• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronaby (nytt Svenskt klockmärke) Scweiziskt urverk med digital touch.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0564.PNG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0572.PNG


Snyggaste modellen enligt mig. Kolla länken, ser ut att vara skruvade länkbitar. Spännet ser dessutom riktigt stabils ut. På med pvd-nato så är man hemma.

IMG_0570.PNG
IMG_0571.PNG
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker det verkar vara en ball klocka! Gillar att den ser ut som en vanlig klocka men är i självaste verket en smartklocka...tekniknörd som man är! Denna ska jag allt hålla koll på!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kronlogotypen är cool. Tre pilar som anspelar på de tre knapparnas funktionsmöjligheter. Smart!
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Första gången jag känner något för en smartwatch. Visste förvisso inte om versionerna från FC tidigare men jämfört med Apple Watch och liknande är denna helt klart intressant!
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Klockorna ser helt klart bra ut. Långt mycket roligare alternativ än Triwa och DW t.ex i sig själva. Sen vet jag inte för min del om jag tycker connected-funktionerna skulle ge mig så mycket? Skulle nog trots allt se en display som en nödvändig del i en meningsfull smart/connected watch. Annars blir användnings- och utvecklingspotentialen så minimal.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Tycker inte de gör bort sig, positivt överraskad och blev faktiskt lite nyfiken på någon modell, ska ta och titta lite närmare.
 

TTTomas

Omega
2-Faktor
Shit vad coola! Jättekul att någon vågar satsa. Är det ok byggkvalitet på dem så kan det vara en rolig nästaklocka istf random Seiko eller billigt microbrand.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Shit vad coola! Jättekul att någon vågar satsa. Är det ok byggkvalitet på dem så kan det vara en rolig nästaklocka istf random Seiko eller billigt microbrand.
Jag reagerade inte på att något var dåligt när jag klämde. 100m WR, safirglas, vissa modeller med sunbursttavla, skruvat baklock, superluminova som lyspasta, vettiga storlekar. Vad kan gå fel liksom?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Klämt och synat. känns gedigna, iaf. för det priset.
Smart att lägga sig 1500-2000 under Frederique Constant på de dyraste varianterna.

Men. Det är notiser som är grejen här. För mig duger det som skäl att iaf. testa en. Jag använder min Apple Watch i stort sett enbart för notiser.

IMG_2841.JPG
 

squba

Omega
Av det lilla man kan se av modellerna och det jag läst i tråden går mina tankar direkt till parfymklockor som Michael Kors, Guess, GANT etc.

Tror det kommer att få väldigt svårt att konkurrera om deras klockor inte har någon revolutionerande funktion.
Kan vi inte bara vara glada för att det finns ett gäng som vågar. Framtiden lär utvisa om det kommer bli hiss eller diss...
 

squba

Omega
Jag är glad :) Men...det är ju ett diskussionsforum och inte en Nordkoreansk propagandamegafon som vi håller till på, eller hur ;)
Yes. Citerade dig fel. Du har givetvis rätt till en egen åsikt. Läste igenom tråden och blev så "trött" på de negativa vibbarna i en del inlägg. Gillar att det står Kronaby Sweden och inte Kronaby Stockholm som det står på många nystartade Svenska mikroklockmärken. Det gör ju kundgruppen lite större ;) . Ser fram emot leveransen.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Är det för att de lagt svindlande 96 miljoner på utveckling som de var tvugna att trycka ut hela 24 stycken olika utföranden av klockan?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Är det för att de lagt svindlande 96 miljoner på utveckling som de var tvugna att trycka ut hela 24 stycken olika utföranden av klockan?

Håller med - för många olika utföranden. En del snygga - men de i fejkat guld drog ner helhetsintrycket.

Nån som kan förklara hur de fungerar?
 
Topp