• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockornas status i det verkliga livet?

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Blev lycklig när en på mitt jobb började prata rolex. Sedan visade det sig att han ville köpa en enbart som investering, och tänkte att han skulle köpa ny Sub från AD. Hade en liten diskussion med honom. :angel:

Det är det närmsta jag har kommit en vettig diskussion om klockor.
 

Stråkarn

Omega
2-Faktor
Undermedvetet tror jag många bär klockor delvis för att människor av "betydelse" ska märka, alltså människor that knows whats up :) Man bär ju inte för att impa på den stora massan
 

_Utopi

Omega
Jobbar som statsanställd inom IT och har en Rolex 116613LB.
Har inte fått speciellt mycket kommentarer 1 har sagt "snygg klocka får jag kolla på den".
Sen är det 2 som har "wow, rolex! är den äkta? vad fick du betala?"
Bland vänner så är de flesta inte speciellt intresserade, tycker mest att man kan lägga de pengarna på annat.

Jag tycker att man bär klockan för sig själv och inte för andra, sen om någon uppmärksammar den oavsett kommentar, så är det roligt då det är min lilla ögonsten och jag älskar att ha den på mig. Trivs dock inte i diskussioner där man behöver förklara varför man lagt mycket pengar på en klocka.
 

tissoter

Audemars
Jobbar som statsanställd inom IT och har en Rolex 116613LB.
Har inte fått speciellt mycket kommentarer 1 har sagt "snygg klocka får jag kolla på den".
Sen är det 2 som har "wow, rolex! är den äkta? vad fick du betala?"
Bland vänner så är de flesta inte speciellt intresserade, tycker mest att man kan lägga de pengarna på annat.

Jag tycker att man bär klockan för sig själv och inte för andra, sen om någon uppmärksammar den oavsett kommentar, så är det roligt då det är min lilla ögonsten och jag älskar att ha den på mig. Trivs dock inte i diskussioner där man behöver förklara varför man lagt mycket pengar på en klocka.

Det kan jag verkligen hålla med om :)
Känns också väldigt oartigt att fråga hur mycket saker och ting kostar, det gäller även annat än klockor.
Fine om man är seriöst intresserad av att köpa en likadan och vill ha lite referenser. Men att bara fråga för att sedan häva ut sig kommentarer såsom "onödigt" "blåst" "kopia" det känns sådär alltså.... :)
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Pluggar på universitet. En del helt okej dinkor har man märkt under introveckorna. Säkert en handfull Omega Seamaster 300 Professional, ett par Subbar, nån DJ och Tag Heuer Aquaracers i överflöd. Frågat majoriteten om dinkorna och deras intresse vilket då visat sig vara obefintligt. De var mest glada att jag märkt att dem ägde ''dyra klockor''. Precis som det ska vara på en av Sveriges högst rankade ekonomiutbildningar, så antar att alla tror det innebär status hos oss :banghead::banghead::banghead:
Ta inte för givet att alla subbar är äkta du ser hos ungdomar :)
 

McManaman

Cartier
Började gymnasiet för två veckor sedan. Alla har skitklockor. Såg en kille en fake Panerai. Han leker stek. Ska konfrontera honom snart. Själv kör jag helguldsrolex. Vissa tittar på den men ingen vet liksom vad det är. Om man vill synas tror jag att man ska ha sub i gulguld med blå tavla
Kul för dig att du har råd att köpa en helguldsrolle! Dock kan det vara klädsamt att vara medveten om att alla inte har det, på gymnasiet eller i vuxen ålder. Om jag tillåts att generalisera en aning så tror jag att människor som bär fake-klockor är lika goda människor som människor som bär helguldsrolle. Med det sagt så tycker jag att du ska njuta av din klocka och låta honom njuta av sin. Kram.
 

