Krabbeluring
Basic
https://klocksnack.se/threads/unik-svensktillverkad-kolstålskniv-satake-novac.133021/. har ett par knivar till salu här ifall någon är intresserad!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Liten Cheburkov Strizh i kolfiber med bronsad hårdvara och m390 stål. Köpt av våra granne i öst (Lamnia) och tillverkad av deras granne i öst.Vad är det vi kollar på? Ser fin ut.
Din är ju jättestor..Spydercon duger inte till så mycket mer än att kapa lösa trådar med, men vem bryr sig om nyttan när något är så här sött?
![]()
Din är ju jättestor..
![]()
Spydercon duger inte till så mycket mer än att kapa lösa trådar med, men vem bryr sig om nyttan när något är så här sött?
![]()
Din är ju jättestor..
![]()
you call that a knife? This is a knife!
![]()
Jag är tacksam att tävlingen (och bilderna) är om knivar och inget annat!Sjukaste tävlingen än så länge![]()
Nyköpt fällkniv. Fällkniven GP, African Redwood.
![]()
Mycket fin!Nyköpt fällkniv. Fällkniven GP, African Redwood.
![]()
Är det en Para3 LW? Hur är den? Är lite sugen på något mindre än mina PM2, hör av dig om du vill trejda.I fickan och på handleden igår.
![]()
Riktigt snygg kombo
Tack! Jag försöker hitta en kniv till varje klocka men det går inte så bra. Måste köpa mer knivar vilket inte är så populärt hemma... klockorna leder i antal....Riktigt snygg kombo![]()
Vet precis vad du menarTack! Jag försöker hitta en kniv till varje klocka men det går inte så bra. Måste köpa mer knivar vilket inte är så populärt hemma... klockorna leder i antal....![]()
Jag kör vanlig mineralolja från Ikea, det är food safe och billigt. Använder det även för skärbrädan.Hur vårdar ni era handtag i trä? Har en kniv med valnötsträ och en annan med något okäntAntar att de oljas in någon gång per år eller så. Frågan är med vilken olja..?
![]()
Kinaolja från Biltema är riktigt bra.Hur vårdar ni era handtag i trä? Har en kniv med valnötsträ och en annan med något okäntAntar att de oljas in någon gång per år eller så. Frågan är med vilken olja..?
![]()
Kinaolja är giftigt så det hade jag verkligen inte rekommenderat på knivar som används för matlagning...Kinaolja från Biltema är riktigt bra.
Bra noterat! Då tar jag tillbaka det påståendet.Kinaolja är giftigt så det hade jag verkligen inte rekommenderat på knivar som används för matlagning...
Vårdar nästan allt trä med matolja. Inte det absolut bästa men bra nog för mig och mina behov.Hur vårdar ni era handtag i trä? Har en kniv med valnötsträ och en annan med något okäntAntar att de oljas in någon gång per år eller så. Frågan är med vilken olja..?
![]()
mycket fin!Nyköpt fällkniv. Fällkniven GP, African Redwood.
![]()
Hur vårdar ni era handtag i trä? Har en kniv med valnötsträ och en annan med något okäntAntar att de oljas in någon gång per år eller så. Frågan är med vilken olja..?
![]()
Tack! Man får läsa så mycket olika om vad man ska använda - linfröolja, mineralolja, paraffin..etc. Men provar nog paraffin eller mineral. Blir bra!![]()
finns på ICA och är godkänd för kökshantering. Matolja tränger inte in ordentligt i träet, och om den gör det härsknar den och ger fläckar