Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förträffligt ur!Inte ensam om att just ägt denna klocka på forumet, men önskar faktiskt att det fanns fler av dessa på forumet.
Min är nr200 av 200
![]()
Någon mer med en Certina DS Cascadeur?
![]()
Ajamen!
![]()
Man tackar!Förträffligt ur!
Hahaha har en Ruben liggandes hemma ngnstans; skall letas upp!Lär vara ensam om en till minne av Ruben Rausing, grundaren av Tetra Pak från 95:
![]()
Har även en Rolex Oyster Precision från 55, ref 6422 med mycket sällsynt tavla för det årtalet:
![]()
Riktigt braTror att jag är ensam om den här. I guld då, som stål finns några exemplar på KS.
![]()
Upp med lite fler bilder på den där tack, sjukt coolTror jag är ensam om att ha en Hublot Spirit of Big Bang All Black
![]()
Det är ju själva f*n att man inte kan få vara ensam om ngtHahaha har en Ruben liggandes hemma ngnstans; skall letas upp!
Grymma bandhorn!En till dubbelpost från dagens vintageklocka på en CTZ som jag tror ingen annan har har.
Citizen Chronometer började tillverkas 1962 och fram till runt 68 när Chrono Master serien kom som fanns som chronometercertifierade.
Man förstår att det var ett allvarligt försök att göra en bra klocka eftersom den inte fick ett förbättrat och justerat standardverk utan helt nytt
verk utvecklades till den har modellen vilket gor det till det ett av dom ovanligaste Citizenverket.
Antagligen ville man ha så stor oro och fjäderhus det gick för bra gångegenskaper vilket gör verket lite större och därmed ochså klockan.
![]()
![]()
Här kan du se lite fler bilderUpp med lite fler bilder på den där tack, sjukt cool![]()
Hublot må ha tagit en stor dos av inspiration från RM men det gör den inte mindre asball för detTror jag är ensam om att ha en Hublot Spirit of Big Bang All Black
![]()
Grym patina!!!!BP FF96
Tror inte jag sett ngn annan sådan här Fifty Fathoms på forumet
![]()
Absolut, och det är inget de hymlar med. Tycker man kan se det nästan som en hyllning till RM och deras formspråk.Hublot må ha tagit en stor dos av inspiration från RM men det gör den inte mindre asball för det![]()
Tänkte precis skriva att Polerouters finns det nog ett helt gäng av här, tur att man tittar efter förstTror jag är ensam med dessa:
![]()
![]()
Uj uj, den var riktigt läckerEn till dubbelpost från dagens vintageklocka på en CTZ som jag tror ingen annan har har.
Citizen Chronometer började tillverkas 1962 och fram till runt 68 när Chrono Master serien kom som fanns som chronometercertifierade.
Man förstår att det var ett allvarligt försök att göra en bra klocka eftersom den inte fick ett förbättrat och justerat standardverk utan helt nytt
verk utvecklades till den har modellen vilket gor det till det ett av dom ovanligaste Citizenverket.
Antagligen ville man ha så stor oro och fjäderhus det gick för bra gångegenskaper vilket gör verket lite större och därmed ochså klockan.
![]()
![]()
Haha, hade gärna velat att det var en Polerouter dockTänkte precis skriva att Polerouters finns det nog ett helt gäng av här, tur att man tittar efter först![]()
Zenith cal 135 37mm 18k
![]()