Patron Ur.
Guld
En vanlig enkel morakniv är aldrig fel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade inte Falköga ( Den siste mohikanen) en Buck?Nu kan man äntligen vara med här och leka.
Buck Spitfire 722.
![]()
Hade inte Falköga ( Den siste mohikanen) en Buck?
Spyderco ladybug eller manbug?Jag har ju en Fällkniven U4 i myntfickan som jag är jäkligt nöjd med. Men jag skulle gärna ha något liknande, och gärna i liknande storlek som går ner i myntfickan fast med enhandsöppning. Någon som har något bra tips?
Du kanske kan sätta en sån där mässingsgrej på din Fällkniven så den går att öppna med en hand?Jag har ju en Fällkniven U4 i myntfickan som jag är jäkligt nöjd med. Men jag skulle gärna ha något liknande, och gärna i liknande storlek som går ner i myntfickan fast med enhandsöppning. Någon som har något bra tips?
Jag har en sån här (fast min är grön) från GEC:Jag har ju en Fällkniven U4 i myntfickan som jag är jäkligt nöjd med. Men jag skulle gärna ha något liknande, och gärna i liknande storlek som går ner i myntfickan fast med enhandsöppning. Någon som har något bra tips?
Bra tips!Jag har precis köpt mig en ka-bar ek 5 som jag tänkt modda. Har en linder med ungefär samma mått men vill ha en Bowie i kolstål också. Funderar på blankt blad, parerstång i mässing och trähandtag, men när du nu nämner horn kanske det är ett alternativ också.
![]()
![]()
Det kan ju bli riktigt snyggt med horn. Jag fick precis veta att det går utmärkt att lägga hornbitar i narvsvärta eller spritbets, kan ge riktigt fina mönster då olika hårda delar tar olika mycket färg![]()
Den där vita pyton biten blir nog riktigt fin när den är formad och poleradDet går lite trögt med moddandet, men har i alla fall strippat coatingen, kört på forced patina och ersatt parerstången med en i mässing. Ska göra två uppsättningar handtag, en i trä och en i vit syntet. Väntar just nu på mässingsskruvar. Sjukt vass är den också
![]()
Eftersom det ändå är restriktioner här där jag bor nu så rensar jag förråd. Och tror ni inte jag hittade en dykkniv. Köpt i Malaysia år 1996 och jag kan inte minnas att jag haft den under vattnet en enda gång. Den är tusan helt oanvänd tror jag, definitivt oslipad.
Kan sånt här vara värt nåt om man säljer det, eller är det bara att lägga i botten av lådan igen?
![]()
![]()
Eter koll på annat håll har jag fått reda på att knivar är ute om man är dykare så jag kommer inte orka sälja den. Om nån här är intresserad så kan jag skicka den till dig mot att du ger dubbla portot till BCF eller nåt liknande. Bättre den kommer hos nån som uppskattar den.
Edit: bortlovad.
Synd att den inte hette SEIKODIVE istället, hade varit kulEter koll på annat håll har jag fått reda på att knivar är ute om man är dykare så jag kommer inte orka sälja den. Om nån här är intresserad så kan jag skicka den till dig mot att du ger dubbla portot till BCF eller nåt liknande. Bättre den kommer hos nån som uppskattar den.
Edit: bortlovad.
Va, varför är dykknivar "ute"?
De tuffa grabbarna och tjejerna har sax med sig under ytan istället, rapporterar en oftast insatt källa.![]()
Äsch. Fippla med en sax med tjocka handskar på.![]()
De tuffa grabbarna och tjejerna har sax med sig under ytan istället, rapporterar en oftast insatt källa.![]()
Jag hade en liknande som den på din bild men har bytt ut den mot en sån här för ett litet tag sen. 9cm blad gör den väldigt lätt att hantera och den har alla verktyg jag behöver. Ska nog köpa en i titan också sen som jag kan ha som primär.Alltid kniv när jag dyker, vilket är väldigt sällan nuförtiden. Men knivarna är mindre och smidigare jämfört med för några år sen. Ska leta upp exempelhittade en gammal scubapro.Min moderna är liten o hänger i västen istället, ligger nånstans i källaren så jag orkar inte visa.
Eller inte... fastna i ett fiskenät...Fanken, ni gör mig sugna på att dyka igen...