• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronaby (nytt Svenskt klockmärke) Scweiziskt urverk med digital touch.

ScubaKing

Audemars
Trams, som en sämre kickstarter tråd där man försöker skapa hype genom mystik. Det är inte så här man marknadsför ett exklusivt armbandsur. Och hemsidan skulle jag gjort bättre själv..
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Vad är syftet med en connected klocka? Förstår ändå syftet med en smartklocka men mellantinget känns märkligt. Den måste ju bli lika utdaterad som en smartwatch -lika fort? Eller tänker jag knasigt här?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tycker ändå dem kunde gjort en hemsida som är någorlunda. Om det nu är så mycket pengar och 70 pers inblandade i detta.
Du har uppenbarligen inte kopplat att den kommer ändras när klockorna är släppta. De vill inte avslöja något, därmed har de inte heller så mycket info att lägga ut på sin site. Än.

Och hemsidan skulle jag gjort bättre själv..
Så många som bara snackar. Jag gillar doers - GÖR det. Posta gärna här sedan.

Tramsigt också att jämföra med Kickstarter, framför allt när de dragit in investeringar på 94 miljoner kronor.

Och nej, jag har inget som helst med företaget att göra - drar ingen lans för dem, kommer inte att censurera min åsikt om jag inte gillar klockorna.
Det är tröttsamt med bashande före man har en aning bara.
 

ScubaKing

Audemars
Du har uppenbarligen inte kopplat att den kommer ändras när klockorna är släppta. De vill inte avslöja något, därmed har de inte heller så mycket info att lägga ut på sin site. Än.


Så många som bara snackar. Jag gillar doers - GÖR det. Posta gärna här sedan.

Tramsigt också att jämföra med Kickstarter, framför allt när de dragit in investeringar på 94 miljoner kronor.

Och nej, jag har inget som helst med företaget att göra - drar ingen lans för dem, kommer inte att censurera min åsikt om jag inte gillar klockorna.
Det är tröttsamt med bashande före man har en aning bara.

Det är första intrycket som gäller, dem skulle gjort en hemsida som var inbjudande och intressant från början. Och ja, jag kan faktiskt göra en hemsida som är betydligt bättre än den där. Inget jag kommer sätta mig och göra för att överbevisa dig dock. Helt OK att du tror på detta, jag gör det inte, inte för fem öre.
 

xtrem

Omega
Instämmer med att det ger ett riktigt sunkigt intryck att ha en kass hemsida utan innehåll (även om man vill vara hemlig).
Det är inte många tusenlappar som krävs för att få det gjort snyggt
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det är första intrycket som gäller, dem skulle gjort en hemsida som var inbjudande och intressant från början. Och ja, jag kan faktiskt göra en hemsida som är betydligt bättre än den där. Inget jag kommer sätta mig och göra för att överbevisa dig dock. Helt OK att du tror på detta, jag gör det inte, inte för fem öre.
Första intrycket? Du har alltså sett klockorna? Mer än vad jag gjort då. Imponerande.

Om vi nu ska döma klockor efter webbsidor...
http://www.vacheron-constantin.com/ är en as-sunkig sida. Inte ens responsiv.
http://www.patek.com/ är ännu sunkigare, här har inte hänt något på åratal.
Fast, jag tycker att de gör schyssta klockor.


Som sagt, alla har en åsikt och det är helt ok. Men det är som sagt tröttsamt med de som sågar utan att ha en aning.
Din åsikt är noterad. Du är totalt ointresserad, helt ok. Vi hörs i andra trådar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_8568.PNG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kritiken kan ha framförts tidigare...liiite för sent att gå igenom hela tråden nu :) Men...namnet. Om man hade tänkt att sälja utanför landets gränser så är det ett utomordentligt dåligt val, och svårt att uttala för de flesta språkgrupper.

Sen är jag inte säker på att allt hemlighetsmakeri är rätt väg att gå. Det är ju inte så att det är någon enorm buzz kring märket så som jag har uppfattat det. Att DI listar de som ett hett IT-bolag säger inte mer än att någon känner någon som känner någon.

Med det sagt hoppas jag att de får framgång. Det är ju alltid roligt när inhemska projekt lyfter.
 
Senast ändrad:

Ola G

Cartier
Känns som ett Kickstarter-bolag där ngn av de inblandade har bra connections och en annan är duktig på finansiering.
Hoppas jag har fel och att Anima(var det så?) kan visa sig leverera ngt utöver det vanliga
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag gillar det lilla jag ser, är faktiskt riktigt nyfiken på vad dom kan ha hittat på.

Problemet för mig är att jag blir genuint onyfiken i och med att de släpper så lite info. Jag tror också att om man är så pass hemliga som man är, sätter man sig i en knepig sits, för när det väl lanseras måste det vara något alldeles fantastiskt och revolutionerande för att det inte ska mötas av ljumma reaktioner.
 
Topp