• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockställ - The Watch Stand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gör så, han PMade att han är på resande fot så svar kommer komma.

Märkligt beteende. Det har snart gått 4 dygn sedan detta uppdagades.
Hade jag fått sådan information så hade jag agerat omgående. Ringt upp styrelse/delägare eller någon annan om råd hur vi skall bemöta kritiken.

Sedan hade jag snabbt skrivit ett utlåtande, bett om en snabb korrekturläsning och gett svar på tal.

Inte hade jag fortsatt resa i 4 dygn som att inget har hänt. I min värld är det högst respektlöst, inte minst mot de befintliga kunder som har köpt produkten.

Men alla sköter sin business som de vill :rolleyes:

Min mening att ifrågasätta priset var ingen häxjakt såklart! Självklart så betalar man gladligen om produkten motsvarar priset, i detta fall så känns det tyvärr inte som man gör det! Marmor är olika dyrt beroende vad det kommer ifrån, staven som sitter i är dessutom pläterad mässing som IOM det inte heller är särskilt dyrt, kudden och lädret känns faktiskt dyrast på detta klockställ! Ett OK pris i min värld kanske hade varit någonstans mellan 300-500kr max. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så får man ju en ganska så schysst winder för samma pengar, även om denna winder inte är top notch!

Just nu känns faktiskt kartongen den kommer i som mest exklusiv!

tws_img_1294_2048x2048-jpg.788766

box_img_1238_2048x2048-jpg.788768

Senast ändrad:
Min mening att ifrågasätta priset var ingen häxjakt etc! Självklart så betalar man gladligen om produkten motsvarar priset, i detta fall så känns det tyvärr inte som man gör det! Marmor är olika dyrt beroende vad det kommer ifrån, mässingen som är med är väl inte heller särskilt dyrt, kudden och lädret känns faktiskt dyrast på detta klockställ! Ett OK pris i min värld kanske hade varit någonstans mellan 300-500kr max. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så får man ju en ganska så schysst winder för samma pengar, även om denna winder inte är top notch!

Just nu känns faktiskt kartongen den kommer i som mest exklusiv!

tws_img_1294_2048x2048-jpg.788766

box_img_1238_2048x2048-jpg.788768

Håller med. Jag tycker att idén är bra i sig, och skulle lätt kunna tänka mig att köpa ett ställ om det t.ex var designat och framtaget av @Soran G och hans team - givet att det var schysst gjort.

Nu tycker jag dock inte att det är rimligt att man tjänar nästan 1000kr per ställ man säljer, när man i princip dropshippar från Kina utan (vad det verkar iaf) att ha lagt sig i design eller material osv. Man skapar helt enkelt inte tillräckligt mycket värde för ta priset i fråga, imo.

Senast ändrad:
Produkten i sig är det absolut inget fel på, så som den levererades var över förväntan.
Men jag betalade som sagt för en produkt som skulle vara designad & framtagen av @Soran G. Sen att få reda på i efterhand att den kan vara en billig kinaprodukt gör en bara besviken.

Produkten i sig är det absolut inget fel på, så som den levererades var över förväntan.
Men jag betalade som sagt för en produkt som skulle vara designad & framtagen av @Soran G. Sen att få reda på i efterhand att den kan vara en billig kinaprodukt gör en bara besviken.

Citerar dig men besvarar även resten av det som tråden skiftat fokus till.
Jag och min partner har tagit fram produkten från grunden och utvecklat den till vad den är idag. Det har tagit drygt ett år att ta fram en färdig produkt och vi har betat av ett flertal leverantörer och de sample-produkter de levererat till oss baserat på våra skisser. Därefter har produkten utvecklats i flera steg tills den blev rätt. Alla som köpt produkten har likt Mållgan varit mycket nöjda.
Produkten som länkades tidigare i tråden på Alibaba är nu borttagen därifrån. Vår produkt kommer säkerligen kopieras igen av någon annan aktör och det är inget vi kan skydda oss mot.

Jag och min partner har tagit fram produkten från grunden och utvecklat den till vad den är idag. Det har tagit drygt ett år att ta fram en färdig produkt och vi har betat av ett flertal leverantörer och de sample-produkter de levererat till oss baserat på våra skisser. Därefter har produkten utvecklats i flera steg tills den blev rätt. Alla som köpt produkten har likt Mållgan varit mycket nöjda.
Produkten som länkades tidigare i tråden på Alibaba är nu borttagen därifrån. Vår produkt kommer säkerligen kopieras igen av någon annan aktör och det är inget vi kan skydda oss mot.
Så ni har inte tagit en färdig produkt och sålt den som mellanhand utan ni har varit grundare och utvecklare till denna produkt som sedan blivit kopierad av leverantörer från Kina?

Ärligt talat, nu får väl ändå denna jävla häxjakt vara över. Enough is enough!!

Häxjakt? Jag tycker att det efter omständigheterna har varit helt relevanta frågor som har ställts och jag är övertygad om att @Soran G kan svara för sig själv.
Du skrev ju själv att du inte var förvånad över att det var en Alibaba-produkt även om du inte trodde det initialt. Betyder det att du var med i häxjakten?

