• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Här kommer ett litet knivtips. Work Tuff Gear släppte sin Wilderness Warrior i natt. Andra omgången. Finns fortfarande några kvar med svart kydex.
https://www.worktuffgear.com/product-page/wilderness-warrior

Grym kvalitet och roligare än t.ex. ESEE.

file.jpg

Har precis beställt en ny kniv som kommer i veckan, men…

har ni diskuterat vad världens bästa EDC-kniv är? Är rätt nöjd med min Sog Terminus XR. Lagom stor, bra allsidig form på eggen och billig.Den känns ju dock inte särskilt premium.

Har precis beställt en ny kniv som kommer i veckan, men…

har ni diskuterat vad världens bästa EDC-kniv är? Är rätt nöjd med min Sog Terminus XR. Lagom stor, bra allsidig form på eggen och billig.Den känns ju dock inte särskilt premium.
EDC knivar har en tendens att slitas och försvinna. Bra med en kniv som är lätt att ersätta. Gillar du den köp några stycken.

Halvt OT men ni kanske ändå kan hjälpa mig här.
Min fru har snöat in på husmorstips och eko-schmeko så det är ständigt nya projekt här hemma.
Tror jag gått fel ibland och hamnat på nått kollektiv när det står grönsaksrester i halva mjölkpaket över hela köket.

Allt det är väl bra, ta till vara och återbruka, men nu till det senaste som skrämmer mig på riktigt.
Nu vill hon köra äggskal med mixerstaven för att skapa jordförbättrare.
Det påstås dessutom vässa knivarna!?
Det kan ju omöjligt stämma väl?
Står på mängder med sidor på nätet men känns som en skröna som levt kvar.
Om jag skottar sand en dag är inte spaden ett dugg vassare när jag är klar...

Halvt OT men ni kanske ändå kan hjälpa mig här.
Min fru har snöat in på husmorstips och eko-schmeko så det är ständigt nya projekt här hemma.
Tror jag gått fel ibland och hamnat på nått kollektiv när det står grönsaksrester i halva mjölkpaket över hela köket.

Allt det är väl bra, ta till vara och återbruka, men nu till det senaste som skrämmer mig på riktigt.
Nu vill hon köra äggskal med mixerstaven för att skapa jordförbättrare.
Det påstås dessutom vässa knivarna!?
Det kan ju omöjligt stämma väl?
Står på mängder med sidor på nätet men känns som en skröna som levt kvar.
Om jag skottar sand en dag är inte spaden ett dugg vassare när jag är klar...
Inte jättelängesedan jag fick frågan om man kunde sticka knivarna i sand för att vässa dem…. Folk tror så mycket konstiga saker!

Tillbaka
Topp