MrIronMike
Silver
min ut i skogen kniv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
9Vad hade ni valt för fällkniv? EKA 9 eller 10? Har svårt att bestämma mig.
du har ju redan en sog så jag tycker du ska köpa en benchmade1:
En sådan här jäkel vill jag ha men var hittar jag den?SOG Kiku XR LTE fällkniv, blackout micarta SOG-12-27-04-57 | Lamnia
Köp SOG Kiku XR LTE fällkniv, blackout micarta SOG-12-27-04-57 från Lamnia. Fri frakt, god service och stort knivsortiment! Blad stål CTS-XHP, Bladhårdhet HRCwww.lamnia.com
2: Hyr hittar jag knivar ni annonserar på K&S? Vi borde ha en # eller något.
Njä. Tyckte denna var cool. Lite japansk apokalyps över designen. Och gillar XR-låset eftersom jag är vänsterhänt.du har ju redan en sog så jag tycker du ska köpa en benchmade
många av benchmade knivarna så kan man bara vända på clipet så blir den ready för en leftyNjä. Tyckte denna var cool. Lite japansk apokalyps över designen. Och gillar XR-låset eftersom jag är vänsterhänt.
Så är det säkert, är inte så insatt. Har bara kollat lite recensioner på youtube och vissa Bugout-modeller verkar ha mycket flex i handtaget. Gillar att Kiku-kniven är lite annorlunda mot vanliga EDC-knivar, coolt med kolfiber-bas också.många av benchmade knivarna så kan man bara vända på clipet så blir den ready för en lefty
har köpt en del utav denna killenTar gärna lite förslag på hemsidor inom EU som säljer knivar, förutom Lamnia.
Knivesandtools är shysst! Utgår från TysklandTar gärna lite förslag på hemsidor inom EU som säljer knivar, förutom Lamnia.
Ser fram emot detta!Det är inte bara i klockmodet det är ”heritage” design som gäller Nu har jag två pågående projekt. Dels den helt nya Otter Webermesser som ska få en vintage look, dels en gammal EKA ifrån 1930 talet som ska putsas upp till nyskick.
efter blekning av Sapele skalorna har jag polerat och lagt en vattenbaserad polyuretan lack för att skydda ytan
nu återstår att våtslipa en lite mattare yta innan jag är nöjd
bilder på EKA’n kommer under veckan…
Maila och fråga, dom brukar vara tillmötesgående. Jag skulle tro dom tillverkas i Eskilstuna och möjligen monteras någon annan stans... eller tvärt omKan inte goggla mig till nån info... Är EKAs knivar tillverkade i Sverige eller Kina, eller nån annanstans? Tänker då på dom billigare modellerna, typ Swede 8/10.
Sett nån modell med "Made in USA" på bladet, men i övrigt verkar det inte finnas nån info om tillverkningsland.
Bra tips! Funkade ju med Chimi, som du såg i solglasögontråden!Maila och fråga, dom brukar vara tillmötesgående. Jag skulle tro dom tillverkas i Eskilstuna och möjligen monteras någon annan stans... eller tvärt om
Om oss - EKA webshop
eka-knivar.se
Det är precis som med klockorna. Inga konstigheterBeställde precis en kniv för 2500kr. Känns som att detta har en god potential att spåra ur.
Börja med att tvätta bort rosten med vit vinäger, sen är det diskmedel & tandborsteKöpte den här på loppis! Omega solingen! Rätt härjad men med nog utstrålning för ett köp!
Betalade 125kr. Några rengöringstips?
Tackar, tackar! Det funkar med UL tvätt!? Var lite tveksam med tanke på inläggningarnaBörja med att tvätta bort rosten med vit vinäger, sen är det diskmedel & tandborste
*har du ULtvätt till klocklänken funkar den också bra
UL till allt guck man inte kommer åt, vinäger på bladet. När jag vill få riktig glans på bladet brukar jag köra våtslippapper 600 med fönsterputs, viktigt att bara slipa i en och samma riktning bara.Tackar, tackar! Det funkar med UL tvätt!? Var lite tveksam med tanke på inläggningarna
Ska testa! Tackar återigen!
Bra tips! Tackar igen!UL till allt guck man inte kommer åt, vinäger på bladet. När jag vill få riktig glans på bladet brukar jag köra våtslippapper 600 med fönsterputs, viktigt att bara slipa i en och samma riktning bara.