Jag hade gjort det. Har testat på plånböcker där jag varit nyfiken och fått blandade resultat.Överväger på riktigt att testa det. Ingen ser undersidan av stället ändå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade gjort det. Har testat på plånböcker där jag varit nyfiken och fått blandade resultat.Överväger på riktigt att testa det. Ingen ser undersidan av stället ändå
En lödkolv känns mer kontrollerat, får ta med stället till jobbetJag hade gjort det. Har testat på plånböcker där jag varit nyfiken och fått blandade resultat.
Fast de blir ju mycket varmare, lär ju kunna bränna även vanligt läder.En lödkolv känns mer kontrollerat, får ta med stället till jobbet
Precis som yonsson säger.Fast de blir ju mycket varmare, lär ju kunna bränna även vanligt läder.
Kör bara! Jag hejar på för fullt!Överväger på riktigt att testa det. Ingen ser undersidan av stället ändå
Det går att att ställa in temperaturen på lödkolvenFast de blir ju mycket varmare, lär ju kunna bränna även vanligt läder.
Du glömde nog bl a momsen...Sen angående att det skulle kosta tre ggr så mycket att göra den för hand i Europa än i Kina är helt fel, det skulle kosta 20-50ggr så mycket, men då är det ändå max 500kr om priset i Kina är 10kr. Lägg på en handgjord Europeeisk produkt en vinstmarginal på 50% och ytterligare 50% i omkostnader för transport och administration så har du en produkt handgjord i Europa för 1000kr. En person som har en guld AP skulle nog alla gånger i veckan lägga en lusentapp på ett svenskt handgjort klockställ till sin favvoklocka, men samma person hade nog inte köpt en exakt likadan från Kina för en tia eller en tusenlapp heller.
Plus moms blir det samma pris han tar nu.Du glömde nog bl a momsen...
Jajemensan, nästan exakt (en skillnad på tolv riksdaler), men du resonerade om "en person som har en guld AP skulle nog alla gånger i veckan lägga en tusenlapp på ett svenskt handgjort klockställ till sin favvoklocka". Du har också glömt alla fasta kostnader ett företag har (om du inte räknar in allt det under "administrativa" kostnader, men utifrån ditt resonemang verkar du mena en rörlig kostnad kopplad till importen) samt att de antingen behöver ta ut lön (inklusive arbetsgivaravgifter) eller behöver betala skatt på vinsten (och eventuell utdelning). Blir inte mycket kvar då...Plus moms blir det samma pris han tar nu.
Överväger på riktigt att testa det. Ingen ser undersidan av stället ändå
Helt rättJajemensan, nästan exakt (en skillnad på tolv riksdaler), men du resonerade om "en person som har en guld AP skulle nog alla gånger i veckan lägga en tusenlapp på ett svenskt handgjort klockställ till sin favvoklocka". Du har också glömt alla fasta kostnader ett företag har (om du inte räknar in allt det under "administrativa" kostnader, men utifrån ditt resonemang verkar du mena en rörlig kostnad kopplad till importen) samt att de antingen behöver ta ut lön (inklusive arbetsgivaravgifter) eller behöver betala skatt på vinsten (och eventuell utdelning). Blir inte mycket kvar då...
Beror ju helt på hur lädret är behandlat, anilint läder och plast, visst. Plast och plastbelagt skinn är det inte mycket skillnad på däremot.Tändare känns som bästa alternativet för ett test men du kan även prova med ett par droppar vatten. På så sätt riskerar du inte att elda upp klockstället.
Vänligen,
Martin
Du får pluspoäng för hängivet testande.Kudden utsatt för 2 av det 4 elementen. Misstänkt lik plast tycker jag... Vad säger ni andra...?
Kudden utsatt för 2 av det 4 elementen. Misstänkt lik plast tycker jag... Vad säger ni andra...?
Kudden utsatt för 2 av det 4 elementen. Misstänkt lik plast tycker jag... Vad säger ni andra...?
Eldningen ser inte ut som läder, iaf inte dom lädertyperna jag eldat på (finns säkert undantag givet)Kudden utsatt för 2 av det 4 elementen. Misstänkt lik plast tycker jag... Vad säger ni andra...?
Patetisk tråd, borde låsas
Finns ingenting att bemöta. Det @Soran G har gjort är att paketera om ett billigt AliBaba-ställ och sälja det vidare till ett dyrare pris.Håller med om att tråden med fördel kan låsas, men tycker att @Soran G först borde bemöta vad som har framkommit på de sista två sidorna.
Lämna tillbaka stället i befintligt skick och kräv pengarna tillbaka, då det är felaktigt marknadsfört och ej motsvarar beskrivet utförande.Kudden utsatt för 2 av det 4 elementen. Misstänkt lik plast tycker jag... Vad säger ni andra...?
Trodde någon på riktigt att det inte var billiga kina ställ?
Håller med om att tråden med fördel kan låsas, men tycker att @Soran G först borde bemöta vad som har framkommit på de sista två sidorna.
Lite plastigt, men ändå inte... Svårt att beskriva.Eldningen ser inte ut som läder, iaf inte dom lädertyperna jag eldat på (finns säkert undantag givet)
Hur luktade det när du eldade?
Det är tillsatt på konstgjord väg, även på äkta skinn.Haha wow, plågsamt brutalt från början till slut... Kan man inte lukta sig till läder till och med, har ju en ganska distinkt lukt?