Nu har det kommit ett svar och det är upp till var och en att värdera innehållet. Personligen så väljer jag att tro på Sorans ord även om jag har svårt att förstå varför det dröjde med svaret då det inte var någon fakta som behövde kontrolleras, utan det hade gått lika snabbt att skriva i tråden som att PM:a @yonsson

Häxjakt? Jag tycker att det efter omständigheterna har varit helt relevanta frågor som har ställts och jag är övertygad om att @Soran G kan svara för sig själv.
Du skrev ju själv att du inte var förvånad över att det var en Alibaba-produkt även om du inte trodde det initialt. Betyder det att du var med i häxjakten?

Nu har det kommit ett svar och det är upp till var och en att värdera innehållet. Personligen så väljer jag att tro på Sorans ord även om jag har svårt att förstå varför det dröjde med svaret då det inte var någon fakta som behövde kontrolleras, utan det hade gått lika snabbt att skriva i tråden som att PM:a @yonsson

Håller med dig att det tidigare ställts relevanta frågor etc men @Soran G kan inte uttalat sig tydligare i sitt svar till @Mållgan , behöver vi verkligen nöta vidare och ställa frågan igen på det sättet som @Orco ? Absolut inte! Thats it. Frågan dom dock @Erik1 ställt ovan, absolut. Du fattar säkert vad jag försöker komma till.

Okej, ser inte ut så på bilden men tar ditt ord :) Varför plätterad mässing dock? Speciellt om ni kör på riktigt läder.
I och med att man inte tar på mässingen eller något ligger och skaver emot den gjorde vi bedömningen att den kommer hållas intakt. Till skillnad mot ett handtag exempelvis där pläteringen nöts bort.

Hålla ordning i rättssalen (rättegång på KS pågår)! :)

Förstår inte tonen hos vissa (en del har till och med själva tidigare gnällt över tonen på KS). Om ni känner att ni måste gnälla över priset, ja det finns en jävla massa på Köp/Sälj som är inköpt för 5kr men säljs för 50-100 på K/S.

Förstår inte tonen hos vissa (en del har till och med själva tidigare gnällt över tonen på KS). Om ni känner att ni måste gnälla över priset, ja det finns en jävla massa på Köp/Sälj som är inköpt för 5kr men säljs för 50-100 på K/S.
Handlar väl egentligen inte om självaste prissättningen i sig. Det är snarare prissättningen kontra vad du får. I detta fall en billig produkt från Alibaba som någon försöker sälja vidare med extremt påslag, därav "rättegången". Det är bra att medlemmar på KS har koll och ser efter varandra, oavsett tillvägagångssätt kan jag tycka.

@Soran G hävdar att det är han som tagit fram produkten, så är det nu också upp till var och en att själv avgöra vad man tror. Finns inte så mycket mer att diskutera kring ämnet mer än om det uppstår frågor kring självaste produkten.

Handlar väl egentligen inte om självaste prissättningen i sig. Det är snarare prissättningen kontra vad du får. I detta fall en billig produkt från Alibaba som någon försöker sälja vidare med extremt påslag, därav "rättegången". Det är bra att medlemmar på KS har koll och ser efter varandra, oavsett tillvägagångssätt kan jag tycka.

@Soran G hävdar att det är han som tagit fram produkten, så är det nu också upp till var och en att själv avgöra vad man tror. Finns inte så mycket mer att diskutera kring ämnet mer än om det uppstår frågor kring självaste produkten.
Jag tycker att du ska beställa från båda och skriva en recension. :)

TS ville ju ha synpunkter på produkten och då det inte uttryckligen enbart gäller fysiska attribut så borde väl prissättning ingå bland synpunkterna?

TS ville ju ha synpunkter på produkten och då det inte uttryckligen enbart gäller fysiska attribut så borde väl prissättning ingå bland synpunkterna?
Vad vet vi om omkostnader?
Jag tycker att Rolex också är såå jävla dyr. Tycker de ska skippa alla AD och öppna en egen webbutik, kan säkert dra ner på omkostnader med 40%. :)
Men vad säger det om produkten? Är Rolex sämre eller bättre klocka då, baserat på enbart på kronor och ören?

Personligen tycker jag att produkten var elegant, men skulle aldrig köpa den. Inte ens för 100kr då jag ser den som ännu en onödig pryl.

Vad vet vi om omkostnader?
Jag tycker att Rolex också är såå jävla dyr. Tycker de ska skippa alla AD och öppna en egen webbutik, kan säkert dra ner på omkostnader med 40%. :)
Men vad säger det om produkten? Är Rolex sämre eller bättre klocka då, baserat på enbart på kronor och ören?

Personligen tycker jag att produkten var elegant, men skulle aldrig köpa den. Inte ens för 100kr då jag ser den som ännu en onödig pryl.
Omkostnaderna kan knappast vara så höga för ett ställ i pläterad mässing. Sen är omkostnaderna egentligen irrelevant då vi pratar om vad folk är beredda på att betala. Om produkten kostar mer att tillverka än vad folk är beredda att betala så är det en dålig business.

Ser bara framför mig hur klockan landar med glaset nedåt i marmorn..

Ska nog fixa en sån där IKEA-ram med plysch att lägga klockan på :happyhappy:

Var någonstans tillverkas er produkt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp