• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockornas status i det verkliga livet?

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Av alla klockor jag ägt är nog Submariner och Speedmaster de enda klockorna som gett komplimang. Samtliga övriga har flugit förbi totalt omärkta.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Seiko SKX med Pepsi är tveklöst den som fått mest kommentarer av mina :(
Haha det är ju helt vettigt iofs, det är ju en jäkligt snygg klocka. Min sambo lägger vanligtvis beslag på min svarta SKX med jubilee och har fått många komplimanger för den. Dessutom sitter den ju klädsamt på armen på de flesta med hänsyn till storleken, något jag tror har betydelse för hur snygg en klocka upplevs av andra. För stora klockor är ju i regel inte smickrande.
 
Jag svarade på vad min Certina kostade (7000 kr hos AD, DS-2 chrono) i en diskussion med ett gäng vänner för ett tag sedan, varvid de med en rätt sorgsen blick verkade anse att jag blivit blåst.

För bara 1500:- på uret hade jag ju kunnat få en riktig Tommy Hilfiger eller GANT....
 
Händer rätt ofta att jag får kommentarer om min Explorer, men med tanke på mitt yrke och mitt studieval så är det knappast förvånande och snarare förväntat.
Privat dock så är det rätt ovanligt, får väl blickar mot klockan ibland på tunnelbanan men inte särskilt mycket mer än så!
Undra hur mycket blickar killen på NK-Korv får när han rockar sin 5711 vardagligen i korvmojjen!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Händer rätt ofta att jag får kommentarer om min Explorer, men med tanke på mitt yrke och mitt studieval så är det knappast förvånande och snarare förväntat.
Privat dock så är det rätt ovanligt, får väl blickar mot klockan ibland på tunnelbanan men inte särskilt mycket mer än så!
Undra hur mycket blickar killen på NK-Korv får när han rockar sin 5711 vardagligen i korvmojjen!

Utveckla yrke och studieval.
 

Apansson

Torpare
På mitt jobb är det regelbundet folk som frågar om mina klockor, men det kan nog bero på att de vet att jag gillar lite finare och klockor och bara är lite nyfikna snarare än egentligen intresserade. De yngre tjejerna med finare väskor på kontoret frågar lite mer specifikt än bara "är den ny? Rolex?". Förra veckan fick jag en serie frågor om min vitgulds-DD, en av tjejerna berättade att hon tittade på att "också" köpa en Datejust :rolleyes:...
Affärsmässigt med leverantörer tycker jag Omega SMP-dykare känns överrepresenterade, stålrolexar hos några.
Fick du ligga? (Frågar de viktiga frågorna)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
På jobbet finns det ganska många med lite dyrare klockor, mest Omega men en och annan Rolex och även någon Patek. Flera av de är på riktigt intresserade och köper inte bara en klocka som statussymbol, finns även ett par som är med här på KS men inte så aktiva. Låter lite klyschigt men jag jobbar med media i Stockholm.

Privat så är det väl så där med klockintresset men känner några som är lite små intresserade.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fick du ligga? (Frågar de viktiga frågorna)
Ingen bra idé, så försökte inte ens leda konversationen åt det hållet.
Du har bättre chans att ligga med ett par helvita Air Max på fötterna än en Daytona i platinum. Och nej, jag äger inga vita Air Max - ingen daytona heller för den delen. #oskuld
Tror faktiskt platonan går hem bättre än ett par vita sneakers på min arbetsplats. Men kanske att ett par crockett & jones är bättre än en dyr klocka här
 

tissoter

Audemars
Ingen bra idé, så försökte inte ens leda konversationen åt det hållet.

Tror faktiskt platonan går hem bättre än ett par vita sneakers på min arbetsplats. Men kanske att ett par crockett & jones är bättre än en dyr klocka här
Det där är faktiskt lite intressant! Jag upplever oftare att folk noterar skorna än klockan?
Jag kollar alltid på klockan först och sen skorna men det kanske är ovanligare utanför KS.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
red-or-dead-watch-shoe-bros-collect.focus-none.width-800.jpg
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tidigare har jag ondgjort mig över mängden fake-ur i min branch (elektronikretail). Jag kan dock glädja er med att en av mina kollegor nu tänkte överge sin hemska fake-PO mot något nytt och betydligt äktare. Vi käkade lunch härom dagen när han sade att kosan verkar styra mot Pelagos eller BB efter att han börjat följa mig (och andra WIS) på insta. Mycket roligt att höra att man kan förändra världen till det bättre!
 

JesperF

Omega
2-Faktor
Skulle väl säga att dyra klockor kanske uppfattas som en kukmätartävling av de som inte har intresset.

Jobbar som restaurangchef, nästan varje dag är det någon gäst som kommenterar dagens klocka, vilket ofta slutar i att vi pratar klockor ett litet tag. Verkar mest vara klockintresserade som lägger märket till, då har ju inte jag några värstingklockor heller iofs.
 

tissoter

Audemars
Skulle väl säga att dyra klockor kanske uppfattas som en kukmätartävling av de som inte har intresset.

Jobbar som restaurangchef, nästan varje dag är det någon gäst som kommenterar dagens klocka, vilket ofta slutar i att vi pratar klockor ett litet tag. Verkar mest vara klockintresserade som lägger märket till, då har ju inte jag några värstingklockor heller iofs.
Jag har börjat kommentera mer och mer klockor i vardagen :) har bara fått bra respons så det tycker jag man kan bjuda på !
 
Topp