• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Klocksnack Explorers Club x CWC
Nu är de äntligen här!

Länge har vi jobbat bakom kulisserna med det här projektet och idag är vi stolta över att kunna presentera Klocksnack Explorers Club egna nato-band.
Banden är framtagna i samarbete med CWC som har stämplat varje band för hand, precis som de gör med sina egna band. Det är i grunden deras current issue nato-band, men med KS EXPLORERS CLUB stämplat istället för CWCs broad arrow och nato-nummer.

Priset är satt så att balansen blir +/-0kr för alla inblandade. Alltså, varken Klocksnack Explorers Club eller Klocksnack tjänar en krona på detta så länge alla band blir sålda. Tills dess är det Klocksnack som ligger ute med pengarna för inköpet av banden. För det vill jag och @Berns rikta ett stort tack till @hook och @Leben som både tar risken med att köpa in banden, samt står för all administration genom att sälja banden på Klocksnacks webshop.

Banden mäter 20x285mm och är inköpta i 50 exemplar. Om det bli fler band i framtiden får tiden utvisa.

631C34A8-B148-464E-A2D0-9E628EFD6D70.jpeg


Några tankar på att släppa fler? Hade älskat detta på mitt nyförvärv, 36mm Explorer och köra detta i samband med medlemskapsansökan!
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Härligt @Rolexsearch! Det där kommer bli hur grymt som helst! Det är jag och @Berns som ska tacka för alla som bidrar med sina äventyr här i tråden. Det hade känts tämligen ihåligt utan er.
Grym tråd. Får ta och planera en expedition i framtiden. Visste dock inte att en skidsemester med familjen räknades som en expedition. Men förmodar att det viktiga är att främja utomhusaktiviteter. Räknas isf även en solsemester/charterresa som en expedition om man ex. tar en ”båttur” ut på havet :p (självklart med subben på)?
 
Senast ändrad:

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Kul att du gillar vad vi gör här @rambo_amadeus. Vi ser fram emot att läsa din ansökan.
Angående vad som räknas som äventyr så är det som du säger. Vi vill främja att man kommer ut och rör på sig och att klockorna får följa med såklart.
I första inlägget listar vi kriterierna för medlemskap. Vi har valt att vara inkluderande och hellre fria än att fälla, men samtidigt ska det såklart krävas med än en hundpromenad med klockan försiktigt undanstoppad någon stans. Precis som att en båttur på solsemestern kan se olika ut kan en skidsemester med familjen göra det. Känslan av äventyr ska givetvis finnas där.
 

ToolDiver

KS Explorers Club
Grym tråd. Får ta och planera en expedition i framtiden. Visste dock inte att en skidsemester med familjen räknades som en expedition. Men förmodar att det viktiga är att främja utomhusaktiviteter. Räknas isf även en solsemester/charterresa som en expedition om man ex. tar en ”båttur” ut på havet :p (självklart med subben på)?
Jo men sen skulle jag nog vilja se dig försöka få två barn, en på 9 och en på 5, att äta ute i nästan 2 veckor både frukost och lunch trots minus 23 grader. Det i sig är ett äventyr 😜
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Kul att du gillar vad vi gör här @rambo_amadeus. Vi ser fram emot att läsa din ansökan.
Angående vad som räknas som äventyr så är det som du säger. Vi vill främja att man kommer ut och rör på sig och att klockorna får följa med såklart.
I första inlägget listar vi kriterierna för medlemskap. Vi har valt att vara inkluderande och hellre fria än att fälla, men samtidigt ska det såklart krävas med än en hundpromenad med klockan försiktigt undanstoppad någon stans. Precis som att en båttur på solsemestern kan se olika ut kan en skidsemester med familjen göra det. Känslan av äventyr ska givetvis finnas där.
Absolut, ska planera ngt framöver. Känner att man är ute alldeles för lite nu för tiden. Bra att ha ett mål med aktiviteten.
Bra dock att veta vilken nivå man kan ligga på. Blir lätt skärmd när man ser helikopterturer, kilimanjaro etc. Är inget som man som småbarnsförälder kan lyckas med. Bra att veta att en lite mer äventyrlig familjesemester fungerar lika bra.
Jo men sen skulle jag nog vilja se dig försöka få två barn, en på 9 och en på 5, att äta ute i nästan 2 veckor både frukost och lunch trots minus 23 grader. Det i sig är ett äventyr 😜
Haha, kan tänka mig det. Jag har svårt att få min att äta köttbullar på IKEA.
Samtidigt har jag lite svårt att likställa detta med ex. Kilimanjaro. Men det är du som ska känna att du med stolthet kan bära upp KS Explorer patchen :)
 

ToolDiver

KS Explorers Club
Absolut, ska planera ngt framöver. Känner att man är ute alldeles för lite nu för tiden. Bra att ha ett mål med aktiviteten.
Bra dock att veta vilken nivå man kan ligga på. Blir lätt skärmd när man ser helikopterturer, kilimanjaro etc. Är inget som man som småbarnsförälder kan lyckas med. Bra att veta att en lite mer äventyrlig familjesemester fungerar lika bra.

