• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Om man inte köper så stora meloner funkar den nästan:D
IMG_20200717_125419.jpg
IMG_20200717_125654.jpg

Hej på er.
Har en Barlow från Canal Street Cutlery som i princip är helt omöjlig att öppna utan någon form av verktyg. Jag bryter naglarna av mig om jag ens försöker.
Köpte den för några år sedan och redan som ny var den mycket svår att öppna men nu är det nästan omöjligt. Har provat olja men det fungerar inte. Den har legat bortglömd då jag istället använt min Case Barlow.
Är det någon som kan tipsa mig om var jag kan lämna in den för att fixa till detta? Har ingen lust att skicka den till USA eller mecka med den själv.

Knivtok? Jo, har nog bara lyckats hålla tillbaka ganska bra jämfört med andra intressen :)

Dessa två är det som används då och då , CRTKn funkar bra till paketöppningar sålänge man slipar den mellan varje gång, eggen håller inte länge på den inte :(
Bökern är ganska ny, den känns riktigt fin i både skärpa och kvalite på material och mekanism.
286058DC-0DD6-40D1-B27D-B8FD80AD60CF.jpeg
E279D109-8B70-4CBC-A4E9-0EAB6D8A3336.jpeg

Någon som vet om det går att få tag på handtagssidor (scales) från Flytanium i EU? Eller är det att beställa från USA som gäller?

Jag är på jakt efter en fällkniv med kapsylöppnare. Jag har en vanlig Victorinox men skulle vilja ha nåt med bara knivblad och öppnare och inte allt annat bös. Helst med trähandtag. Har ni några tips?

Tillbaka
Topp