• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Fick hem en blå Bugout idag.
7AAD62BF-9E71-4D8B-9C37-0C761E853065.jpeg
 

ante_77

Cartier
2-Faktor

Det återstå att se hur den är i längden. Hittills är jag nöjd.

Nice! Vad är det? Slipar du själv?
Denna var slipad "från fabrik" så jag har inte gjort något med den själv. Annars brukar jag köra med diamant bryne (fin och finare)

Påminner om min. Var är din ifrån?
F59B237D-F4D2-4B1F-9547-1A595D26C238.jpeg

Det sas att den var från Japan, men kanske är kinaproducerad...vad vet jag.
Verkar vara handtaget och "stämpeln" som skiljer våra knivar åt + att din är slipad (ser det ut som).

Pröjsade runt 900:- för den, så det var inte något direkt dyrt.
 
  • Like
Reactions: bvb
Förstår dig, någon särskild du är ute efter?
Jag väntar in en Signal Jack från senaste släppet på posten, men sedan är det köpstopp.
67550340_10214072884886786_1364267082782343168_n.jpg


..förutsatt att jag inte kommer över en Fayette :D

Vet inte här är min nuvarande lineuo, gillar ju kamelben bäst, en Signal Jack vore kul men inte micarta eller trä, någon ny typ av ben typ giraff eller Kudu eller kanske det icke politiska korrekta materialet elfenben...
6A2A1C14-42A0-4B20-AC62-E041C80B5B75.jpeg

48CCA248-AC1D-461D-BDEF-F6E18A38EBEA.jpeg
 
Senast ändrad:

JLC

Panerai
2-Faktor
Lite sugen på en Karambit. Gärna high end typ Spyderco, Tora etc.
Nån som har nån att sälja till vettigt pris så hör av er.
 
Helt sjuk lineup du har där.. måste ha tagit ett tag att samla på sig? Används dom?

Alla har fått ficktid, dock så är Deltan i röd micarta den Som används mest då det är den jag är minst rädd om, har dock inte kniv på mig så ofta så får väl medge att det mest är en samlarhobby...

Och, ja, det har tagit ett tag att få ihop samlingen ;-)
 
  • Like
Reactions: jwh

jwh

Omega
Alla har fått ficktid, dock så är Deltan i röd micarta den Som används mest då det är den jag är minst rädd om, har dock inte kniv på mig så ofta så får väl medge att det mest är en samlarhobby...

Och, ja, det har tagit ett tag att få ihop samlingen ;-)
Förstår det, lite därför jag gillar micarta, så slipper man få ångest när dom används!
Noterar att du har två freemont, möjligen en för mycket? ;)
 
Topp