Fråga vilken pojke som helst som är 15-19 i Rinkeby om vad han vill ha i livet.
- Snygg bil, fet klocka, guldlänk, snygg blondin...
Vem vill inte ha det![]()
Låter som en bra plan för livet! Det måste inte vara en blondin... Brunett funkar också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fråga vilken pojke som helst som är 15-19 i Rinkeby om vad han vill ha i livet.
- Snygg bil, fet klocka, guldlänk, snygg blondin...
Vem vill inte ha det![]()
Verkligen, man kan bara konstatera att livet inte är lätt..Minns när jag var singel och var ute och raggade. Pluggade på den tiden vilket jag alltid var rak med. Fick alltid en kul reaktion när jag hämtade upp en date med bilen.
Folk har otroligt förutfattade meningar får man allt säga.
Jag trodde ni jobbade röven av er?Snackar klockor 1h om dagen med mina kollegor. riktigt mysigt Jobbar på investmentbank....
De vårdar bara myten om sitt egna yrke.Jag trodde ni jobbade röven av er?
Seiko SKX med Pepsi är tveklöst den som fått mest kommentarer av minaAv alla klockor jag ägt är nog Submariner och Speedmaster de enda klockorna som gett komplimang. Samtliga övriga har flugit förbi totalt omärkta.
Haha det är ju helt vettigt iofs, det är ju en jäkligt snygg klocka. Min sambo lägger vanligtvis beslag på min svarta SKX med jubilee och har fått många komplimanger för den. Dessutom sitter den ju klädsamt på armen på de flesta med hänsyn till storleken, något jag tror har betydelse för hur snygg en klocka upplevs av andra. För stora klockor är ju i regel inte smickrande.Seiko SKX med Pepsi är tveklöst den som fått mest kommentarer av mina![]()
Händer rätt ofta att jag får kommentarer om min Explorer, men med tanke på mitt yrke och mitt studieval så är det knappast förvånande och snarare förväntat.
Privat dock så är det rätt ovanligt, får väl blickar mot klockan ibland på tunnelbanan men inte särskilt mycket mer än så!
Undra hur mycket blickar killen på NK-Korv får när han rockar sin 5711 vardagligen i korvmojjen!
Utveckla yrke och studieval.
Urmakarstudent och jobbar i klockbutik i Stockholm.
Fick du ligga? (Frågar de viktiga frågorna)På mitt jobb är det regelbundet folk som frågar om mina klockor, men det kan nog bero på att de vet att jag gillar lite finare och klockor och bara är lite nyfikna snarare än egentligen intresserade. De yngre tjejerna med finare väskor på kontoret frågar lite mer specifikt än bara "är den ny? Rolex?". Förra veckan fick jag en serie frågor om min vitgulds-DD, en av tjejerna berättade att hon tittade på att "också" köpa en Datejust...
Affärsmässigt med leverantörer tycker jag Omega SMP-dykare känns överrepresenterade, stålrolexar hos några.
För att det snackas klockor iställetJag trodde ni jobbade röven av er?
Du har bättre chans att ligga med ett par helvita Air Max på fötterna än en Daytona i platinum. Och nej, jag äger inga vita Air Max - ingen daytona heller för den delen. #oskuldFick du ligga? (Frågar de viktiga frågorna)
Ingen bra idé, så försökte inte ens leda konversationen åt det hållet.Fick du ligga? (Frågar de viktiga frågorna)
Tror faktiskt platonan går hem bättre än ett par vita sneakers på min arbetsplats. Men kanske att ett par crockett & jones är bättre än en dyr klocka härDu har bättre chans att ligga med ett par helvita Air Max på fötterna än en Daytona i platinum. Och nej, jag äger inga vita Air Max - ingen daytona heller för den delen. #oskuld
Det där är faktiskt lite intressant! Jag upplever oftare att folk noterar skorna än klockan?Ingen bra idé, så försökte inte ens leda konversationen åt det hållet.
Tror faktiskt platonan går hem bättre än ett par vita sneakers på min arbetsplats. Men kanske att ett par crockett & jones är bättre än en dyr klocka här
Ingen bra ide?! Är du galen?Ingen bra idé, så försökte inte ens leda konversationen åt det hållet.
Tror faktiskt platonan går hem bättre än ett par vita sneakers på min arbetsplats. Men kanske att ett par crockett & jones är bättre än en dyr klocka här
Jag tycker det känns rimligt, skor är större och syns på längre håll samt från fler vinklar.Det där är faktiskt lite intressant! Jag upplever oftare att folk noterar skorna än klockan?
Jag kollar alltid på klockan först och sen skorna men det kanske är ovanligare utanför KS.
Jag har börjat kommentera mer och mer klockor i vardagenSkulle väl säga att dyra klockor kanske uppfattas som en kukmätartävling av de som inte har intresset.
Jobbar som restaurangchef, nästan varje dag är det någon gäst som kommenterar dagens klocka, vilket ofta slutar i att vi pratar klockor ett litet tag. Verkar mest vara klockintresserade som lägger märket till, då har ju inte jag några värstingklockor heller iofs.
Alltid kul att prata lite med andra intresserade, speciellt på jobbetJag har börjat kommentera mer och mer klockor i vardagenhar bara fått bra respons så det tycker jag man kan bjuda på !
Det är kul att ge komplimanger, många verkar vara rätt ovana att få dem!Jag har börjat kommentera mer och mer klockor i vardagenhar bara fått bra respons så det tycker jag man kan bjuda på !
Började gymnasiet för två veckor sedan. Alla har skitklockor. Såg en kille en fake Panerai. Han leker stek. Ska konfrontera honom snart. Själv kör jag helguldsrolex. Vissa tittar på den men ingen vet liksom vad det är. Om man vill synas tror jag att man ska ha sub i gulguld med blå tavla