• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Kul att se att en del har U2:an. Gjorde min beställning igår fort som attan. Såg att Fällkniven har höjt sina priser då SEK står sig svagt mot japanska Yen. Där produktionen sker.

U2:an blir min första riktiga "Gentleman's pocket", innan hade jag en Opinel no.7. Som jag är helt klart nöjd över för enkelheten och bra skärpa för små peng. Kommer sakna känslan av träet. Men plast får duga fint. Tål att brukas och lätt att rengöra.

Victorinox bröder, kniven köpte jag för över 30-år sedan under min militärtjänst. Tiden går fort när man har roligt:D
Klockan inköptes nyligen. Hoppas klocka, kniv och jag klarar 30-år till:)
IMG_6670.JPG

Spanat och fnulat och kommit fram till att Spyderco Ladybug 3 kan vara nåt för mig! Liten, smidig och made in Japan passar mig nog bra!
Några åsikter där? Har sökt i tråden och verkar som den är ett bra köp. Bra pris på 599kr för nån som inte är redo att lägga multum på knivar (än).

Spanat och fnulat och kommit fram till att Spyderco Ladybug 3 kan vara nåt för mig! Liten, smidig och made in Japan passar mig nog bra!
Några åsikter där? Har sökt i tråden och verkar som den är ett bra köp. Bra pris på 599kr för nån som inte är redo att lägga multum på knivar (än).
Ladybug är väldigt liten. Jag hade köpt en Dragonfly istället. Ebay brukar ha bäst priser.

Ladybug är väldigt liten. Jag hade köpt en Dragonfly istället. Ebay brukar ha bäst priser.
Tack för tipset. Köper dock helst från svensk handlare. Kollade ebay, där Ladybug 3 förvisso kostar runt 200kr mindre, men då ska den hem från USA också så frakt och moms lär hamna på ungefär samma pris i slutändan.
Skulle gärna ha nåt i storlek med min Victorinox Recruit och där faller Ladybug 3 in rätt bra.

Tack för tipset. Köper dock helst från svensk handlare. Kollade ebay, där Ladybug 3 förvisso kostar runt 200kr mindre, men då ska den hem från USA också så frakt och moms lär hamna på ungefär samma pris i slutändan.
Skulle gärna ha nåt i storlek med min Victorinox Recruit och där faller Ladybug 3 in rätt bra.
Ladybugen tycker jag är bättre än manbugen. Den finns ju numera även i ffg om man väljer ett lite roligare stål än det vanliga vg10 i lila.

Dragonflyn är också en trevlig kniv, men jag tycker inte riktigt de fyller samma syfte som lady/manbug

En Rambokniv var drömmen när jag var liten kille. Förmodligen därför jag nu är sugen på en stor "bad ass"-kniv. Max 1500:- nytt eller begagnat. Några tips på företag som gör kvalitet för dom pengarna och var man kan få tag på en (använder ej ebay)?

Typ något liknande denna SOG Tiger Shark. Den är grym!
tigsk5 main.jpg

Bild snodd från nätet...

En Rambokniv var drömmen när jag var liten kille. Förmodligen därför jag nu är sugen på en stor "bad ass"-kniv. Max 1500:- nytt eller begagnat. Några tips på företag som gör kvalitet för dom pengarna och var man kan få tag på en (använder ej ebay)?

tigsk5 main.jpg

Bild snodd från nätet...
Var gömmer du tändstickorna och trådsågen i den?

tigsk5 main.jpg

Bild snodd från nätet...
Leta begagnad Fällkniven S1 eller köp ny på http://www.outnorth.se/utrustning/verktyg-redskap/knivar?f[brand][]=Fällkniven 1577 på outnorth Det är en riktigt bra kniv på alla sätt om du gillar lite större

Tillbaka
Topp