• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Hittade en lämplig kniv för mitt intresse:)
D5929E55-B3E4-4C36-8B57-6C03E985F29E.jpeg

Hittade ett gäng roliga knivar bland min frus morfars gamla grejer. Jäkligt kass skick på samtliga men jag hade ändå tänkt försöka rädda någon av dem. Den stora första är laddad med en fjäder och öppnar sig genom att man böjer tappen med hålet i bakåt, den går säkert att rädda med lite slipning! :)
DSCF3118.jpg

DSCF3120.jpg

DSCF3121.jpg

DSCF3113.jpg

DSCF3114.jpg

DSCF3115.jpg

DSCF3117.jpg

Någon som vet om det skulle gå att få fram ett nytt blad till denna? Det stora bladet är fullt med sprickor för att man har använt den till att bända upp saker (skulle jag gissa på). De andra delarna går säkert att rädda. :)
DSCF3123.jpg

DSCF3126.jpg

DSCF3124.jpg

DSCF3127.jpg

Bilagor

• DSCF3122.jpg
    DSCF3122.jpg
    296 KB · Visningar: 1
Om man ska ta sina första, trevande steg in i världen av fällknivar: vad kan man börja med? Under 1000:-.

Tittar på Spyderco Tenacious och Buck Spitfire, men tar gärna tips!

https://africancustomknives.com/

Till alla knivnördar.
Här är ett tips på en fin knivsida om man gillar lite annorlunda materialval och design. Afrikanska knivmakare(Edit).
Tyvärr är det (i mitt tycke) mest intressanta redan sålt men mycket fint finns kvar och en del på rea. Nya knivar kommer in lite då och då. Har handlat av dem för några år sedan och det fungerade fint.

Senast ändrad:
https://africancustomknives.com/

Till alla knivnördar.
Här är ett tips på en fin knivsida om man gillar lite annorlunda materialval och design. Tyvärr är det (i mitt tycke) mest intressanta redan sålt men mycket fint finns kvar och en del på rea. Nya knivar kommer in lite då och då. Har handlat av dem för några år sedan och det fungerade fint. Allt made in Africa.
tror inte att chris reeves knivarna dom säljer är made in africa:hilarious:

Tillbaka
Topp