• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Secret Santa 2020

Hörde om det som hade hänt på radion nu efter jobbet. Tråkigt att det ska behöva bli så här, men verkar som att polisen jobbar på att trygga upp situationen.
INGENKULJUL.jpg
 
Hörde om det som hade hänt på radion nu efter jobbet. Tråkigt att det ska behöva bli så här, men verkar som att polisen jobbar på att trygga upp situationen.
INGENKULJUL.jpg
Sjukt tung gängkriminalitet...lik en heavisidefunktion, helt galet!

Kom igen, nu ska inte SS-tråden bli ett ställe där man diskuterar hur mycket vi tycker si eller så om personer.

Kan inte någon visa nå nytt ni fått av tomten!! :)
 
Hahah eller ho ho ho kanske passar bättre i tråden!? Jag har varit med förr och visst kan det skilja i både tankekraft såväl som värde på gåvorna som skickas runt mellan tomtarna här. Visst kan man oxå tänka att det "brinner till" Om man har upplevelsen att gång på gång anstränga sig men att inte få det tbx. Skillnaden är väl att tycka det och att förvänta sig det, eller? Skillnaden blir ju då oxå att dra sig ur till nästa gång eller vara med igen och "tappa det" När det händer igen. Kan iofs tycka att det är lite befriande med ngn som tappar det på kass klapp men jag slutar tycka det när någon blir sårad eller på bekostnad av en hel tråds engagemang och syfte fläckas. Befriande med en uppriktig reaktion och det är sånt här man vill skrika ut i tråden men man vet att det blir precis just så här så man biter sig i tungan (läs fingrarna) istället ;)
 
Det var jag som skickade "presenten" till @Margarinkungen. Trots alla spekulationer så var det varken av illvilja, cash grab eller av snålhet som ledde till valet. Anledningen till att valet föll på Inex:en var att jag trodde att smöris kunde göra något roligt projekt med boetten som grund. Vilket jag trodde framgick av brevet.

Uppenbart av @Margarinkungens reaktion var detta ett fullständigt feltänk från min sida. När jag såg hans reaktion PM:ade jag honom och bad om ursäkt samt meddelade att det absolut inte var den reaktionen jag hade väntat mig och att jag var väldigt ledsen över detta. Till svar fick jag ytterligare personangrepp, exempelvis att jag skulle ta bort hans adress då han har värdefulla saker hemma hos sig och tydligen har jag inte det. Vad han menade med det vet jag inte, möjligtvis för att jag har ett utländskt efternamn samt ej bär klockor för 100 tkr stämplar detta mig som potentiellt kriminell individ. Jag erbjöd mig även att gå ut med att det var jag som den var skyldiga i tråden och ta på mig ansvaret men det var inget som önskades.

Det jag har så svårt att förstå är hur en vuxen människa kan bli så himla arg och kalla en okänd människa för diverse epitet utan minsta bakgrundsinformation? Jag avstår från att svara med samma mynt då @Margarinkungens kedja av postar från gårdagen får tala för sig självt. Detta är varför jag väljer att outa mig själv och ta eventuella konsekvenser av mitt agerande.

Önskar även passa på att påpeka till diverse värderare som har lämnat kommentarer gällande kostnadsfördelningen för presenten:

100 kr för klockan
50 kr för batteribyte
55 kr för frakten
Summa: 205 kr

Trots att klockan tydligen var så fattig och ful var den ändå välanvänd av någon stackare vilket betydde att jag även rengjorde klockan innan den skickades. Uppenbart onödigt arbete.

Om detta är snålt/fattigt/tattigt får var och än bedöma själv.

Alla här som fortfarande tycker att jag är en snål/fattigt/tattigt/cash grabbande jubelidiot välkomnas självfallet att lägga mig på ignore listan eller fortsätta kasta diverse epitet.

Mvh,
Toni
Simma lugnt, ser inte att du felat. God Jul! ☺️
 
Fick idag hämta ut ett paket från självaste Tomten, tungt var det och inte orkade jag vänta till julafton heller!
20201217_215555.jpg

20201217_215741.jpg

En mycket trevlig julklapp, nu kan jag ta det lugnt, läsa något bra, äta lite juleskum och dessutom förära en av klockorna med ett nytt band!

Tack så mycket KS-Tomten och God Jul till er alla!
 
Fick idag hämta ut ett paket från självaste Tomten, tungt var det och inte orkade jag vänta till julafton heller!
20201217_215555.jpg

20201217_215741.jpg

En mycket trevlig julklapp, nu kan jag ta det lugnt, läsa något bra, äta lite juleskum och dessutom förära en av klockorna med ett nytt band!

Tack så mycket KS-Tomten och God Jul till er alla!
Trevlig läsning nu under julledigheten!
 
Nu kom det en grej till mig också!
20201211_134954.jpg


Tänker jag låtsas som att jag funderar på att vänta? Fan heller.

Tomten måste ha tyckt att jag har gjort en riktigt fin insats senaste året!

Fint strap från rios, mysigt rim och en döläcker speedyposter.
20201211_135221.jpg
20201211_135501.jpg
20201211_135523.jpg


Och som om inte det vore nog, en stilig bild på pappa kungen!
20201211_135401.jpg


Tack snälla tomten!

Blev en snabbvisit på jobbet idag. Kungen fick hedersplats ovanför skrivbordet
20201218_095608.jpg
 
Kanske lika bra, Men du hade kanske inte heller skickat något som hör hemma i soptunnan heller, eller?
läs gärna inledningen på tråden också!
Så här har det ju varit i många år så jag förstår inte förvåningen? Kukstatyer, vaginaöppnare och annat skit som många deltagare har skrattat åt men givetvis inte mottagaren. Man borde ju veta att det är ett lotteri att vara med här.
Därför avstår jag i alla fall. Trist men sant.
 
Tillbaka
Topp