Ja, just det ja! Kommer bli riktigt bra. Ska vi passa på att beställa det då också kanske?CWC kommer också att släppa deras watch strap loop med svenska flaggan på om någon månad. Den kombon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, just det ja! Kommer bli riktigt bra. Ska vi passa på att beställa det då också kanske?CWC kommer också att släppa deras watch strap loop med svenska flaggan på om någon månad. Den kombon
Kul. Har kört en sån variant på Erikas MN strap ett tag.CWC kommer också att släppa deras watch strap loop med svenska flaggan på om någon månad. Den kombon
Jag vill gärna köpa ett med isf.Ja, just det ja! Kommer bli riktigt bra. Ska vi passa på att beställa det då också kanske?
Ja det är coolt, körde det med min Guinand ett tag i lumpen när det var lugnare (fysiskt), annars G-shock/CWC som gälldeKul. Har kört en sån variant på Erikas MN strap ett tag.
Kör du 50/10-takt är vridring nog att föredra i vilket fall.Har planerat in fjällvandring i jämtland nu under semestern, men har inte fått samtalet från ADn om explorern....
Får väl ta med sjöodjuret (suben) upp på fjällen ..
Leta upp en tjärn på fjället så är du game ändå…Har planerat in fjällvandring i jämtland nu under semestern, men har inte fått samtalet från ADn om explorern....
Får väl ta med sjöodjuret (suben) upp på fjällen ..
Wow, det ser verkligen superhärligt ut! Kul att din 1655 får komma ut och luftas också.Tog med mig 1655:an på dagens lunchvandring upp till Björk, Hemavan. Grymt goda våfflor i alla möjliga varianter. Kan varmt relommenderas om ni är i krokarna. Ca 2,5h vandring t/r från starten av Kungsleden.
Är uppe i Åre och flyger runt med märke och dinka på armen. Är roligt!
På schemat är säkerhetskurs, dagarna fylls med teori och riskbedömningar, 10 minuters flyg, debrief med kritik från instruktör. Repetera 2 gånger per dag med successivt mer påfrestande manövrar. Har varit intensiva dagar där skallen är helt slut på kvällen, reportage får komma senare. Här har ni ett smakprov iaf.
- YouTube
Auf YouTube findest du die angesagtesten Videos und Tracks. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder gleich der ganzen Welt teilen.youtube.com
Jag kan tänka mig besvikelsen när stugan var stängd. Med barn lär man sig att alltid ha med sig lite godsaker i reservWow, det ser verkligen superhärligt ut! Kul att din 1655 får komma ut och luftas också.
Jag och familjen gjorde en liknande dagstur för ett par år sedan. Det var riktigt skitväder. Kallt, blåsigt, och regn, men de utlovade våfflorna på toppen höll ändå moralen uppe. Efter två timmars vandring nådde vi så toppen och våffelstugan - som var stängd på grund av dåligt väder! Fy vad besvikna vi var! Det är väl just vid dåligt väder man vill komma in i en varm stuga och äta en våffla!?
Det blev snabbnudlar på stormköket precis utanför stugan istället. Lite lä fick vi i alla fall…
Snabbt och kul är det, även om det inte är lätt att hålla reda på allt som händer samtidigt (är därför vi övar). Suget i kistan finns där men eftersom accelerationen som pressar en ner i selen är större än den som drar en mot backen känns det mer som en bergochdalbana i brant kurva än fritt fall. Överlag känns det hela mer i arslet än i magen, den senare spänns som reflex för att hålla kvar blod i skallen och undvika blackout.Jäklar va snabbt det ser ut att gå, vore kul att se det där från din synvinkel! Måste kännas i magen att tappa höjdmeter så snabbt, eller är det full fokus så man jobbar bort såna känslor?
Kul att du har hittat hit @aginor! Jag tror att jag talar för den flesta som läser tråden (om inte alla) när jag säger att det enbart är uppskattat att du lägger upp lite äventrysbilder här. Och med det du beskriver att du ska göra tycker jag absolut att du ska ansöka om medlemskap när du kommer hem!Har blivit så sjukt inspirerad av det här sedan jag hörde talas om det på Youtube för ett par veckor sedan.
Har just nu en Submariner på en veckas kombinerad fjällvandring, paddling och cykling som jag eventuellt kommer posta här. Passar på att lägga upp lite bilder som jag hoppas är ok!
Tack för bra initiativ och för alla äventyr!
Bra genomfört! Känner igen mycket av aktiviteterna från min egen familjs vistelse i fjällen. Paddla kanot har vi inte testat än men något jag gärna skulle vilja pröva på.Kort om mig:
Passiv medlem som ägt ett par klockor innan jag landade i min nuvarande Submariner 14060m från 2009. Jag bär klockan dagligen så den har redan varit med om en del äventyr. Tog nyligen dykcert så tanken är att den skall ner i djupet så fort jag haft den på service. Hörde talas om Explorers Club i en intervju på Youtube nyligen och blev sjukt inspirerad. Därav inlägget nedan.
