• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korthållare, inte plånböcker!!

willbur

Rolex
2-Faktor
Ok, smakpoliserna på KS får avgöra. Hustrun var på god väg att slänga min älskade Hackett som jag haft sedan 100 år men jag hindrade henne i sista stund.

"Gammal och äcklig" säger hon, "skönt insliten" säger jag. Vad säger ni, ska den sparas för framtida bruk eller förpassas till runda arkivet?
Släng den inte men skaffa en ny!
 

Psykel

Patek
Ok, smakpoliserna på KS får avgöra. Hustrun var på god väg att slänga min älskade Hackett som jag haft sedan 100 år men jag hindrade henne i sista stund.

"Gammal och äcklig" säger hon, "skönt insliten" säger jag. Vad säger ni, ska den sparas för framtida bruk eller förpassas till runda arkivet?
En rengöring, insmörjning och en sömfix så blir den grym!
 

Tapiren

Cartier
Tack för tipsen här ovan! Jag skaffade en ny plånbok av denna typ här nedan, men gamlingen får hänga kvar ett tag till tror jag bestämt, om än som reserv.

138042_KGD8R_9791_001_080_0000_Light-GG-Supreme-Web-bi-fold-wallet.jpg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Blev av med min trevliga inslitna mulle på fyllan i Chamonix tyvärr :( Behöver nu en ny korthållare.

Ni med LV korthållare hur är den efter lite användning, mjuknar de upp något?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Beställde precis denna :) Paul Smith, jag är inget stort fan av cykelsport men gillar estetiken
623F87C7-ABF1-449A-8D91-CF25908D1F49.png
C11EA895-B3D6-4982-828D-D15919AA180D.png


Funderade en vända på denna med
DE080792-DD49-4694-B57B-9A8642AE29D1.png


Tycker att när det gäller en så obetydlig detalj som plånkan kan man ta ut svängarna ;)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
EBAFE346-53B9-4F9E-B20F-FE498985045A.jpeg
CF649AFE-13A0-40CD-8CD9-0F95983D2F69.jpeg

Kul grej :) Samma limmade kanter men betydligt billigare. Vi Fårse, gillar utseendet! Nu behöver jag bara en racer hoj.

Brittisk design, made in italy
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Jag har oftast använt vanliga korthållare för 4 kort men funderar på att prova en pocket organizer. Vad föredrar ni och varför? Min syster ska nämligen ner till Milano i Maj så tänkte be henne köpa en pocket organizer från LV då om det finns nåt i lager. Måttmässigt är det väldigt liten skillnad, är väl mest tjockleken men kanske kan leva med det.
 

Klockaren

Panerai
Lusläst tråden nu.

Dags att slänga plånboken och införskaffa en korthållare inför sommaren.

Har i dagsläget 8 kort och vill ha så slimmad som möjligt, gärna så man kan lägga kontanter i ”mitten”.

Önskar tips, smärtgränsen går vid 1500 men inget emot ifall det hittas en som motsvarar kraven men är billigare
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Lusläst tråden nu.

Dags att slänga plånboken och införskaffa en korthållare inför sommaren.

Har i dagsläget 8 kort och vill ha så slimmad som möjligt, gärna så man kan lägga kontanter i ”mitten”.

Önskar tips, smärtgränsen går vid 1500 men inget emot ifall det hittas en som motsvarar kraven men är billigare
Jag har gett bort ett par sådana här och de har varit uppskattade. Har dock ingen egen erfarenhet men kvalitén verkade vara god, rimligt pris dessutom.

https://www.mrporter.com/en-se/mens/polo_ralph_lauren/full-grain-leather-cardholder/983605?ppv=2
 

Mekh

Omega
Inget fancy märke men jag köpte denna för 2-3 år sedan på carlings av alla ställen. Den är i ofärgat skinn och har fått en schysst schysst patinering genom åren. På andra bilden ser man hur färgen såg ut när jag köpte den
IMG_20180511_114127.jpg
IMG_20180511_114158.jpg
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Tänkte sälja min LV Cardholder som jag knappt använt då jag behöver fler kortplatser, är asnöjd med den men somsagt för lite kortplatser, va en julklapp så inte supergammal.
vad finns det för storleksmässigt samma men med mer fack? märke spelar mindre roll :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Dags att dumpa denna och lösa något smidigare i korthållar-kategorin.

Misstänker att man blir rätt less på att bara ha typ 4 fack - så vad finns det för varianter med lite annorlunda layout, men som ändå håller sig slimmat?
Pris högt till lågt.

P8.jpg
 
Topp