• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knut Gaddpassarounden, nu har den börjat!

Sjobedan

Rolex
[
Tack för omtanken.
Hoppas att @Mykeys får glädje av klockan.

On a side note: Jag står över utlottningen av WSOK, dels för att jag har dröjt med vidaresändandet samt att vi aldrig riktigt klickade. Tacksam för att jag fick vara med att klämma och känna på klockan.

Min sambo blev lite putt över att jag tog tillbaka min plats I utlottningen då hon verkligen gillade knut. Är det OK för er om jag tar tillbaka min plats? :)
 
B

Banankontakt

Guest
Hur glaset höjer upp sig är fint, men svårt att få bra på bild när klockan saknar AR...
14 jan 2.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
B

Banankontakt

Guest
Helt ok för mig. Jag tycker att det måste vara ok att ändra sig fram tills man bestämmer hur dragningen ska gå till och dragningslista.
Klok sambo! Jag godkänner ditt deltagande, om du ger den till frun ;)

Är inte ni också med på Svarta KG-passarounden? ;)

@Sjobedan : Hör med admin och förslagsvis i er PM-grupp vad övriga tycker :)
Släng gärna in en peng till BCF vettja som "plåster på såren" :)

Och förresten: beklagar sorgen!
 
B

Banankontakt

Guest
Mina tankar efter att ha haft Knut Gadd-klockan.

Tips / Önskemål
(Photoshopad bild)
Knut Gadd giltig.jpg

  • Bättre armband! Gärna perlon eller mesh som standard.
Det passar ypperligt till vintagedesignen och sticker ut på marknaden!
  • Bredare minutvisare.
  • Gör kollektionen Unisex.
Eftersom designen är unisex känns det ”onödigt” att det heter Dam/herr. Damstorleken på 35 mm är ju dessutom ungefär vad klassiska herrdressare är. Givetvis kan båda storlekarna vara kvar, likt det finns olika storlekar på bandet.



Positivt
  • formen på boetten som för tankarna till en gammal TV
  • att den är så lätt.
  • alla tillbehör

Negativt
  • armbanden. För det priset (ca 2.600 kr) borde det vara äkta läder. Andra klockor i det (och billigare) segment har det. Edit: det var visst äkta läder. Då borde det vara bättre kvalité då det redan ser ut att vara rätt nött efter kort tids användning.
  • ingen antireflex.
thumb_IMG_6964_1024.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

Ministern

Founder
2-Faktor
Mina tankar efter att ha haft Knut Gadd-klockan.

Tips / Önskemål
(Photoshopad bild)
Knut Gadd giltig.jpg

  • Bättre armband! Gärna perlon eller mesh som standard.
Det passar ypperligt till vintagedesignen och sticker ut på marknaden!
  • Bredare minutvisare.
  • Gör kollektionen Unisex.
Eftersom designen är unisex känns det ”onödigt” att det heter Dam/herr. Damstorleken på 35 mm är ju dessutom ungefär vad klassiska herrdressare är. Givetvis kan båda storlekarna vara kvar, likt det finns olika storlekar på bandet.



Positivt
  • namnet (även om min fru jämt säger ”Eric Gadd”, artisten ni vet)
  • urtavlan och dess struktur
  • formen på boetten som för tankarna till en gammal TV
  • att den är så lätt. Man glömmer ofta bort att den sitter på armen
  • alla tillbehör!

Negativt
  • armbanden. För det priset (ca 2.600 kr) borde det åtminstone vara äkta läder. Andra klockor i det (och billigare) segment har det.
  • ingen antireflex. Å andra sidan tycker jag det är överflöd med safirglas på en sådan här klocka och hade hellre sett mineralglas och ett bättre band/billigare klocka.
thumb_IMG_6964_1024.jpg



Avslutningsvis vill jag tacka @Knut Gadd och admins för att jag fick möjlighet att vara med på passarounden! Har jag tur så kommer Knut åter till mig :)

Bandet är av äkta läder.
 
B

Banankontakt

Guest
Idag åker klockan iväg till @Callxx :) (Hoppas du är lika taggad nu som 9 oktober, inlägg nr 3!)

Mina sista bilder på Knut Gadd blir på armbandet, då jag synade det lite noggrannare idag (efter att ha missat att det faktiskt är äkta läder).
IMG_7114.JPG

IMG_7115.JPG

IMG_7116.JPG

IMG_7117.JPG


Det är nött och bekvämt, frågan är hur länge det håller bara. Om jag räknat rätt så är vi nu 7 st som använt just detta band - varav 3 st inte haft på sig det hela veckan.
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Idag åker klockan iväg till @Callxx :) (Hoppas du är lika taggad nu som 9 oktober, inlägg nr 3!)

Mina sista bilder på Knut Gadd blir på armbandet, då jag synade det lite noggrannare idag (efter att ha missat att det faktiskt är äkta läder).
IMG_7114.JPG

IMG_7115.JPG

IMG_7116.JPG

IMG_7117.JPG


Det är nött och bekvämt, frågan är hur länge det håller bara. Om jag räknat rätt så är vi nu 7 st som använt just detta band - varav 3 st inte haft på sig det hela veckan.
Jag är väldigt taggad, ska bli kul att syna Knut, framförallt i sömmarna..
Tråkigt nog dröjer det tills torsdag innan jag får lägga vantarna på honom då jag har den enorma oturen att jag inte är hemma hela denna vecka!
 
B

Banankontakt

Guest
Jag är väldigt taggad, ska bli kul att syna Knut, framförallt i sömmarna..
Tråkigt nog dröjer det tills torsdag innan jag får lägga vantarna på honom då jag har den enorma oturen att jag inte är hemma hela denna vecka!

Typiskt! Aja, då får han vila på posten tills torsdag.
 

Mykeys

Cartier
Då har det blivit dags för mig att säga farväl till Knut för den här gången. Jag kommer skicka den vidare till @Holmqvist imorgon. Här kommer en summering av mina intryck.
Jag gillar: strukturen på tavlan, det upphöjda glaset, tjockleken på boetten, kontrasten mellan polerade och borstade ytor, formen på boetten, formen på kronan, detaljen att ha bandhål bara på ena sidan. Även logon lirar i mitt tycke.
Jag gillar inte: att den är på tok för stor och att banden framstår som pure plastic.
Till sist vill jag tacka Knut Gadd för att de har donerat klockan till oss!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp