• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Nu är jag väl ingen knivtok annat än jag uppskattar knivar och har ett par men jag har aldrig sett eller kanske lagt märke till Ruike men spanade in geareds utbud, bra skit eller?
Nu är jag långt ifrån en knivexpert men jag köpte en P128-SF av @TobiasD (geared.se) och är helnöjd. Det känns som bra kvalitet och kniv för priset. :)

Testade Mora Garberg Carbon för första is idag, riktigt schysst måste jag säga. :)
PSX_20200404_164057.jpg

Gick igenom fiskelådan och det verkar som att jag har misskött Morakniven lite då den börjat rosta..
Har dock varit med ett par år och fungerat kalasbra som fiske/allt-i-allo kniv.
71F53B9F-6BAB-43B4-989E-C60B17642071.jpeg
0B73F626-D5ED-43B8-89DA-EE94DDBBFBAD.jpeg
Då ska du se min gamla Morakniv från när jag var scout. Får leta fram den och ta bild. Galet mycket rost på den rackarn! :)

Då ska du se min gamla Morakniv från när jag var scout. Får leta fram den och ta bild. Galet mycket rost på den rackarn! :)
Gör det ! :)
Hade en klassisk Mora 2000 i säkert 10-15 år och den var rejält sliten, rostig och aldrig slipad. Synd att jag slängde den, det var ju fan affektionsvärde i den när man tänker efter om allt vad den varit med om.. :p
101129_1.jpg

Jäklar! Vad använder ni dem till?
Det är knivar som råkat bli kvar hemma från gammalt jobb. Jobbade med ventilation och de användes till jäkligt mycket. Men det var faktiskt bra att ha två knivar med sig, en som var vass som man faktiskt kunde använda som kniv och en som var slö och slut som användes mer som snabbt brytverktyg eller liknande. Bra att inte ha en sylvass kniv om man bryter och håller på om man skulle slinta eller liknande.

edit: Händerna såg dock ändå ut som om man varit i knivslagsmål varje dag eftersom att plåten man jobbar med har en tendens till att bli rakbladsvass efter man skurit/klippt den.

Haha, du har säkert rätt. Jag får återkomma, får min vilken dag som helst till min Esee4.
Ser ju väldigt kvalitativ ut men känns onödigt bred? Du vet ju väl vad du vill ha och vad du har beställt så du blir säkert nöjd. Var inte menat som en diss, mest bara en reflektion. :)

Tillbaka
Topp