Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Koolt med M-märktFällkniven F1 med tillhörande pilotklocka
![]()
Jag vill minnas att Tobias tidigare sagt att verksamheten skulle läggas på is då han har annat som tar upp tiden...Geared.se ligger nere. Är det temporärt? @TobiasD är det som driver sidan va?
Han kör terrängbil mest hela dagarna för tillfälletJag vill minnas att Tobias tidigare sagt att verksamheten skulle läggas på is då han har annat som tar upp tiden...
Just det, så var det.Han kör terrängbil mest hela dagarna för tillfället![]()
Det stämmerHan kör terrängbil mest hela dagarna för tillfället![]()
Är kershaw blur good shit?
skulle vilja ha en bra fickkniv som är lätt att öppna med en hand och som e goodshit fast gärna för en bra peng.
Rent spontant tänker jag Ontario Rat 2 när det gäller enhandsöppnad bang for buck.
Både Kershaw är Ontario är okej skit för riktigt bra peng, Spyderco är bra skit till bra peng ;-)
Jag tycker Lamnia.com har en väldigt bra filterfunktion. Där kan du ställa in både storlek, öppning/låsning, material osvJahapp nu har det blivit dags även för mig att skaffa en alldeles för dyr paketöppnare/nagelpetare. EDC.
Funderar kring Kershaw Cryo, Spyderco i billigaste segmentet typ Persistance (inte Byrd), eller nåt annat skoj.
Kriterier:
- Inte för stor och tung
- Lätt att öppna med en hand, så får inte vara för liten heller.
- Clean design, ingen spejsigt transformersskit, ej heller för friluftigt. Jobbar på kontor ju.
- Helt OK kvalitet
- Helst under 600 spänn.
Vad säger brain trusten?
Har tänkt mig nytt, men kanske nån som mot förmodan har nåt de vill bli av med som passar in här?
Tack för tipset! Väldigt stor skillnad på filterfunktioner mellan de olika sajterna...Jag tycker Lamnia.com har en väldigt bra filterfunktion. Där kan du ställa in både storlek, öppning/låsning, material osv
*spontant tror jag man ska vänta med en prisbild tills man ser vad man kan få enligt de kriterier man har
Fällkniv - Köp fällknivar online i flera modeller | Lamnia
Fällknivar är perfekta att bära till vardags (Every Day Carry – EDC) och är på samma gång utmärkta vid jakt, vandringar eller för polisiärt arbete. De bästa fällknivarna hittas här – från välkända märken som Spyderco, Cold Steel och Zero Tolerance.www.lamnia.com
Jag tror det finns en tråd speciellt för köksknivar där dom riktiga proffsen håller till... Jag har en Victorinox brödkniv som är riktigt bra men har inte testat deras övriga knivar. Sanelli gör trevliga knivar till bra pris tycker jag annars, såg att Svenska amazon har en del Sanelli PremanaVad säger den samlade expertisen om victorinox köksknivar? Tänker på dem med handtag av rosenträ. Jag tänkte köpa några lite bättre knivar men vill inte lägga alltför mycket pengar.
Tack för tipset! Ska kolla den tråden.Jag tror det finns en tråd speciellt för köksknivar där dom riktiga proffsen håller till... Jag har en Victorinox brödkniv som är riktigt bra men har inte testat deras övriga knivar. Sanelli gör trevliga knivar till bra pris tycker jag annars, såg att Svenska amazon har en del Sanelli Premana
Jag har 5st. De är helt ok när det gäller skärpa, men jag upplever tex Global som snäppet bättre när det gäller skärpa. Men jag tycker man får mycket kniv för pengarna. (Åtminstone när jag köpte mina för över 15 år sedan!)Vad säger den samlade expertisen om victorinox köksknivar? Tänker på dem med handtag av rosenträ. Jag tänkte köpa några lite bättre knivar men vill inte lägga alltför mycket pengar.
Den är mycket bra, var på G med att börja sälja Casström på Geared.se. Men jag fick ju lägga ner pga lumpen precis efter jag hade fått tillgång till återförsäljarstatus om man säger såEfter en liten tur till Naturkompaniet för att köpa ett par byxor så kom jag hem med den här från Casström. Kände på den i butiken och blev grymt imponerad av hur stadig den känns för att vara en fällkniv så jag kunde inte låta bli att köpa den.
![]()
![]()
Ja, den är grym! Köpte på mig en Woodsman också och den är också riktigt bra. "Kort" blad på 8,8cm är perfekt storlek tycker jag.Den är mycket bra, var på G med att börja sälja Casström på Geared.se. Men jag fick ju lägga ner pga lumpen precis efter jag hade fått tillgång till återförsäljarstatus om man säger så![]()
Vad bär de andra familjemedlemmarna?När familjen skall ut i skogen, hämta gran och grilla fläskytterfile. Då skall knivarna med.
![]()