Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En 44a är nog ett måste, bara att ge efter...Länge trodde jag att jag skulle vara nöjd med en 56a och en 45a. Men nu känns ju suget efter en 44a också, och en av de tidigare modellerna i stål... och kanske en 52a![]()
Riktigt skarp den där! Grovmönstrade kronan, det boxiga glaset, visarna...Dagen, fick känsla för KS 44 efter att Senpai påminde nog hur bra dom är.
![]()
Jo, I bra skick är den och jag vill inte ha någon med avrundade kanter eftersom boetten är halva klockan och efter en omgång med lumpskivan tappar dom nästan all karaktär.Riktigt skarp den där! Grovmönstrade kronan, det boxiga glaset, visarna...vi får se om de sticker iväg något i pris med tanke på den limiterade nylanseringen.
Att äga en av varje verk är ju en målsättning, men sen är det ju oändligt med boetter också.
Riktigt kul att se att du använder dem, och delar här. Själv är jag lite för feg när det regnat från sidan hela december.
Hej,
Sugen på att köpa min första KS. Någon med erfarenhet att handla av TimeeL på Instagram?
mvh
Håller med @Senpai .Hej,
Sugen på att köpa min första KS. Någon med erfarenhet att handla av TimeeL på Instagram?
mvh
Att tillägga här är att en bör vara uppmärksam på ifall tavlor eller annat blivit pillat med - kan framgå som otydligt i vissa fall (dvs hen kan nämna ”refurbished dial” och ”serviced” - klockorna går säkert bra men kan vara trevligt att få bekräftat vad som gjorts)Håller med @Senpai .
Kolla in kingseiko96 på Instagram. Jag har köpt massor med KS av honom. Alltid varit väldigt nöjd. Bra och tillmötesgående på alla sätt. Kan ordna fram modeller enligt önskemål
Tack för tipset!Håller med @Senpai .
Kolla in kingseiko96 på Instagram. Jag har köpt massor med KS av honom. Alltid varit väldigt nöjd. Bra och tillmötesgående på alla sätt. Kan ordna fram modeller enligt önskemål
Absolut.Att tillägga här är att en bör vara uppmärksam på ifall tavlor eller annat blivit pillat med - kan framgå som otydligt i vissa fall (dvs hen kan nämna ”refurbished dial” och ”serviced” - klockorna går säkert bra men kan vara trevligt att få bekräftat vad som gjorts)
Blev en sån här till slut![]()
Tack!Ser krispig ut, bra fångat
Vad gör man om man har en KS där medaljongen på boettlocket saknas? Är det kört? Går det öht att få tag på?
![]()
Har inget svar på din fråga, men måste bara få utbrista i ett; OH LA LAA! Den boetten alltså! Så läcker den är!Vad gör man om man har en KS där medaljongen på boettlocket saknas? Är det kört? Går det öht att få tag på?
![]()
Rätta mig gärna om jag har fel, men de tidiga med chronometer-märkning på tavlan var testade till rådande standard av Seiko själva. Detta var inte så populärt bland gubbarna i Schweiz, och de fick sluta med det. Seiko löste det genom att skapa egna certifieringar som överträffade dessa. Här är det lite invecklat, med flera nivåer. Senare öppnades en filial i Japan, och återigen kunde de använda sig av officiella benämningen. COSC i sin nuvarande form är från 70-talet.Vart går det att hitta en fin COSC certifierad KS med vit urtavla och dagkomplikation?
Edit: Här i Sverige alltså.
Jag kan ingeting om KS. Men jag har en blå som jag just nu älskar, vill ha likadan men vit.Rätta mig gärna om jag har fel, men de tidiga med chronometer-märkning på tavlan var testade till rådande standard av Seiko själva. Detta var inte så populärt bland gubbarna i Schweiz, och de fick sluta med det. Seiko löste det genom att skapa egna certifieringar som överträffade dessa. Här är det lite invecklat, med flera nivåer. Senare öppnades en filial i Japan, och återigen kunde de använda sig av officiella benämningen. COSC i sin nuvarande form är från 70-talet.
Om du menar en KS med chronometer på tavlan finns många att välja bland, beror på vilken stil på boett och verk man önskar. Vissa hävdar att ett graverat serienummer på verket indikerar att de klarat dessa tester, även om det inte är synligt på tavlan.
Men om du vill köpa en KS i Sverige har du nog hamnat på rätt ställe!![]()