Vesper

Rolex
Kul för dig att du har råd att köpa en helguldsrolle! Dock kan det vara klädsamt att vara medveten om att alla inte har det, på gymnasiet eller i vuxen ålder. Om jag tillåts att generalisera en aning så tror jag att människor som bär fake-klockor är lika goda människor som människor som bär helguldsrolle. Med det sagt så tycker jag att du ska njuta av din klocka och låta honom njuta av sin. Kram.
Första delen håller jag med om men den andra delen angående fake klockor så beror det på hur personen är, är det typen som skryter över sin klocka som är fake skulle jag se till att han kom ner på jorden.
 

McManaman

Cartier
Första delen håller jag med om men den andra delen angående fake klockor så beror det på hur personen är, är det typen som skryter över sin klocka som är fake skulle jag se till att han kom ner på jorden.
Min poäng är att det inte finns något mervärde i att plocka ner folk på jorden, vare sig pga att de bär fake eller pga att de bär rolex.
 

marlun

Rolex
Kul för dig att du har råd att köpa en helguldsrolle! Dock kan det vara klädsamt att vara medveten om att alla inte har det, på gymnasiet eller i vuxen ålder. Om jag tillåts att generalisera en aning så tror jag att människor som bär fake-klockor är lika goda människor som människor som bär helguldsrolle. Med det sagt så tycker jag att du ska njuta av din klocka och låta honom njuta av sin. Kram.
Har knegat ihop till den själv och jag hade inte råd med den innan jag började jobba så jag är fullt medveten om att ganska få har råd. Däremot anser jag att man inte ska ha fakes. Det schyssta Seikos under 1000-lappen
Edit: Han beter sig illa så jag tänker ändå konfrontera honom.
 
Senast ändrad:
Började gymnasiet för två veckor sedan. Alla har skitklockor. Såg en kille en fake Panerai. Han leker stek. Ska konfrontera honom snart. Själv kör jag helguldsrolex. Vissa tittar på den men ingen vet liksom vad det är. Om man vill synas tror jag att man ska ha sub i gulguld med blå tavla

Det kan uppfattas som rätt drygt att bära en guldrolle på gymnasiet och "konfrontera" andra med fejkklockor.
Var glad över din och strunta i vad andra bär, det är mitt råd iaf.
 

hellbit

Cartier

Bilagor

  • 62554.jpg
    62554.jpg
    39.9 KB · Visningar: 270

Eoq

Omega

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Började gymnasiet för två veckor sedan. Alla har skitklockor. Såg en kille en fake Panerai. Han leker stek. Ska konfrontera honom snart. Själv kör jag helguldsrolex. Vissa tittar på den men ingen vet liksom vad det är. Om man vill synas tror jag att man ska ha sub i gulguld med blå tavla

Alla har skitklockor? En guldsub på en pojke är lika spännande som Hasse Aro på en moped. Det ser på sin höjd lite roligt ut. Om du vill synas ska du köpa hantlar och odla skägg. :D
 

ScubaKing

Audemars
Började gymnasiet för två veckor sedan. Alla har skitklockor. Såg en kille en fake Panerai. Han leker stek. Ska konfrontera honom snart. Själv kör jag helguldsrolex. Vissa tittar på den men ingen vet liksom vad det är. Om man vill synas tror jag att man ska ha sub i gulguld med blå tavla

En pojke i gymnasiet med en Rolex i helguld på armen ser i mina ögon endast löjligt ut. Kan vara för att klockan väger mer än pojken kanske :D.
För övrigt, hur fan kan en gymnasiepojke tjäna ihop till en guldrolle själv? Har du jobbat i flera år för att köpa den eller är det pappas firma du jobbat på?
 

Apansson

Torpare
En pojke i gymnasiet med en Rolex i helguld på armen ser i mina ögon endast löjligt ut. Kan vara för att klockan väger mer än pojken kanske :D.
För övrigt, hur fan kan en gymnasiepojke tjäna ihop till en guldrolle själv? Har du jobbat i flera år för att köpa den eller är det pappas firma du jobbat på?
Ser aldrig löjligt ut. Går för övrigt rätt snabbt att samla ihop ~70k på ett extrajobb om du t.ex jämkar bort skatt etc.
 
Topp