Nu beger jag med far och vänner oss ut på en 3 dagars skotertur med övernattningar på olika ställen. Pga OWGM så är det BB på handleden men Explorers Club natot får vara med iaf!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma här. Hade mitt band på en Seiko igår!!!Nu beger jag med far och vänner oss ut på en 3 dagars skotertur med övernattningar på olika ställen. Pga OWGM så är det BB på handleden men Explorers Club natot får vara med iaf!
Riktigt grym yxa! Hoppas på stort deltagande!Klocksnack Explorers Club OWG March
Till årets upplaga av OWG March har Klocksnack Explorers Club genom sina kanaler knutit några sponsorer till insamlingen. Dt är inga mindre än Primus och Gränsfors Bruk! De kommer båda att bidra med friluftsrelaterade priser till lotterierna under mars månad. Så har du inte redan anmält dig till årets OWG March så är det hög tid att göra det nu. Och nej, du måste inte köra Explorer, Explorer II, eller Submariner för att kvalificera dig för dessa priser
Gränfors Bruk bidrar med:
2 st Gränsfors Vildmarksyxa
Primus bidrar med:
1 st PrimeTech Stove Set 1,3 liter
2 st Trailbreaker Termos 0,5 liter
2 st Trailbreaker Lunch Jug Termos
Ja, det är intressant. Gillar parastrech så det skulle vara mitt förstahandsval.Klocksnack Explorers Club x CWC
Andra upplagan
Efter en del jobb och långa mejlväxlingar med CWC kan vi nu visa upp några prototyper på hur andra upplagan av band från CWC kan komma att se ut. Den uppmärksamme har sett några av dessa på forumet tidigare, men nu presenteras banden alltså officiellt.
Uppifrån och ned ser vi:
- CWC Parastretch i grönt med röd rand
- CWC Single pass ribbed NATO i coyote brown
- CWC Single pass ribbed NATO i hecules grey
- CWC Single pass ribbed NATO i field green
Prismässigt hamnar vi på ca 250kr per styck för parastretch och ca 150kr för för övriga. Det avser då slutpris för att köpa ett band, efter frakt och moms från England.
Vi har inte bestämt vilken variant det blir och tar gärna in synpunkter från er som eventuellt är intresserade av att köpa. Jag har hunnit prova banden under ett par veckor och svarar gärna på eventuella frågor.
Några reflektioner såhär långt:
- Parastretch känns mer premium och går att få till en perfekt storlek på då bandet inte är begränsat av hål och spänne.
- Å andra sidan bygger bandet lite mepå höjden då det blir två laget tyg. Detta går enkelt att modifiera till ett lager, vilket jag i så fall kommer göra.
- NATO’t känns mer plastigt, men samtidigt robust. Mycket tight väv och det verkar tåla mycket skav mot vassa kanter utan att ta synlig skada av det.
- Limmat istället för sytt
Lämna som sagt gärna synpunkter här. Är detta intressant? Föredrar ni någon modell framför en annan?
Länkar till banden hos CWC:
Parastretch
Ribbed NATO
Fler bilder:
Parastretchen är riktigt trevlig. Den sitter skönast av de aktuella banden också. Väljer man sen att modifiera det så det bara blir ett lager tyg tror jag det är en riktig vinnare.Ja, det är intressant. Gillar parastrech så det skulle vara mitt förstahandsval.
/B
Kaffe, morotskaka, Explorer och fjäll! Vad kan gå fel?Det ser inte ur att gå någon nöd på dig @StarMan
Coyote brown är ruggigt snyggt alltså!Klocksnack Explorers Club x CWC
Andra upplagan
Efter en del jobb och långa mejlväxlingar med CWC kan vi nu visa upp några prototyper på hur andra upplagan av band från CWC kan komma att se ut. Den uppmärksamme har sett några av dessa på forumet tidigare, men nu presenteras banden alltså officiellt.
Uppifrån och ned ser vi:
Prismässigt hamnar vi på ca 250kr per styck för parastretch och ca 150kr för för övriga. Det avser då slutpris för att köpa ett band, efter frakt och moms från England.
Vi har inte bestämt vilken variant det blir och tar gärna in synpunkter från er som eventuellt är intresserade av att köpa. Jag har hunnit prova banden under ett par veckor och svarar gärna på eventuella frågor.
- Parastretch känns mer premium och går att få till en perfekt storlek på då bandet inte är begränsat av hål och spänne.
- Å andra sidan bygger bandet lite mepå höjden då det blir två laget tyg. Detta går enkelt att modifiera till ett lager, vilket jag i så fall kommer göra.
- NATO’t känns mer plastigt, men samtidigt robust. Mycket tight väv och det verkar tåla mycket skav mot vassa kanter utan att ta synlig skada av det.
Lämna som sagt gärna synpunkter här. Är detta intressant? Föredrar ni någon modell framför en annan?
Parastretch
Ribbed NATO
Fler bilder:
Ja, den var trevligare än jag hade trott på förhand.Coyote brown är ruggigt snyggt alltså!
Grymt!Vandrar med familjen till Fettjeofallet idag. Sveriges andra största vattenfall var värt att se. Väldigt isig och svår väg att gå, barnen och vi halkade några tillfällen men såååå häftig och rekommenderas som vandring.
Tror det är något helt annat på sommaren men nu får man uppleva något helt annat med spräcklig snö och fullt av vattenhål längst med forsen där snön är täckt. Magisk minivandring med familjen. 🏔
Underbart!Påskhelgens vandring. Roslagsleden etapp 1, 2 och delar av 3 avklarat.
Vad är status på dessa? Grymt initiativ!Klocksnack Explorers Club x CWC
Andra upplagan
Uppifrån och ned ser vi:
Parastretch
Ribbed NATO
Fler bilder:
Arbetet har varit pausat en tid, men tanken är vi ska ta tag i det igen i närtid. Målbilden är att det ska finnas nya band för dem som är intresserade till sommaren.Vad är status på dessa? Grymt initiativ!
Waow! Måste ha.Här kommer en liten teaser på nästa omgång band från CWC.
”Snart” i en webbshop nära dig.
Rätt färgcombo! Har du närbild på KS Explorers club graveringen?Här kommer en liten teaser på nästa omgång band från CWC.
”Snart” i en webbshop nära dig.
Jag har den här bilden också, men jag tror inte det är på samma exemplar. Nederkanten av skölden ser lite suddigare ut här.Rätt färgcombo! Har du närbild på KS Explorers club graveringen?
Det där kommer ju bli kanonbra!Jag har den här bilden också, men jag tror inte det är på samma exemplar. Nederkanten av skölden ser lite suddigare ut här.
Sen fick jag den här bilden också. Fler finns inte för tillfället. Bilderna är tagna av min kontakt på CWC. Jag har alltså inga band hos mig. Då hade ni givetvis sett en explorer istället, samt KS EXPLORERS CLUB på bandet.
Grymt Niklas!Lite angående nästa omgång KS Explorers Club band…
Vi har nu kommit fram till en design tillsammans med CWC. Det vi väntar på är ett slutligt varuprov som vi ska godkänna. Därefter kommer produktionen att sätta igång. Förhoppningsvis sker allt detta under nästa vecka.
Målet är nära nu!
Låter lovande, ser fram emot detta!Lite angående nästa omgång KS Explorers Club band…
Vi har nu kommit fram till en design tillsammans med CWC. Det vi väntar på är ett slutligt varuprov som vi ska godkänna. Därefter kommer produktionen att sätta igång. Förhoppningsvis sker allt detta under nästa vecka.
Målet är nära nu!