• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Nästan klar.
Har byggt en slipjigg. Funkar bra för matknivar, men skandislipade moraknivar med smala blad är knepigare.
Eggen blänker fint iaf. Och är väldigt jämn kan jag nöjt konstatera.
IMG_20180105_000714.jpg
IMG_20180105_000726.jpg
IMG_20180105_001108.jpg
IMG_20180105_001135.jpg

Känslan efter att man fått ett infall att man ’måste’ ha en Tomahawk och dagen efter sitter man med en United cutlery Vietnam era Tomahawk...

7D44F262-E833-4587-97BF-1BC2A922ECEB.jpeg
0571E104-C998-4C75-925A-96F116CCDAAB.jpeg
B6687EDD-E335-4BAC-9B39-5DA67141CE3E.jpeg
Finns det ett användningsområde för en sån i ett modernt samhälle?
Känns som att man skäms om man bara visar den för nån annan än någon som är mer eller mindre djupt nedsjunken i knivfördärvet. Eller är det bara jag?

Fast vi i svampskogen accepterar bara Opinel!

Har en nära vän som köpte något liknande för någon månad sedan. Tycker den är stenhård! Allt man gör behöver inte kunna förklaras? Hur jävla tråkigt blir livet då!!?

Jag har funderat över vad jag ska svara på frågan när den kommer, varför jag ibland har en kniv i fickan, för den som inte förstår. På t ex kontoret, där jag i princip aldrig använder nåt vassare än ett A4-papper. Det har iofs hänt att jag använt en sax... Tja, kan vara bra att ha... Alla tänkbara förklaringar är nog lätta att snacka bort skulle jag tro.
Så det enda vettiga svaret är väl för att den är så jäkla frän. Det är iaf sanningsenligt.
Känns som att det blir samma svar med en tomahawk.

Jag har funderat över vad jag ska svara på frågan när den kommer, varför jag ibland har en kniv i fickan, för den som inte förstår. På t ex kontoret, där jag i princip aldrig använder nåt vassare än ett A4-papper. Det har iofs hänt att jag använt en sax... Tja, kan vara bra att ha... Alla tänkbara förklaringar är nog lätta att snacka bort skulle jag tro.
Så det enda vettiga svaret är väl för att den är så jäkla frän. Det är iaf sanningsenligt.
Känns som att det blir samma svar med en tomahawk.

Dock lite svårare att förklara en Tomahawk på kontoret ;-)

säg mig, varför ska jag ha en kniv?

har ni dessa knivar för egen trygghet om ngn kommer och attackerar er eller vad är grejen?

förstår om man har jaktknivar osv men alla dessa mindre?

säg mig, varför ska jag ha en kniv?

har ni dessa knivar för egen trygghet om ngn kommer och attackerar er eller vad är grejen?

förstår om man har jaktknivar osv men alla dessa mindre?
Nej, inte för självförsvar. Används den för sådant kommer man vara olycklig resten av livet. Garanterat.
Varför ens tänka våld?

Den kan användas när du ska öppna något igentejpat. När du har fått ett nagelband som sticker fram och gör ont. När en tråd på skjortan har lossnat. När du ska skala en apelsin. När bullpåsen sitter så hårt i sin tejpförslutning att du inte kan öppna den utan att slita isär den, så att den inte går att stänga sen.
Det finns massor av områden. Om du vill. Men känns det onödigt finns det massor av alternativa lösningar.
Ungefär som med en klocka. Varför har vi sådana när alla ändå har en mobil som ofta visar mer korrekt tid och dessutom har en massa andra funktioner?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp