• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Förenade Studenter - En tråd för alla oss som pluggar

Rey

Rolex
Back to school! Känns ovant efter en lång sommar! :D

Snapseed.jpg
 

Oniel

Panerai
Haha inte direkt mycket sömn man får Var studerar du?

Pluggar till socionom i Växjö. Vad pluggar du?

Vi har nollning fram till 16e September, överlevnad är långt ifrån garanterad. :D

Nollning till o med 9e, med aktiviteter vaaarje dag. Sjukt speccat schema. Får se hur det går :D

Långa insparkar ni har! Vi håller på fram till på onsdag. Dock blev man ju halv sjuk förra veckan (som vanligt) så denna veckan blir lugn!
 

Makkanxd

Rolex
Ny SU-student här fast på DSV. :D
Inte sett några nämnvärda pjäser än men började igår måndag så förhoppningsvis dyker det upp i framtiden! Vore kul att stöta på någon annan KS-are på plugget. :)
Trevligt! Var hänger ni nördar? Stora campus?
Började idag, såg 2 rollar och en longines conquest :D
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Antar att jag är relativt ensam på textilhögskolan? Har som bäst sett en 5711 i matsalen men det var en tveklös affärslunch, studenterna har inte mycket att ha :( Är för tillfället på utbyte i Nederländerna, inte sett något av intresse på skolan här heller...
 

Mvnordlander

Cartier
Antar att jag är relativt ensam på textilhögskolan? Har som bäst sett en 5711 i matsalen men det var en tveklös affärslunch, studenterna har inte mycket att ha :( Är för tillfället på utbyte i Nederländerna, inte sett något av intresse på skolan här heller...
Är också på utbyte, fast i Paris. På gatorna verkar varenda kotte ha en Sub men trevliga klockor på skolan har jag inte sett någon, och då går jag ändå på en ganska posh skola. De yngre fransmännen verkar inte gilla dinkor helt enkelt..
 

Kugghjul

Panerai
En hel del spotting rapporter i tråden "jag såg X på Y", - frågan är hur mycket som är fejk av klockorna? Inget, vissa eller allt? Vad tror ni?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Antar att jag är relativt ensam på textilhögskolan? Har som bäst sett en 5711 i matsalen men det var en tveklös affärslunch, studenterna har inte mycket att ha :( Är för tillfället på utbyte i Nederländerna, inte sett något av intresse på skolan här heller...
Nederländerna är totalt värdelöst från ett klockperspektiv, det är sällan, om ens det som man ser något lite mer spännande än Apple Watch (och då har jag ändå bott i Nederländerna i nästan tre år). Med det sagt så kan holländarna ibland lyckas och när de väl gör det är det ofta betydligt mer spännande klockor än någon Sub eller annat "alldagligt". Vill du se trevliga klockor som utbyteselev är din bästa chansning att börja leta bland utbytesstudenter från Tyskland, de är på något sätt överrepresenterade enligt vad jag har märkt:D
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Nederländerna är totalt värdelöst från ett klockperspektiv, det är sällan, om ens det som man ser något lite mer spännande än Apple Watch (och då har jag ändå bott i Nederländerna i nästan tre år). Med det sagt så kan holländarna ibland lyckas och när de väl gör det är det ofta betydligt mer spännande klockor än någon Sub eller annat "alldagligt". Vill du se trevliga klockor som utbyteselev är din bästa chansning att börja leta bland utbytesstudenter från Tyskland, de är på något sätt överrepresenterade enligt vad jag har märkt:D

Nej bortsett från Schiphol är det riktigt torrt... Hjälper inte att jag bor i en gammal industristad heller, åk aldrig till Enschede :banghead: Tyskar finns det gott om! Man borde ju tycka att en teknisk skola skulle ha lite intresserade studenter men jag hänger ju mest i textilbyggnaden...


Yes! Vanligtvis är jag där dagtid, bor i Göteborg och är för tillfället på utbyte i Nederländerna som sagt :)
 

Sammeh

Cartier
Nej bortsett från Schiphol är det riktigt torrt... Hjälper inte att jag bor i en gammal industristad heller, åk aldrig till Enschede :banghead: Tyskar finns det gott om! Man borde ju tycka att en teknisk skola skulle ha lite intresserade studenter men jag hänger ju mest i textilbyggnaden...



Yes! Vanligtvis är jag där dagtid, bor i Göteborg och är för tillfället på utbyte i Nederländerna som sagt :)
Kul att det finns andra som åtminstone vistas i Borås och omkring högskolan som gillar klockor ;) hade tappat förhoppningarna om det
 
Topp