade inte vad folk såg i dem men provade en gång och var tvungen att gå och köpa på direkten.
 
Topp