Haha, kan tänka mig det. Jag har svårt att få min att äta köttbullar på IKEA.
Samtidigt har jag lite svårt att likställa detta med ex. Kilimanjaro. Men det är du som ska känna att du med stolthet kan bära upp KS Explorer patchen :)
Precis så tänker jag. Man kan endast tävla med sig själv och i den tillvaro man är i. Sen kan man ju alltid skicka in fler äventyr i framtiden när man får möjlighet. För vilken blodad tand man får att pröva mer efter man fått medlemskapet och det är väll ändå syftet med det hela. Att vilja vara äventyrlig och främja utelivet. 👍🗺
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Wow, riktigt cool! 😍

Ödmjukt önskemål - kan man som medlem i KS Explorers club kanske få någon form av ”heads up” om/när/hur ett sådant band släpps? Höll på att missa natot när det släpptes pga snabb åtgång och att alla på KS kunde köpa. Vore toppen 😄
Blir också riktigt sugen. Missade den grå så när denna kommer är det ju klart intressant (om nu bara AD kunde få in Expyn så jag kunde bli fullvärdig medlem... 😀)
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Precis så tänker jag. Man kan endast tävla med sig själv och i den tillvaro man är i. Sen kan man ju alltid skicka in fler äventyr i framtiden när man får möjlighet. För vilken blodad tand man får att pröva mer efter man fått medlemskapet och det är väll ändå syftet med det hela. Att vilja vara äventyrlig och främja utelivet. 👍🗺
Jag får säga som den nyss framlidne Meatloaf - You took the words right out of my mouth.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Klocksnack Explorers Club ❤️ OWG March

Till årets upplaga av OWG March har Klocksnack Explorers Club genom sina kanaler knutit några sponsorer till insamlingen. Dt är inga mindre än Primus och Gränsfors Bruk! De kommer båda att bidra med friluftsrelaterade priser till lotterierna under mars månad. Så har du inte redan anmält dig till årets OWG March så är det hög tid att göra det nu. Och nej, du måste inte köra Explorer, Explorer II, eller Submariner för att kvalificera dig för dessa priser 😉

Gränfors Bruk bidrar med:
2 st Gränsfors Vildmarksyxa
1645608508857.png


Primus bidrar med:
1 st PrimeTech Stove Set 1,3 liter
1645608561555.png


2 st Trailbreaker Termos 0,5 liter
1645608609990.png


2 st Trailbreaker Lunch Jug Termos
1645608651017.png
 

ToolDiver

KS Explorers Club
Klocksnack Explorers Club ❤️ OWG March

Till årets upplaga av OWG March har Klocksnack Explorers Club genom sina kanaler knutit några sponsorer till insamlingen. Dt är inga mindre än Primus och Gränsfors Bruk! De kommer båda att bidra med friluftsrelaterade priser till lotterierna under mars månad. Så har du inte redan anmält dig till årets OWG March så är det hög tid att göra det nu. Och nej, du måste inte köra Explorer, Explorer II, eller Submariner för att kvalificera dig för dessa priser 😉

Gränfors Bruk bidrar med:
2 st Gränsfors Vildmarksyxa
1645608508857.png


Primus bidrar med:
1 st PrimeTech Stove Set 1,3 liter
1645608561555.png


2 st Trailbreaker Termos 0,5 liter
1645608609990.png


2 st Trailbreaker Lunch Jug Termos
1645608651017.png
👋 anmält mig
 

Jesborn

KS Explorers Club
Klocksnack Explorers Club ❤️ OWG March

Till årets upplaga av OWG March har Klocksnack Explorers Club genom sina kanaler knutit några sponsorer till insamlingen. Dt är inga mindre än Primus och Gränsfors Bruk! De kommer båda att bidra med friluftsrelaterade priser till lotterierna under mars månad. Så har du inte redan anmält dig till årets OWG March så är det hög tid att göra det nu. Och nej, du måste inte köra Explorer, Explorer II, eller Submariner för att kvalificera dig för dessa priser 😉

Gränfors Bruk bidrar med:
2 st Gränsfors Vildmarksyxa
1645608508857.png


Primus bidrar med:
1 st PrimeTech Stove Set 1,3 liter
1645608561555.png


2 st Trailbreaker Termos 0,5 liter
1645608609990.png


2 st Trailbreaker Lunch Jug Termos
1645608651017.png
Grymt!
 
Topp