• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korthållare, inte plånböcker!!

Behövde något litet och smidigt nu till sommaren. Måhända lite ”fantasilöst” val kanske, men gillar de blå inslagen skarpt:)

8C9D8F43-5BF0-4D56-A74C-14E096022DA1.png
 

Bilagor

  • E7DB81BC-F6EF-4EF9-900A-DC1D59AD48EE.jpeg
    E7DB81BC-F6EF-4EF9-900A-DC1D59AD48EE.jpeg
    205 KB · Visningar: 34

wox

Omega
risk för att det är "made in china" på dessa mulberry och om så är fallet, känns det inte så prisvärt eller exklusivt IMO.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
risk för att det är "made in china" på dessa mulberry och om så är fallet, känns det inte så prisvärt eller exklusivt IMO.
Mulberry har sin produktion i UK. De planerar att fortsätta med det även vid hard Brexit om inte tullarna blir allt för höga. Var fick du Kina ifrån?
 

wox

Omega
Mulberry har sin produktion i UK. De planerar att fortsätta med det även vid hard Brexit om inte tullarna blir allt för höga. Var fick du Kina ifrån?
från en sida:

"Although Mulberry used to produce all of its leather goods in England this is no longer the case. As the Mulberry factory in England is running at full capacity in recent years the brand has started outsourcing some of its production to places like China and Turkey"

från en annan:

"Today, only about 30% of Mulberry bags are actually produced in England"

huruvida det stämmer eller inte vet jag inte.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
från en sida:

"Although Mulberry used to produce all of its leather goods in England this is no longer the case. As the Mulberry factory in England is running at full capacity in recent years the brand has started outsourcing some of its production to places like China and Turkey"

från en annan:

"Today, only about 30% of Mulberry bags are actually produced in England"

huruvida det stämmer eller inte vet jag inte.
Ah, jag har inte hållit mig uppdaterad då helt enkelt. ”Förr” producerades ju allt deras i UK. Får man spekulera i att dyrare produkter såsom väskor görs i UK medan billigare produkter kanske outsourcas.
 

ScubaKing

Audemars
Mulberry har sin produktion i UK. De planerar att fortsätta med det även vid hard Brexit om inte tullarna blir allt för höga. Var fick du Kina ifrån?

Nästan allt från MB produceras i Kina nu. Snackade med butiken någon månad sedan och dem beklagade sig över att inte kunna styra detta alls. Det började som en enkel test för att produktionen i UK inte lyckades förse marknaden. Sedan såg man hur mycket man kunde spara in och nu är det mer regel än undantag. Kvaliteten "ska" inte påverkas, men ändå. Pröjsar man höga priser så kanske inte Kina är det land man vill förknippas med direkt, i alla fall inte när det gäller skinn och läderproduktion.
 
Senast ändrad:

hedbrg

Panerai
Vem var det som sålde egengjorda korthållare på köp och sälj? Kan inte hitta annonsen. Fanns i lite roligare skinn som grön lax (?) och liknadne
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Korthållare, gärna pocket organizer, max 2k, har 6 kort och inte svart. Gärna brun eller blå.

Har spanat LV men de har bara 3 fack och ett större. Funkar det ändå att trycka in 3 kort där?

Vad köper jag? Tips mottages tacksamt.
 
Topp