• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Det är skönt här på KS när knivar i klassen ett par tusen räknas som mellanprissegmentet. I den vanliga världen tycker alla att allt dyrare än en morakniv för 100kr är dyrt. Exklusiva knivar finns för hur mycket som helst. Själv spanar jag lite på Randall knivar som ligger runt 5-10k om man lyckas hitta en. Benchmade, Spyderco, Cold Steel, CRKT, Ka Bar och många andra skoj finns det. Vill man sjunka djupt ned i träsket så kan man kolla på Lamnia.com obs varning för beroendeframkallande bilder.

Camping med loppis besök levererar,
en trevlig mindre EKA kniv!
Sökte lite och skrapmärket på handtaget, verkar ha varit Televerkets symbol.
3DA9BB33-A2E7-4C3B-918F-6E7336AF9C04.jpeg
7B79C11C-395A-4FE0-8A55-35FFC1AD705C.jpeg

Jahopp då blev det ännu en grej att nörda ner sig i, detta verkar också vara en dyrt intresse dock! Vem älskar inte bra kvalité och praktiska prylar, nästa i sikte blir en spyderco. Har ni några personliga favoriter att rekommendera?
3DE48F2C-80BC-4326-9476-211A252096BE.jpeg

Har haft ett gäng Spyderco och min favorit är helt klart Para 3. PM2 är, i mitt tycke, sjukt stor. Para 3 ligger perfekt i handen, superlätt att flippa/stänga, bra stål. Klippet är dock ingen höjdare så jag rekommenderar att byta ut det mot ett Lynch (tex)

Har haft ett gäng Spyderco och min favorit är helt klart Para 3. PM2 är, i mitt tycke, sjukt stor. Para 3 ligger perfekt i handen, superlätt att flippa/stänga, bra stål. Klippet är dock ingen höjdare så jag rekommenderar att byta ut det mot ett Lynch (tex)
Surfade direkt in på lite olika hemsidor och nästa man på tur blir nog en para 3, har mindre händer så den verkar lämpligast! tack för tips!

@Auto Ola den jag tänkte på hette tydligen swede 31
1625778784982.png
Den var fin! Jag är Eletriker så sådan får jag leta efter!
Tackar!
@BarbaBaba du inspirerande mig att Googla!
Hitta denna,

Pocket, Knife, Electrician, TL-29​

Men den på bilden är replika, får se om EBay kan ha original får rimliga pengar!
Är ju roligare, och var bättre kvalitet enligt vad jag läste. Inte helt överraskande!
B0D0857C-7EF1-4E2D-B059-976F2F24A3C2.jpeg

Senast ändrad:
Det är skönt här på KS när knivar i klassen ett par tusen räknas som mellanprissegmentet. I den vanliga världen tycker alla att allt dyrare än en morakniv för 100kr är dyrt. Exklusiva knivar finns för hur mycket som helst. Själv spanar jag lite på Randall knivar som ligger runt 5-10k om man lyckas hitta en. Benchmade, Spyderco, Cold Steel, CRKT, Ka Bar och många andra skoj finns det. Vill man sjunka djupt ned i träsket så kan man kolla på Lamnia.com obs varning för beroendeframkallande bilder.
Randall är fina, ja bokade min jun 2006, och fick den våren 2011😊
(Se mitt inlägg på sidan 64 i det här forumet)

Senast ändrad:
Goddagens,
Är på jakt efter ett nytt multiverktyg. Har idag en Victorinox Champ som jag drar mig från att ta med på utflykter, framförallt för att den är lite onödigt stor men också för att den har ett visst sentimentalt värde.

De verktyg jag främst vill ha är följande, konservöppnare, krokskruv och kniv. Dessa verktyg finns ju på de allra enklaste av multiverktyg från Victorinox och liknande tillverkare. Frågan är bara om det är klokt att leta upp en modell med lite bättre kniv på så man slipper släpa med en morakniv också när man är ute. Någon som har tips?

Senast ändrad:
6E6AFFE7-D2ED-4F7E-994B-62069438912A.jpeg

Har haft min SOG i fickan sedan ni fick mig att köpa den. Så sjukt smidig, märks ju typ inte att man har med sig den. Trodde aldrig jag skulle börja ha en kniv i fickan hela tiden men det är faktiskt sjukt praktiskt.

Någon som vet om man kan köpa lösa sådana här clips? Skulle kunna tänka mig en likadan kniv (SOG Terminus XR) i grönt men vill gärna ha svart clip så den inte syns så tydligt.

6E6AFFE7-D2ED-4F7E-994B-62069438912A.jpeg

Har haft min SOG i fickan sedan ni fick mig att köpa den. Så sjukt smidig, märks ju typ inte att man har med sig den. Trodde aldrig jag skulle börja ha en kniv i fickan hela tiden men det är faktiskt sjukt praktiskt.

Någon som vet om man kan köpa lösa sådana här clips? Skulle kunna tänka mig en likadan kniv (SOG Terminus XR) i grönt men vill gärna ha svart clip så den inte syns så tydligt.
Jag har letat clips till Terminus utan framgång, fastnade i en dörrkarm och böjde clipset.
Det slutade med att jag mailade SOG i helgen och fick svar att dom skulle skicka ett nytt till mig.

Tillbaka
Topp