Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stört fin! Grattis till den. Måste besöka AD och test.Kan vara ensam om denna?
WOW!Tack! Håller helt med. Denna har ägts av ngn i Johnson Rederiet så det är härlig proviniens med battle scars etc. Denna kom innan Rolex GMT när de fajtades om att vara först med ett armbandsur som kunde visa tiden i fler tidszoner.
Tack!WOW!
Jädran vilken cool klocka!
Do it, du blir antagligen inte besviken.Stört fin! Grattis till den. Måste besöka AD och test.
Zenith gör alldeles förbannat bra, snygga och läckra klockor. Har dock hamnat i skuggan av Rolex i Sverige.Kan vara ensam om denna?
Tyvärr har jag inte sett en annan (JLC) Mark XI på KS.
Tack! Kan bara hålla med.Zenith gör alldeles förbannat bra, snygga och läckra klockor. Har dock hamnat i skuggan av Rolex i Sverige.
Din är alldeles fantastiskt vacker!
Älskar min med. Väldigt glad att jag testade Zenith.Zenith gör alldeles förbannat bra, snygga och läckra klockor. Har dock hamnat i skuggan av Rolex i Sverige.
Din är alldeles fantastiskt vacker!
Fender i bakgrunden ger pluspoängJag känner mig ensam om denna 6534 från 1959, fullset.
Ensam på forumet med en Orient Chronoace? Årsklocka. 1972. Facettglas. Bra lyster i tavla och index. Jdm. Saktar sig ett 10-tal sekunder per dygn.
Legit fråga . Har sökt en del efter information om denna klocka och såg en scannad broschyr på watchuseek för npgra år sedan där jag TROR att just denna modell var avbildad. Den broschyren var från - 72 och med kvalitet och tydlighet därefter. Med stor reservation för att jag missat nåt.
Jag vet att du har några av de finaste Orient jag nånsin sett (på bild).
Man borde kanske kunna höra av sig till orient själva för att få reda på år...
Omega 2505 har jag samt ph500. Oklart om min svarta eterna är likadan, ser inte din på bilden och kommer inte ihåg hur min ser ut. Annars är ju de flesta lite udda vintageuren unika på forumen, vilket är en del av charmen.Tror inte jag sett dessa modeller/tavelkombinationer på forumet.
Vet att det finns en ds antimagnetic svart urtavla som är ”ihop byggd”
Tror inte jag sett någon Eterna 852 modell/tavelkombo av dessa heller. Möjligtvis den svarta längst till höger om den finns kvar på forumet.
Har inte sett pH 500 “Tektite”
Å inte heller 600 med gråsvart/metallic linen dial
Men kan ha fel , man kan inte se allt !
Orkar inte heller rota fram mer mögel
Tvekade på ph500 med gul tavla den är ändå ganska vanlig , men har aldrig sett min 2505 på forumet..... Du ser vad fel man kan haOmega 2505 har jag samt ph500. Oklart om min svarta eterna är likadan, ser inte din på bilden och kommer inte ihåg hur min ser ut. Annars är ju de flesta lite udda vintageuren unika på forumen, vilket är en del av charmen.