• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronaby (nytt Svenskt klockmärke) Scweiziskt urverk med digital touch.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Problemet för mig är att jag blir genuint onyfiken i och med att de släpper så lite info. Jag tror också att om man är så pass hemliga som man är, sätter man sig i en knepig sits, för när det väl lanseras måste det vara något alldeles fantastiskt och revolutionerande för att det inte ska mötas av ljumma reaktioner.
Är releaseparty denna vecka så snart vet vi ALLT.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Spontan gissning, med tanke på att ingen display syns någonstans, är att de har en liknande lösning som Frederique Constant?
https://smartwatch.frederiqueconstant.com/

D.v.s. att visarna ställer sig på vissa ställen på tavlan för att visa notiser.

Om det är den typen av smartklocka måste de nog ligga rejält mycket lägre i pris än F.C. för att kunna konkurrera, åtminstone om man vill åt den mer klockintresserade kundkretsen. Vilket i och för sig borde vara målsättningen om man nu har en sådan lösning, AppleWatch-publiken lär man inte locka över.
Blev överraskad över hur pass många riktigt fina modeller FC hade av sina smartwatches och med rimliga 42mm i storlek. Även om nu inte FC är en high end-tillverkare så är det ju i alla fall ett etablerat märke.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Av det lilla man kan se av modellerna och det jag läst i tråden går mina tankar direkt till parfymklockor som Michael Kors, Guess, GANT etc.

Tror det kommer att få väldigt svårt att konkurrera om deras klockor inte har någon revolutionerande funktion.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Om det är den typen av smartklocka måste de nog ligga rejält mycket lägre i pris än F.C. för att kunna konkurrera, åtminstone om man vill åt den mer klockintresserade kundkretsen. Vilket i och för sig borde vara målsättningen om man nu har en sådan lösning, AppleWatch-publiken lär man inte locka över.
Blev överraskad över hur pass många riktigt fina modeller FC hade av sina smartwatches och med rimliga 42mm i storlek. Även om nu inte FC är en high end-tillverkare så är det ju i alla fall ett etablerat märke.
Jag gillar verkligen FC. Tycker det verkar vara en bra lösning på en slags crossover. Bra pris också.
Alternativt den här lösningen med små indikatorer på tavlan:
https://smartwatch.frederiqueconstant.com/watch/fc-282ab5b6
Det är den jag syftade på - visarna ställer sig på de symbolerna på tavlan. De lyser alltså inte upp eller så.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om det är den typen av smartklocka måste de nog ligga rejält mycket lägre i pris än F.C. för att kunna konkurrera, åtminstone om man vill åt den mer klockintresserade kundkretsen. Vilket i och för sig borde vara målsättningen om man nu har en sådan lösning, AppleWatch-publiken lär man inte locka över.
Blev överraskad över hur pass många riktigt fina modeller FC hade av sina smartwatches och med rimliga 42mm i storlek. Även om nu inte FC är en high end-tillverkare så är det ju i alla fall ett etablerat märke.
De där modellerna har jag helt missat, en klar konkurrent.
 

Enherre

Omega
Ska bli kul att se om det kommer något spännande ikväll..
upload_2017-1-26_12-42-8.png


upload_2017-1-26_12-42-8.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vilket antiklimax, om det floppar :)

Ja, jag säger det återigen...med detta otroliga hemlighetsmakeri i kombination med formuleringar som "The next generation of watches is about you" måste det verkligen till något sensationellt för att inte allt ska ebba ut i ett stort och ljummet jaha.

Men vi får se ikväll som sagt och självklart önskar jag Kronaby lycka till.
 
Topp