• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Secret Santa 2020

Och plötsligt kom tomten förbi mitt hus också!
20201216_190500.jpg
 
Det är tråkigt om ingen i förlängning vill vara med för att vissa skickar saker man vet att mottagaren inte blir glad för.

Jag har valt att tänka att jag skickar något för att för spridda lite glädje och sen inte hoppas så mycket på vad jag får. Men att bara få skit, då ser jag hellre att posten slarvar bort paketet.

Hade den som skickat paketet till @Margarinkungen istället för att försöka skriva ett lustigt brev lagt tiden på att hitta en vettig present så hade nog alla varit lite gladare.
 
KS affordable Santa! hade den snåla jäveln döpt paketet. Jag har inte snålat, jag betalade mer för frakten än vad det här skiten kostade. Men jag är inte bitter.

Nej, den dog. Blev ingen modd
5ACAEDBA-E853-4681-8577-669464468F66.jpeg

4A6509B4-8201-4F4C-82C1-8E6AAD43C447.jpeg

du kanske kan skicka en riktig julklapp ist för skit!
Kan ju ärligt talat säga att det inte ens var värt att lämna hemmet, en mindre att starta bilen för att bränna 0,5 liter soppa för att hämta det här.

74BD3370-88F9-49B3-A9E1-2AF271020C49.jpeg


”micedrop”
Är du ironisk? Annars får du nog be avsändaren om ursäkt för en litet väl snobbig attityd? Till avsändaren, jag skulle blivit glad för något att fixa och trixa med!
Vi kan ju hoppas det!
  • skicka Affordable till folk på KS 😑🤨🥸
  • känner också att mitt missnöje har framgått nu, kanske får göra en podd om det här men annars nöjer jag mig här. 🪵

häng gärna ut era snåla- fattiga- muppar till tomtar så dom iaf får skämmas lite


Ingen direkt trevlig mottagare heller... Är du ironisk med alla dina skällsord? Hoppas inte avsändaren tar åt sig bara🙂
 
Är du ironisk? Annars får du nog be avsändaren om ursäkt för en litet väl snobbig attityd? Till avsändaren, jag skulle blivit glad för något att fixa och trixa med!


Ingen direkt trevlig mottagare heller... Är du ironisk med alla dina skällsord? Hoppas inte avsändaren tar åt sig bara🙂

Vad spännande inställning du har, berätta gärna mer!
Klart avsändaren ska ta åt sig, är det du?

Då vet du att ett Quartz kinaverk inte är så mycket att fixa med. Eller ja, mer än det jag gjorde! Mosade skiten.
Tack så mycket!
 
Senast ändrad:
"Nu tycker jag att vi gemensamt i denna sal sjunger "we shall overcome"
Julen är en kärlekens och glädjens högtid och livet är alldeles för kort för att fyllas med hat och ilska. Det är ju trots allt några dagar kvar till jul så ge inte upp hoppet riktigt än...;)
 
Alltså, läst tråden och kan inte låta bli att det måste vara nån form av missförstånd. Är det nån som stalkat Margarinkungen och försökt skoja på ett sätt som uppenbarligen inte gått hem? Eller är det ett prank och det kommer ett till paket? Eller har kostnadsnivån bara tolkats helt olika, och personen ifråga tyckte det va en kul lagom grej, men nu sitter med ont i magen och ångest då det blev helt fel? En del energi har ju iallfall lagts ner på brevet. Har svårt att tro att nån skickar nåt billigt från byrålådan enbart med förhoppning om att själv få nåt fint.
 
Alltså, läst tråden och kan inte låta bli att det måste vara nån form av missförstånd. Är det nån som stalkat Margarinkungen och försökt skoja på ett sätt som uppenbarligen inte gått hem? Eller är det ett prank och det kommer ett till paket? Eller har kostnadsnivån bara tolkats helt olika, och personen ifråga tyckte det va en kul lagom grej, men nu sitter med ont i magen och ångest då det blev helt fel? En del energi har ju iallfall lagts ner på brevet. Har svårt att tro att nån skickar nåt billigt från byrålådan enbart med förhoppning om att själv få nåt fint.
Ja, precis! Tror också att någon försökt sig på en rolig grej och faktiskt lagt ned ganska mycket på det. Men blev helt fel. Det är svårt när man inte känner varandra antar jag
 
@Margarinkungen som många redan påpekat så håller jag med dig om att paketet är tråkigt.
Så löjligt och också anledningen till att jag inte varit med två senaste åren.
Höll i SS 2018 om jag minns rätt och funderade faktiskt inför 2020-ss om jag skulle styra upp något i form av "köp något mellan 500-1000kr, skicka REK/spårbart" osv osv men kom fram till att jag inte orkade med "så vadå? Alla måste lägga minst 500????" och andra liknande kommentarer :)

Kanske något inför 2021 dock, så slipper billiga band och skumtomtar skickas runt i brist på annat :)
Vill man inte deltaga är det ju lätt att avstå, precis som många gjort som varit med tidigare :)

Aja.. Kul för er som får fina paket och cred till er som skickar vältänkta paket :)
 
Senast ändrad:
Min tur!
Tydligen så hade tomten redan droppat av paketet i tisdags hos mitt lokala Ica. Fick en avi i brevlådan idag och där stog det att det var av självaste Secret Santa, ujuj spännande.

20201217_012128.jpg

Kom på mig själv när jag stog och frustande och slet upp paketet "Just ja ta kort". Upp med mobilen fort som fan och fortsätta slita

20201217_012214.jpg

Första jag får upp ur paketet är ett anteckningsblock från MP-SEC (Går att skriva på i ur och skur såklart) och första förband från försvaret, coolt!
Finns även två sidor text som var riktigt rolig läsning, men hade jag visat det så hade vi varit tvungna att döda er...
Nästa regnskur som kommer så vet vi vem som står ute i pisset och antecknar!!
Är man duktig på chiffer så blottas även den riktiga tomtens namn o_O.

Sjukt lyckat paket faktiskt och jag är bara halvvägs!


20201217_012246.jpg

Klockrullen rullas upp och skåda!
När jag står ute i regnet och antecknar så är det självklart jag ska knäcka en chemlight och tända cigarren med en stormtändsticka!!
Två natoband (Hade nästan blivit besviken om det inte fanns med ett par Natos i denna komposition) ett läderband som jag inte har bestämt klocka till än.
En Spyderco kniv!? Jävlar vad snäll jag har varit!

Har haft ett par riktiga pissveckor så detta var verkligen uppskattat och trevligt att komma hem till!
Sjukt nöjd med mitt paket och det var faktiskt en fullträff, tack så hemskt mycket tomten! (Jag vet vem du är!)
 
Tillbaka
Topp