Destination: Idre
Datum: 26-31 juli 2021
Mål med äventyret:
Äventyrsvecka i Idre med fru och barn (7 och 4 år gamla) för att barnen skall få testa på en rad olika utomhusaktiviteter. Vi siktar på vandring, cykling och paddling som vi anpassar efter barnens ork och tempo. Vanligtvis tältar vi på sommaren men vi har hyrt en stuga i Idre den här gången på grund av äventyrets längd och omfattning. Målet med äventyret är lite äventyret självt samt att se vad barnen fastnar för inför kommande utflykter. Jag skall också försöka väva in så mycket klock-perspektiv som möjligt.
Dag 1 - Vandring till Lillnippen. Varmt och soligt under vår första dag på fjället. Pigga och glada parkerar vi på den ”nedre parkeringen” lite längre från målet. När vi når toppen visar det sig att vi kommit upp på ”Lillnippen” istället för Nipefjället men vi är nöjda ändå. Magisk utsikt i alla riktningar. Temperaturen når 26 grader under vandringen och klockarmbandet stramar åt i värmen. Lunch intas med spritkök vid foten av klättringen och vi tar en paus i solen. Bezel-ringen användes självklart för att tajma etapperna under vandringen.
Magisk utsikt i strålande väder.
Submariner i fjällmiljö.
Dag 2 - Mountainbike på Idre Fjäll. Tyvärr inte så många bilder eftersom jag satt på cykeln större delen av tiden men fartfyllt och kul för barnen. Blev runt två mil på berget och en hel del tid på pump track. Jag expanderade klockarmbandet ett snäpp på grund av värmen dagen innan vilket dessvärre gjorde att färden ner för berget blev lite skakigt för klockan.
Dag 3 - Paddling på Hösthån. Familjen vaknade upp till en lite svalare dag med lätt regn. Perfekt för att paddla kanot! Jag justerar in armbandet till normal längd igen. Nu skall klockan närmare sitt rätta element! Det blev en rofylld paddling på några kilometer innan vi lade till för lunch på en liten ö i sjön. Vi fick dock omgruppera till en annan, lite högre och blåsigare ö, på grund av mygginvasion vilket i sig blev ett litet äventyr. Vi avslutade dagen med att ta oss upp på Idre Fjäll där vi tog en fika och en promenad nerför skidbacken.
Rofylld paddling på Hösthån.
Klockan drar sig mot sitt rätta element utanför kanoten.
Pytt-i-panna i stormkök under kanot-lunchen.
Submariner i vitmossa.
Dag 4 - Vandring till Njupeskär. Tyngre regnfall idag men vi är väl förberedda med regnkläder och varm dricka. En kortare resa i bil sedan påbörjar vi vandringen mot Sveriges högsta vattenfall. Detta är något som barnen verkligen sett fram emot! Det är en ganska lätt vandring men precis lagom för en 4-åring i regnkläder. Vädret gav en väldigt speciell stämning till hela stället vilket gjorde det hela ganska magiskt. På vägen tillbaka trotsade vi regnet och grillade medhavd korv.
Gore-tex och Oyster klarar biffen.
Fantastiska miljöer i stämningsfullt väder.
Dag 5 - Vandring till Nipefjället. Idag tar vi sikte på Nipefjällets vars topp ligger dold i regnmolnen. Regnet har tilltagit ytterligare men eftersom det är sista vandringen för den här gången så är hela familjen laddad och redo för lättare motgångar. Efter bara tio meter är det så pass regnigt och blåsigt att vi får vända om och klä på barnen mer kläder för att inte frysa. Efter det kämpar vi på och når tillslut veckans slutmål på Nipefjällets topp. Absolut noll sikt, en bit under 10 grader varmt och regnigt. Väl uppe drar vi fram spritköket och kokar en varm soppa som ger alla energi att ta oss ner igen och vandra den sista vägen hem. Hurra!
God stämning på väg ner från fjället.
Varm soppa i molnen uppe på toppen.
Måluppfyllnad
Målet var att låta barnen uppleva fjällvärlden och att testa på olika utomhusaktiviteter. Detta har vi verkligen lyckats med och svårighetsgraden har långsamt trappats upp, framförallt i väder-väg. Vi höll ihop under hela äventyret och alla är peppade på att göra fler äventyr.
Succe för hela familjen!
Grattis till ett bra Succé-äventyr och varmt välkommen i KS-Explorers Club.Kort om mig:
Passiv medlem som ägt ett par klockor innan jag landade i min nuvarande Submariner 14060m från 2009. Jag bär klockan dagligen så den har redan varit med om en del äventyr. Tog nyligen dykcert så tanken är att den skall ner i djupet så fort jag haft den på service. Hörde talas om Explorers Club i en intervju på Youtube nyligen och blev sjukt inspirerad. Därav inlägget nedan.
