hannes1988
Basic
Den är magiskt vacker! Urania alltså... Kommer förmodligen ha något att leta efter ett tag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såhär såg det ut i min älskade Tissot nyss
Nej allt verkar vara ok faktiskthm, inte skadat fjädern får man hoppas?
Min andra är en "noname" vid namn Beleco som skall ha ett Landeron 148 enligt Beso Ur&antik där jag köpte den, och den ska vara från 50-tal enligt honom Fick den nyförgylld förra året, men det börjar redan slitas lite tyvärr.
Kom igen nu och visa era gamlingar!
Vet inte exakt vad de gjorde, men den blev guldigare igen, vi kallade det förgyllning pch det kostade 400kr hos en lokal guldsmedBumpar upp denna gamla tråd med att fråga hur/var du nyförgyllde klockan? Och hur mycket en sån process kostar? Antar att det var guldpläteringen du förbättrade.
Bumpar lite. Breiling Premier 778 Venus cal 176 från 1943 och Geneve Becancon Valjoux 23 från c:a 1945
Riktigt fräsch tavla, gillar att där är textur!Får väl bidra med min Delbana som faller in under 50-tal.
Snygg som sagt, eth mellanbrunt som på dina skor kanske skulle passat?Här passar ju Titusen in. Tar gärna emot tips på passande band. Sitter ett rätt tråkigt mörkbrunt Hirsch på nu.
Jo, håller med. Jag är lite inne på nått i samma stil som Whedda har på sin fina Delbana här ovanför.Snygg som sagt, eth mellanbrunt som på dina skor kanske skulle passat?
Ja det kan nog bli bra, lite textur är alltid trevligt!Jo, håller med. Jag är lite inne på nått i samma stil som Whedda har på sin fina Delbana här ovanför.
Jo, håller med. Jag är lite inne på nått i samma stil som Whedda har på sin fina Delbana här ovanför.
Tackar! Jo visst är K.S järnet härlig? Väntar otåligt på att få hem den. Hade den i min hand på väg hem efter fjäderbyte hos urmakaren, men det blev retur direkt. Antingen hade nya fjädern hunnit brista eller hakat ur för felet var detsamma. Nå, tider skall kommaRagge och hans fina klockor ; det svarta paneluret blir jag gråtfärdig av lycka att skåda.
Kan jag också göra ibland Den var fet!Jag saknar den klockan...
Riktigt fina gammelchronos! Men jag måste också säga, jäklar vad jag hatar photobucketKan jag också göra ibland Den var fet!
Den där Tissoten är vansinnigt snygg!Efter "påtryckningar" från Gummo och att jag själv längtat lite efter en liknande tråd, så tänkte jag att nu tar jag tag i det och skapar en tråd!
Detta är alltså en tråd för kronografer från senast 50-talet, tidiga 60-talare hatar nog ingen heller, men alltså allt från tidernas begynnelse till 50-talet. Främst armbandsur, men fräcka fickur/stoppur går ju det med!
Börjar med mina då!
Min käresta, en Tissot från ca 1946 med cal "C27.4H" från Lemania, även känt som C.27 eller 27 CHRO C12 och som senare blev känt som Lemania 2310 eller Omega c.321! Det sistnämnda är alltså urverket som Omega satte i den första Speedmastern!
Kort sagt, så har den en känd bror, men min "lilla" Tissot (ca 36mm) är inte fy skam den heller
Min andra är en "noname" vid namn Beleco som skall ha ett Landeron 148 enligt Beso Ur&antik där jag köpte den, och den ska vara från 50-tal enligt honom Fick den nyförgylld förra året, men det börjar redan slitas lite tyvärr.
Kom igen nu och visa era gamlingar!
Tackar! ^^Den där Tissoten är vansinnigt snygg!
NAAAAAAJS!Postar min kronograf i denna tråd också. Skrev ett längre inlägg under ny rubrik för en stund sedan. https://klocksnack.se/threads/le-phare-dato-compax-triple-date-choronograph.43747/#post-1045785