• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockornas status i det verkliga livet?

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Om man går på högstadiet har man nog inte så mkt utgifter skulle jag gissa. :) knega ett år så har han nog fått ihop sina 70k

Nu pratar jag inte om någon speciell person men det är ju just det scenariot som blir lite humor. Steka på syslöjden med en guldklocka samtidigt som mamma värmer nyponsoppa och tankar Comviqkortet :)
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
En pojke i gymnasiet ( 17 år) med en Rolex i helguld....jo det går fetbort tyvärr. I den åldern skulle en Air-King i stål möjligen passa.
Var tusan hittar jag en Rolex Submariner i helguld för 70 lax sedan??
Det är en Oysterquartz killen har.
För övrigt kan jag inte minnas riktigt vad jag hade själv på gymnasiet, tror det var nån av alla Casio man hade. Efter gymnasiet köpte jag mig en Pulsar Chrono och var såå stolt :)

För att återgå till huvudfrågan så får jag aldrig kommentarer på mina klockor, förutom någon enstaka gång av någon som känner mig väl på jobbet...
 
Senast ändrad:

marlun

Rolex
Alla har skitklockor? En guldsub på en pojke är lika spännande som Hasse Aro på en moped. Det ser på sin höjd lite roligt ut. Om du vill synas ska du köpa hantlar och odla skägg. :D

En pojke i gymnasiet med en Rolex i helguld på armen ser i mina ögon endast löjligt ut. Kan vara för att klockan väger mer än pojken kanske :D.
För övrigt, hur fan kan en gymnasiepojke tjäna ihop till en guldrolle själv? Har du jobbat i flera år för att köpa den eller är det pappas firma du jobbat på?
Var exakt vill ni komma med den här diskutionen? Känner ni er själva bättre av att kränka betydligt yngre eller blev ni retade av folk med guldrolex när ni var små?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag tycker att det är oförskämt och jävligt löjligt att skriva att alla andra har skitklockor och vill man synas ska man ha guldklocka. Då tycker jag att man kan bli tilldelad ett annat synsätt. Det har inte med klockintresset att göra utan attityden.

Så om han gör en groda så ska han förlöjligas. Mycket logiskt.
 

Enellios

Cartier
Rolex är status enligt Aftonbladet. Dagsfärskbild.
Namnlöst-1.jpg

Edit: Såg nu att jag inte var först på bollen här på KS
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Allmänheten vet inte ens att klocksamling kan vara en hobby och ser klockor enbart som statussymboler. I de flesta fall på ett negativt sätt skulle jag gissa - att Rolexbärare uppfattas som show offs.

Tyvärr bryr sig ingen om vi bär Casio eller Patek, lika lite som de flesta här struntar i om kollegor och vänner bär skor från Ellos eller Louboutin.
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Allmänheten vet inte ens att klocksamling kan vara en hobby och ser klockor enbart som statussymboler. I de flesta fall på ett negativt sätt skulle jag gissa - att Rolexbärare uppfattas som show offs.

Tyvärr bryr sig ingen om vi bär Casio eller Patek, lika lite som de flesta här struntar i om kollegor och vänner bär skor från Ellos eller Louboutin.
true that. " en Rolex? gud så pråligt!"
 
Topp