Destination: Idre
Datum: 26-31 juli 2021
Mål med äventyret:
Äventyrsvecka i Idre med fru och barn (7 och 4 år gamla) för att barnen skall få testa på en rad olika utomhusaktiviteter. Vi siktar på vandring, cykling och paddling som vi anpassar efter barnens ork och tempo. Vanligtvis tältar vi på sommaren men vi har hyrt en stuga i Idre den här gången på grund av äventyrets längd och omfattning. Målet med äventyret är lite äventyret självt samt att se vad barnen fastnar för inför kommande utflykter. Jag skall också försöka väva in så mycket klock-perspektiv som möjligt.
Dag 1 - Vandring till Lillnippen. Varmt och soligt under vår första dag på fjället. Pigga och glada parkerar vi på den ”nedre parkeringen” lite längre från målet. När vi når toppen visar det sig att vi kommit upp på ”Lillnippen” istället för Nipefjället men vi är nöjda ändå. Magisk utsikt i alla riktningar. Temperaturen når 26 grader under vandringen och klockarmbandet stramar åt i värmen. Lunch intas med spritkök vid foten av klättringen och vi tar en paus i solen. Bezel-ringen användes självklart för att tajma etapperna under vandringen.
Magisk utsikt i strålande väder.
Submariner i fjällmiljö.
Dag 2 - Mountainbike på Idre Fjäll. Tyvärr inte så många bilder eftersom jag satt på cykeln större delen av tiden men fartfyllt och kul för barnen. Blev runt två mil på berget och en hel del tid på pump track. Jag expanderade klockarmbandet ett snäpp på grund av värmen dagen innan vilket dessvärre gjorde att färden ner för berget blev lite skakigt för klockan.
Dag 3 - Paddling på Hösthån. Familjen vaknade upp till en lite svalare dag med lätt regn. Perfekt för att paddla kanot! Jag justerar in armbandet till normal längd igen. Nu skall klockan närmare sitt rätta element! Det blev en rofylld paddling på några kilometer innan vi lade till för lunch på en liten ö i sjön. Vi fick dock omgruppera till en annan, lite högre och blåsigare ö, på grund av mygginvasion vilket i sig blev ett litet äventyr. Vi avslutade dagen med att ta oss upp på Idre Fjäll där vi tog en fika och en promenad nerför skidbacken.
Rofylld paddling på Hösthån.
Klockan drar sig mot sitt rätta element utanför kanoten.
Pytt-i-panna i stormkök under kanot-lunchen.
Submariner i vitmossa.
Dag 4 - Vandring till Njupeskär. Tyngre regnfall idag men vi är väl förberedda med regnkläder och varm dricka. En kortare resa i bil sedan påbörjar vi vandringen mot Sveriges högsta vattenfall. Detta är något som barnen verkligen sett fram emot! Det är en ganska lätt vandring men precis lagom för en 4-åring i regnkläder. Vädret gav en väldigt speciell stämning till hela stället vilket gjorde det hela ganska magiskt. På vägen tillbaka trotsade vi regnet och grillade medhavd korv.
Gore-tex och Oyster klarar biffen.
Fantastiska miljöer i stämningsfullt väder.
Dag 5 - Vandring till Nipefjället. Idag tar vi sikte på Nipefjällets vars topp ligger dold i regnmolnen. Regnet har tilltagit ytterligare men eftersom det är sista vandringen för den här gången så är hela familjen laddad och redo för lättare motgångar. Efter bara tio meter är det så pass regnigt och blåsigt att vi får vända om och klä på barnen mer kläder för att inte frysa. Efter det kämpar vi på och når tillslut veckans slutmål på Nipefjällets topp. Absolut noll sikt, en bit under 10 grader varmt och regnigt. Väl uppe drar vi fram spritköket och kokar en varm soppa som ger alla energi att ta oss ner igen och vandra den sista vägen hem. Hurra!
God stämning på väg ner från fjället.
Varm soppa i molnen uppe på toppen.
Måluppfyllnad
Målet var att låta barnen uppleva fjällvärlden och att testa på olika utomhusaktiviteter. Detta har vi verkligen lyckats med och svårighetsgraden har långsamt trappats upp, framförallt i väder-väg. Vi höll ihop under hela äventyret och alla är peppade på att göra fler äventyr.
Succe för hela familjen!
Tusen tack Niklas! Vad kul!Idag välkomnar vi @Jesborn som Klocksnack Explorers Club 25:e medlem! Vilket härligt initiativ att ta med barnen ut på ett sådant äventyr! Det låter som att flera av dem fick mersmak för friluftsliv också. Helt underbart!
Det är också lite smickrande att just denna tråd är vad som fick dig att börja delta med aktivt här på Klocksnack. Tack för de orden.