Låter lovande!När jag mailade fick jag ju delar med hänvisning till att dom har livstidsgaranti, så det är stort hopp att dom har den främre delen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter lovande!När jag mailade fick jag ju delar med hänvisning till att dom har livstidsgaranti, så det är stort hopp att dom har den främre delen
Vad är det där för kniv?
Bra knivögaDet ser ut som en tysk Herbertz!
Herbertz - Nóż myśliwski Drop Point 100 mm - 114210
114210 - znakomity nóż myśliwski ze stałym ostrzem niemieckiej firmy Herbertz Solingen. Pewnie leży nawet w dużych dłoniach, świetnie radzi sobie w każdych warunkach. Doskonały stosunek ceny do jakości - jeden z najlepszych noży myśliwskich oraz EDC...www.specshop.pl
Enligt stämpeln på bladet är den ifrån 1979Hittade den här lilla EKA i en låda här hemma. Nån som vet något mer om just denna model?
Coolt! Gjorde rent den och den verkar faktiskt inte ha blivit använd särskilt mycket. Orginalegg så vitt jag kan se och fortfarande vass.Enligt stämpeln på bladet är den ifrån 1979
Tror modellen heter nr:100 med mejsel/kapsylöppnare fil och kniv
Det var den första kniven i världen som var svetsad istället för nitad. Thorbjörn Evrell vaknade kl 03:00 den 4 juni 1979 och hade drömt hur lösningen skulle göras…
det var ju en vanlig kniv att sätta företagsreklam på, tycker mig sett dom ibland på tratten för 100-200kr. Mycket kniv och historia för pengen. Behåll istället säger jag, när det är kostymdags kan den åka med i innerfickanCoolt! Gjorde rent den och den verkar faktiskt inte ha blivit använd särskilt mycket. Orginalegg så vitt jag kan se och fortfarande vass.
Vad betingar en sådan tro? Inser att jag aldrig kommer använda den och den lär säkert landa i någon låda igen i min ägo...
Hittade den här lilla EKA i en låda här hemma. Nån som vet något mer om just denna model?
Enligt stämpeln på bladet är den ifrån 1979
Tror modellen heter nr:100 med mejsel/kapsylöppnare fil och kniv
Det var den första kniven i världen som var svetsad istället för nitad. Thorbjörn Evrell vaknade kl 03:00 den 4 juni 1979 och hade drömt hur lösningen skulle göras…
Coolt! Gjorde rent den och den verkar faktiskt inte ha blivit använd särskilt mycket. Orginalegg så vitt jag kan se och fortfarande vass.
Vad betingar en sådan tro? Inser att jag aldrig kommer använda den och den lär säkert landa i någon låda igen i min ägo...
det var ju en vanlig kniv att sätta företagsreklam på, tycker mig sett dom ibland på tratten för 100-200kr. Mycket kniv och historia för pengen. Behåll istället säger jag, när det är kostymdags kan den åka med i innerfickan
Den får ligga kvar i lådan helt enkelt Till kostym kör man ju Esee 4. Det är ju sen gammaltdet var ju en vanlig kniv att sätta företagsreklam på, tycker mig sett dom ibland på tratten för 100-200kr. Mycket kniv och historia för pengen. Behåll istället säger jag, när det är kostymdags kan den åka med i innerfickan
Jo, jag såg det på tradera. Köpte den själv på loppis för nån tia för några år sen. Tänkte inte mer på det köpet fram tills att jag hittade den igår Har för mig att jag köpt en till fällkniv med nån form av tre kronor märkning, ska se om jag kan hitta denTyvär trots sin historia en kniv man hittar på dom flesta loppisar från 20kr till nån hundring, enda gången dom springer iväg i pris är om det är någon reklam på som lockar till sig samlare, men då är det ju inte själva kniven man betalar för utan samlarobjektet
Dom där en fan en svag punkt, så himla grymma!Två små godbitar landade idag! Victorinox Alox 2019 och 2020!
Coolt!Två små godbitar landade idag! Victorinox Alox 2019 och 2020!
GaletBlev ett gäng Benchmade inropade. Några kommer nog få åka vidare.
Inga dåliga kap om man nu ska vara lite vitsig Grattis!Blev ett gäng Benchmade inropade. Några kommer nog få åka vidare.
Hade faktiskt varit sjukt trevligt!Vi får köra lite GTG med knivrullar istället för klockrullar. Val av plats bör nog göras med omsorg. Krogen uppskattar nog inte en flock knivar på bordet. Särskilt inte om man kör dolk/bajonett tema
Det dolde sig en kul överraskning i flocken jag ropade in. Mel Pardue 350 Pre-Production 1998
En Benchmade auto är fina grejerCoolt!
Hade en vanlig sån auto tidigare men den pajjade och jag hade noll koll på sånt då så jag slängde den.
Känns sådär idag. Nåväl!
Jag kanske mins fel, men jag har för mig det var en reklam med den näst längst ned till höger (ATS-34) där kniven hade skurit igenom tallriken med något på... någon som känner igen den reklamen?Blev ett gäng Benchmade inropade. Några kommer nog få åka vidare.
Det där måste jag googla. Annars låter det mest som Cold Steels filmklipp. De har väl ett klipp där de hugger genom en motorhuv. Tror det var en Espada XL.Jag kanske mins fel, men jag har för mig det var en reklam med den näst längst ned till höger (ATS-34) där kniven hade skurit igenom tallriken med något på... någon som känner igen den reklamen?
Blev ett gäng Benchmade inropade. Några kommer nog få åka vidare.
Borde vara panten som jag länkade till i denna eller förra sidanVäldigt fina, vart ropade du in dem om man får fråga? Kan vara intresserad av ett specifikt ex vid rätt pris