Nää, jag har hoppat av FB för ett par år sedan.Tyvärr inga knivforum, jag kör endast fejjangrupper, men det kanske är good enough?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nää, jag har hoppat av FB för ett par år sedan.Tyvärr inga knivforum, jag kör endast fejjangrupper, men det kanske är good enough?
Samma här. Behöver nog också ha ett mer renodlat knivforum. Knivintresset är f.n. maxat. Klockintresset not so much.Nää, jag har hoppat av FB för ett par år sedan.
Nää, jag har hoppat av FB för ett par år sedan.
Samma här. Behöver nog också ha ett mer renodlat knivforum. Knivintresset är f.n. maxat. Klockintresset not so much.
Så.... m.a.o. säger du att det är läge att starta eget? Knivsnack - Sveriges vassaste forumFörstår, men verkligheten är nog (tyvärr) att dom traditionella forumen är utdöende och allt mer domineras av fejjan och insta…
KBK...Så.... m.a.o. säger du att det är läge att starta eget? Knivsnack - Sveriges vassaste forum
Vad menas med slipjoint?Detta är vad jag haft i bakfickan de två senaste veckorna. En Byrd Tern från Spyderco. 9,5cm ihopfälld, slipjoint, fantastisk att hålla, otrolig finish för en så pass billig kniv (ca 400kr). Tänker varje dag att något annat ska få följa med men lyckas inte motivera varför Kan verkligen rekommendera!
Man halkar när man är påröktVad menas med slipjoint?
Edit: Never mind. Googlade
Hör av dig till din lokala knivförening med förfrågan är mitt tipsJag är sugen på att låta byta handtag på en F1 då jag tycker om kniven men skulle vilja ha en mer klassisk look. Är det någon som vet någon knivmakare som göra sådana arbeten?
Danish oilVad använder ni för olja till trähandtag? Har för mig att jag har sett nån post om det men orkar inte scrolla genom 172 sidor… @BarbaBaba?
Kolla in EDCN på Facebook finns gott om händigt folk där alt någon knivmakar gruppJag är sugen på att låta byta handtag på en F1 då jag tycker om kniven men skulle vilja ha en mer klassisk look. Är det någon som vet någon knivmakare som göra sådana arbeten?
@VirgilHill så här ser den ut naken
Det ärså som jag skulle vilja ha den med en parerstång i metall ,litesom en Bob Loveless Drop Point Hunter
Borde vara ganska enkelt att göra egna skollor
Detta är vad jag haft i bakfickan de två senaste veckorna. En Byrd Tern från Spyderco. 9,5cm ihopfälld, slipjoint, fantastisk att hålla, otrolig finish för en så pass billig kniv (ca 400kr). Tänker varje dag att något annat ska få följa med men lyckas inte motivera varför Kan verkligen rekommendera!
Kolla ebay! Tror den utgått men finns säkert någon handlare som har kvar den i lager.Ser riktigt trevlig ut. Vart handlar man den?
Riktigt fin, kul att ha ett litet stycke historia som trots sin enkelhet ändå speglar dåtidens kvalitetstänk.E.L. Falk 1890-1906
skollor i horn, korkskruv/pennblad/spjutformat huvudblad
en liten trevlig bit historia ifrån Eskilstuna
fortfarande fin passning efter 100+ år och tar riktigt fin egg
Fantastisk!E.L. Falk 1890-1906
skollor i horn, korkskruv/pennblad/spjutformat huvudblad
en liten trevlig bit historia ifrån Eskilstuna
fortfarande fin passning efter 100+ år och tar riktigt fin egg
Kanske inte hjälper dig något men jag har ändrat om någon flipper osv, tex på den jag postade nedan och har då kört med kapskiva och slipstift samt nålfil men det gäller ju att ta det väldigt lugnt och hålla tempen nere så det tar ju tid och finns garanterat smidigare tillvägagångssätt, men med det sagt kör! Och glöm inte att posta bilderÄr det någon som har erfarenhet av att modda formen på blad? Det jag mest funderar över är hur man påverkar härdningen beroende på hur man kapar i bladet, och vilka verktyg som är att föredra för att slippa lämna bladet på härdning igen. Jag har tidigare slipat om formen på ett par Opinel med fil och slipsten, men det är "normala" blad. Hur är det med moderna pulverstål till exempel?
Har gått rakt motsatt väg. Har nån delica kvar som jag använder. Nån ww2 fällisv och en urban trapper titan med men den bara ligger. Resten har åkt. Finns bra knivgrupper på FB. Prova EDCN gruppen. Ech Delta Charlie Network.Samma här. Behöver nog också ha ett mer renodlat knivforum. Knivintresset är f.n. maxat. Klockintresset not so much.
Vad är det där för kniv?Dagens kniv och fruktstund
Sog terminus xr, riktigt trevlig knivVad är det där för kniv?
såg väldigt intressant ut