• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Måste säga att jag sett många initiativ komma och gå på Klocksnack - vissa är kvar och rullar på, all cred till dem. ☺️
Dock är det Klocksnack Explorers Club min favorit (strax efter den helt fantastiska Barncancerfonden-insamlingen).

Har ingen Sub eller Explorer för tillfället, så jag kan tyvärr inte delta med mina aktiviteter. Hoppas att det är ok att köra bandet på en Speedmaster, det är en lite äventyrlig klocka trots allt - den är också ofta en trogen kompanjon när jag är ute och jagar (så bandet kommer få se lite action ;)).
Kul att höra @daviden! Jag och @Berns gör vad vi kan för att detta ska bli bra och att det ska kännas kul att följa eller bidra till klubben. Men det största jobbet gör ändå alla medlemmar med sina bilder och berättelser. De håller en mycket högre standard än vad vi hade trott när vi startade klubben.

Använd ditt band precis hur du vill. Så länge det används är vi nöjda!

Måste säga att jag sett många initiativ komma och gå på Klocksnack - vissa är kvar och rullar på, all cred till dem. ☺️
Dock är det Klocksnack Explorers Club min favorit (strax efter den helt fantastiska Barncancerfonden-insamlingen).

Har ingen Sub eller Explorer för tillfället, så jag kan tyvärr inte delta med mina aktiviteter. Hoppas att det är ok att köra bandet på en Speedmaster, det är en lite äventyrlig klocka trots allt - den är också ofta en trogen kompanjon när jag är ute och jagar (så bandet kommer få se lite action ;)).
Tack för dina fina ord. Värmer extra mycket när det kommer från just dig 🙏

Ser fram mot att se bild på alla olika klockor som banden sitter på.

Kul att höra @daviden! Jag och @Berns gör vad vi kan för att detta ska bli bra och att det ska kännas kul att följa eller bidra till klubben. Men det största jobbet gör ändå alla medlemmar med sina bilder och berättelser. De håller en mycket högre standard än vad vi hade trott när vi startade klubben.

Använd ditt band precis hur du vill. Så länge det används är vi nöjda!

Tack för dina fina ord. Värmer extra mycket när det kommer från just dig 🙏

Ser fram mot att se bild på alla olika klockor som banden sitter på.
En dag får kanske även rymdutforskarklocka plats i klubben, och då kan jag bidra med massor. Har en jakt i Alperna i planerna t.ex. ;)

Så bra! Även jag har beställt ett band.

@hook, jag kunde inte göra express checkout med Apple Pay i telefonen, fick felmeddelande i Apple Pay-gränssnittet efter att ha dubbelklickat på låsknappen för att betala. När jag valde express checkout med PayPal på datorn kom inte fraktkostnaden med, det blev en betalning på 199 kr som skulle signeras. Jag avbröt och gick långa vägen med adressformulär istället, då fungerade allt som det skulle.
Samma här med Apple Pay. Funkade dock med PayPal för mig

Klocksnack Explorers Club x CWC
Nu är de äntligen här!

Länge har vi jobbat bakom kulisserna med det här projektet och idag är vi stolta över att kunna presentera Klocksnack Explorers Club egna nato-band.
Banden är framtagna i samarbete med CWC som har stämplat varje band för hand, precis som de gör med sina egna band. Det är i grunden deras current issue nato-band, men med KS EXPLORERS CLUB stämplat istället för CWCs broad arrow och nato-nummer.

Priset är satt så att balansen blir +/-0kr för alla inblandade. Alltså, varken Klocksnack Explorers Club eller Klocksnack tjänar en krona på detta så länge alla band blir sålda. Tills dess är det Klocksnack som ligger ute med pengarna för inköpet av banden. För det vill jag och @Berns rikta ett stort tack till @hook och @Leben som både tar risken med att köpa in banden, samt står för all administration genom att sälja banden på Klocksnacks webshop.

Banden mäter 20x285mm och är inköpta i 50 exemplar. Om det bli fler band i framtiden får tiden utvisa.

631C34A8-B148-464E-A2D0-9E628EFD6D70.jpeg

Trevligt intiativ trots att vandra är långt ifrån min vardag. Hoppas att kunna göra detta någon dag tillsammans med min 5513 och inte minst med det bandet på. Även jag lägger en beställning på detta. Grymt bra jobbat av er! KS när den är som bäst.

Trevligt intiativ trots att vandra är långt ifrån min vardag. Hoppas att kunna göra detta någon dag tillsammans med min 5513 och inte minst med det bandet på. Även jag lägger en beställning på detta. Grymt bra jobbat av er! KS när den är som bäst.
Du behöver ju inte nödvändigtvis vandra för att ansöka om medlemskap. Jag kan lista några förslag åt dig 😉

• Dyka efter en piratskatt i Västindien
  • Krypa in i en trång grotta (Mexico lär vara bra för detta)
  • Flyga luftballong över Atlanten

Skämt åsido, de flesta har valt att vandra, men vill man inte det så är det bara fantasin som sätter gränser för vad man kan göra. Lite variation i inläggen är bara uppskattat!

Så där! Eftersom att jag inte har någon Explorers Club-godkänd rolle att sätta bandet på så fick det bli det enda tänkbara alternativet, en CWC så klart!

Först ska lumparNATO:t av först, det är bra äckligt men vill behålla det så ;)
Riktigt snyggt blev det!

99610BD1-9AEE-4D80-B44A-0D3A3F70B058.jpeg
2F563FCD-9C3F-4D43-9C2B-1B1C0666E392.jpeg
17508F8D-FAF8-48E5-A6C5-5E17F8F7C389.jpeg

Nu är slitvargen nöjd, lite nya fräscha kläder ;)
F8622ACA-8700-46CE-A044-5086A03C2AAF.jpeg

Härligt! Att efter en halvtimmes cykling genom en störtskur av guds nåde komma hem till ett fint paket 😀.
Orkar dock inte i nuläget varken montera av någon länk eller kreera någon flott bild - så en snabb mobilbild får duga.
Grymt jobbat med bandet, både ser ut och känns toppen!
0FCCFDB5-ADE3-4A74-9A53-00FC507FE65C.jpeg

Tillbaka
Topp