Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sån där hade jag som barn, för sisådär 30 år sedan. Hade glömt det men kom på det när jag såg din Ingen aning om vart den tog vägen dock.Hittade den här lilla EKA i en låda här hemma. Nån som vet något mer om just denna model?
Något galet coolt kom igår. Böker 98k. Smidd 80 lager med nedsmälta Mauser 98k delar. En liten bit krigshistoria och i mina ögon ett konstverk. Även förpackningen är något av det coolaste, display case. Denna kommer dok användas men funderar starkt på att köpa en till och ha i hyllan
Exakt min anledning till köpBökers specialare med olika ’historiska metaller’ är verkligen coola. Sjukt sugen på ett par jag med enbart för historie-kopplingen.
Vad är det för multiverktyg?Tunga grejer i fickorna idag
Skulle gissa på en GerberVad är det för multiverktyg?
Mp600 av gerberVad är det för multiverktyg?
Ja verktygen är väl lite knepigare men är det tång som är prio blir det ju inte smidigare med ettKöpte min för över 10 år sen. Funkar fortfarande kanon Det bästa med dessa är att man kan ”öppna” den med en hand för att komma åt tången
Jag har också en!Bidde visst en liten Eldris idag
vad fuller det lilla hålet efter bolstret i trät för funktion?Något galet coolt kom igår. Böker 98k. Smidd 80 lager med nedsmälta Mauser 98k delar. En liten bit krigshistoria och i mina ögon ett konstverk. Även förpackningen är något av det coolaste, display case. Denna kommer dok användas men funderar starkt på att köpa en till och ha i hyllan
Köpte min för över 10 år sen. Funkar fortfarande kanon Det bästa med dessa är att man kan ”öppna” den med en hand för att komma åt tången
En liten invite till er bägge om ni inte redan vart inJa verktygen är väl lite knepigare men är det tång som är prio blir det ju inte smidigare med ett
Multiverktyg iallafall
Bra fråga Undrar detsammavad fuller det lilla hålet efter bolstret i trät för funktion?
Kopierat ifrån Bökers hemsida "Under the steel bolster, the transverse groove for lateral cleaning of the shaft of the cleaning rod holder has also been adopted."Bra fråga Undrar detsamma
AAAAahh intressant den delen missade jag. vet att handtaget hade design utav bajonetten men visste inte vad hålet gjorde. Tack för info!!Kopierat ifrån Bökers hemsida "Under the steel bolster, the transverse groove for lateral cleaning of the shaft of the cleaning rod holder has also been adopted."
Alltså ett design element taget ifrån bayonetten som satt på Mauser 98K vars pipor givit stålet i ditt knivblad. Kul detalj
Hojta om du hittar nån!Frågan kanske kommit upp tidigare, men är det någon knivtok som är aktiv på något renodlat knivforum? Och om så, vilka kan rekommenderas?
Ping @masterkillerFrågan kanske kommit upp tidigare, men är det någon knivtok som är aktiv på något renodlat knivforum? Och om så, vilka kan rekommenderas?