ScubaKing
Guld
Såg priser på nätet för liknande modeller. Dyrt.![]()
Ja minst sagt, tror dem börjar kring 50.000 kr och går rätt snabbt upp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg priser på nätet för liknande modeller. Dyrt.![]()
Fantastiskt snyggt!Smidde en "fruktkniv" också. Blir nog en hel serie i ebenholts/mässing. Totallängd 22cm, bladlängd 11cm.
![]()
![]()
Tusen tack, kul att du gillar denFantastiskt snyggt!
Riktigt vass *Smidde en "fruktkniv" också. Blir nog en hel serie i ebenholts/mässing. Totallängd 22cm, bladlängd 11cm.
![]()
![]()
TackarRiktigt vass *Du borde göra någon typ av full-tånge på köksknivarna, blir enklare att hålla rent
Måste säga du är väldigt duktig! Du kanske skulle börja tillverka och sälja?Smidde en "fruktkniv" också. Blir nog en hel serie i ebenholts/mässing. Totallängd 22cm, bladlängd 11cm.
![]()
![]()
Jätteskoj att höra, tack! Jag vet inte, känns som att man måste leverera 100% på alla detaljer då. Just nu känner jag mig inte bra nog, men man kanske blir om man nöter påMåste säga du är väldigt duktig! Du kanske skulle börja tillverka och sälja?
Varit löjligt lugnt på klockfronten senaste halvåret. Istället har jag byggt en smedja.
Det har blivit några småprojekt och endel övningssmide.
Smider allt med fältässja och med återvunnet trä och stål.
Det här blev en kockkniv av stål från sparkmede, gammalt ebenholtsträ och skrotmässing.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jätteskoj att höra, tack! Jag vet inte, känns som att man måste leverera 100% på alla detaljer då. Just nu känner jag mig inte bra nog, men man kanske blir om man nöter på. Vore såklart skoj.
Tack som fan kompisVilken KING du är! Jättefin! bra jobbat!
Nej men så är det ju, någon typ av mellanskickt kan man ju sikta på. Men man vill ju gärna göra high endnär det kommer till hantverk. Produkten representerar ju en själv på något sätt. Men man måste ju börja någonstans, svårt att kliva rakt i bland hajarnaKlart du inte måste det. Finns mängder med tillverkare inom alla branscher som inte levererar till 100% på alla detaljer och säljer mängder ändå. Det beror helt på i vilken priskategori du lägger dig. Klart ska du ta high-end priser så måste du nog leverera, men den stora massan i dem flesta branscher gör ju pengar i mellansegmentet. Kolla Ikea o.s.v. Du kan ju inte säga att IKEAS produkter är 100% på alla detaljer, rätt långt därifrån. Ändå är dem enorma på marknaden..
Tack
Tack som fan kompis.
Nej men så är det ju, någon typ av mellanskickt kan man ju sikta på. Men man vill ju gärna göra high endnär det kommer till hantverk. Produkten representerar ju en själv på något sätt. Men man måste ju börja någonstans, svårt att kliva rakt i bland hajarna.
Någon som har erfarenhet av CRKT? Funderar på att köpa en M40, verkar som en ganksa bra EDC kniv![]()
Tack! Ska fundera lite. Behöver inget speciellt egentligen, bara något som håller för små äventyr och vardagen. Tyckte även designen såg ganska häftig utjag har endel erfarenhet,
Inte superkvalitet På arbete
Inte så sexiga stål
Lågt pris
Funktionella knivar
Som users fyller de sin funktion väl, en av Ken onions ”ripple” bor i fickan hela sommaren då den är funktionell men inte så dyr att jag gråter om den försvinner.
Behöver som så många andra knivar slipas ordentligt innan den når sin potential
Vart köper man en sån och hur djupt hål gör den i plånbokenDen här kom igår! VASS.
![]()
![]()
![]()
Vart köper man en sån och hur djupt hål gör den i plånboken?
Den verkar kosta $250 i USA så 50% upp på det i Sverige är väl en kvalificerad gissning https://www.bladehq.com/item--Microtech-Exocet-Dagger-CA-Legal--99150Vart köper man en sån och hur djupt hål gör den i plånboken?
Den frågan är väl ganska väl utredd tidigare i tråden. De är inte mer olagliga än andra knivar enligt knivlagen. Däremot finns det import- och försäljningsrestriktioner. Men det är fullt lagligt att äga och t.ex samla på.Fast de är ju inte lagliga i Sverige?