• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Smidde en "fruktkniv" också. Blir nog en hel serie i ebenholts/mässing. Totallängd 22cm, bladlängd 11cm.
20201001_113032.jpg
20201001_113431.jpg

Senast ändrad:
Riktigt vass * ;) Du borde göra någon typ av full-tånge på köksknivarna, blir enklare att hålla rent
Tackar :D. Tror inte renhållningen är ett stort problem men det vore skoj att bygga en fulltånge, inte gjort det än faktiskt. Passar ju lite större tyngre knivar annars som ska tåla lite mer. Kanske blir en trancherkniv eller köttyxa fulltång :). Börjar bli lite sugen på en fällkniv också, inte för det har med den här serien att göra men...

Jätteskoj att höra, tack! Jag vet inte, känns som att man måste leverera 100% på alla detaljer då. Just nu känner jag mig inte bra nog, men man kanske blir om man nöter på :). Vore såklart skoj.

Klart du inte måste det. Finns mängder med tillverkare inom alla branscher som inte levererar till 100% på alla detaljer och säljer mängder ändå. Det beror helt på i vilken priskategori du lägger dig. Klart ska du ta high-end priser så måste du nog leverera, men den stora massan i dem flesta branscher gör ju pengar i mellansegmentet. Kolla Ikea o.s.v. Du kan ju inte säga att IKEAS produkter är 100% på alla detaljer, rätt långt därifrån. Ändå är dem enorma på marknaden. :).

Tack
Vilken KING du är! Jättefin! bra jobbat!
Tack som fan kompis :).
Klart du inte måste det. Finns mängder med tillverkare inom alla branscher som inte levererar till 100% på alla detaljer och säljer mängder ändå. Det beror helt på i vilken priskategori du lägger dig. Klart ska du ta high-end priser så måste du nog leverera, men den stora massan i dem flesta branscher gör ju pengar i mellansegmentet. Kolla Ikea o.s.v. Du kan ju inte säga att IKEAS produkter är 100% på alla detaljer, rätt långt därifrån. Ändå är dem enorma på marknaden. :).
Nej men så är det ju, någon typ av mellanskickt kan man ju sikta på. Men man vill ju gärna göra high endnär det kommer till hantverk. Produkten representerar ju en själv på något sätt. Men man måste ju börja någonstans, svårt att kliva rakt i bland hajarna :D.

Tack

Tack som fan kompis :).

Nej men så är det ju, någon typ av mellanskickt kan man ju sikta på. Men man vill ju gärna göra high endnär det kommer till hantverk. Produkten representerar ju en själv på något sätt. Men man måste ju börja någonstans, svårt att kliva rakt i bland hajarna :D.

Ja där har du helt rätt. När det kommer till hantverk man tillverkar själv så vill man ju bli bäst, eller så bäst man kan bli.

Northwoods familjen.
Tänkte egentligen ta en bild på Fayetten för att lägga ut till försäljning, slutade med ett gruppfoto, inoljning och trygg förvaring. Har en hel massa olika knivar men Northwoods har jag alltid svårt att skiljas ifrån.
C56BCFF2-C31F-4DCB-92B5-ED7B248AEAED.jpeg

Passade även på att ge sambon en present (Fällknivens wm1 med CoS stål) nu när hon tagit jägarexamen och inte ”bara” ska vara hundförare! Riktigt fin liten kniv.
CA665C86-E502-46F5-B7CB-EA1301E6F68E.jpeg

Någon som har erfarenhet av CRKT? Funderar på att köpa en M40, verkar som en ganksa bra EDC kniv :)

Någon som har erfarenhet av CRKT? Funderar på att köpa en M40, verkar som en ganksa bra EDC kniv :)

jag har endel erfarenhet,
Inte superkvalitet På arbete
Inte så sexiga stål
Lågt pris
Funktionella knivar

Som users fyller de sin funktion väl, en av Ken onions ”ripple” bor i fickan hela sommaren då den är funktionell men inte så dyr att jag gråter om den försvinner.
Behöver som så många andra knivar slipas ordentligt innan den når sin potential

• Like
Reactions: gab
jag har endel erfarenhet,
Inte superkvalitet På arbete
Inte så sexiga stål
Lågt pris
Funktionella knivar

Som users fyller de sin funktion väl, en av Ken onions ”ripple” bor i fickan hela sommaren då den är funktionell men inte så dyr att jag gråter om den försvinner.
Behöver som så många andra knivar slipas ordentligt innan den når sin potential
Tack! Ska fundera lite. Behöver inget speciellt egentligen, bara något som håller för små äventyr och vardagen. Tyckte även designen såg ganska häftig ut

Jag såg två saker, de är inte så billiga i sverige och har även ett stort spann inom sortimentet.
De jag har testat är i den billigare delen och jag handlade mina i usa där de kostar typ hälften.

lycka till iaf

• Like
Reactions: gab
Ni som använder sharpmaker, brukar ni göra rent slippinnarna? Och med vad i så fall? Jag brukar köra med vim på en svamp eller duk, men det är ett jäkla gnidande innan man får bort allt gammalt stål. Tips mottages :)

Min kommentar om laglighet hade bara med "50 % dyrare i Sverige än i USA" att göra. Tänkte att den går ju inte att köpa här i Sverige så det resonemanget går inte riktigt att applicera här.

Går självklart att beställa från vissa handlare från USA och då kanske det blir 50 % dyrare iom moms och tull.

Skulle bara vilja veta om den gick att köpa inom EU på ett "riskfritt" sätt.

Ursäkta om jag var oklar.

Tillbaka
Topp