• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Snåldrake - Den eviga passarounden.

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
AD571B58-D147-489D-8E13-99B03E868350.jpeg


Det blev en kall och nästan höstlig kväll för draken tidigare i veckan. Men den har klarat en västsvensk vinter och en plötslig värmebölja på våren utan att tappa alltför mycket. Kan det vara ett temperaturkompenserat COSC-verk under huven? Har Swatch lurat oss alla och skapat en veritabel sleeper? Vem vet? Leif GW?
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Ett HEJ från allas vår snåldrake!

Den bor tillfälligt i en klocklåda hos mig och söker som alltid ett annat hem. Är det någon som vill ta över? Vi trivs väldigt bra ihop men är båda öppna för att prova nytt. Den håller tiden helt fantastiskt bra och är på sekunden synkad med min referensklocka sedan i somras.

Snåldraken gillar att ticka sjukt högt, ta långa promenader på stranden och att slökolla klockor på Chrono24 eller KS köp & sälj. På helgerna blir det gärna långkok, rödvin och att ticka helt otroligt sjukt högt.

Svar till: tick tack tick

Förbehåll är väl att ny deltagare är varm i kläderna på forumet och har ett hyfsat respektabelt antal poster.

5B11BE7C-69CF-47E2-89E3-A96C11B69E60.jpeg
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Ett HEJ från allas vår snåldrake!

Den bor tillfälligt i en klocklåda hos mig och söker som alltid ett annat hem. Är det någon som vill ta över? Vi trivs väldigt bra ihop men är båda öppna för att prova nytt. Den håller tiden helt fantastiskt bra och är på sekunden synkad med min referensklocka sedan i somras.

Snåldraken gillar att ticka sjukt högt, ta långa promenader på stranden och att slökolla klockor på Chrono24 eller KS köp & sälj. På helgerna blir det gärna långkok, rödvin och att ticka helt otroligt sjukt högt.

Svar till: tick tack tick

Förbehåll är väl att ny deltagare är varm i kläderna på forumet och har ett hyfsat respektabelt antal poster.

5B11BE7C-69CF-47E2-89E3-A96C11B69E60.jpeg
Absolut! Vart i landet befinner sig den?

(Hoppas att antalet inlägg är respektabelt, och inte allt anses vara struntposts)
 

Nousche

Omega
Jag signar gärna upp mig på stafettlistan.. Har inte flest inlägg i världen men ni andra skriver ju så mycket så det är bara att läsa.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Dag två för draken börjar med att träffa lite andra drakar.
Det måste vara så att herr @Eric Jajjamensan P har något speciellt med drakar. Det var ju även han som fick in mig på drakarna.

Men innan dagens äventyr börjar behöver vi reda ut en sak. Får snåldraken hänga med på ett löp-pass? Eller ska en av de andra drakarna flyga med istället? Vad är det egentligen som snåldraken får göra? ;)
IMG_20190413_100229.jpg
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Dag två för draken börjar med att träffa lite andra drakar.
Det måste vara så att herr @Eric Jajjamensan P har något speciellt med drakar. Det var ju även han som fick in mig på drakarna.

Men innan dagens äventyr börjar behöver vi reda ut en sak. Får snåldraken hänga med på ett löp-pass? Eller ska en av de andra drakarna flyga med istället? Vad är det egentligen som snåldraken får göra? ;)
IMG_20190413_100229.jpg
Lättare att svara på vad den inte får. Den får inte under några omständigheter åka till @jabla. Så tänker jag, som inte ens är med i passarounden.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Dag två för draken börjar med att träffa lite andra drakar.
Det måste vara så att herr @Eric Jajjamensan P har något speciellt med drakar. Det var ju även han som fick in mig på drakarna.

Men innan dagens äventyr börjar behöver vi reda ut en sak. Får snåldraken hänga med på ett löp-pass? Eller ska en av de andra drakarna flyga med istället? Vad är det egentligen som snåldraken får göra? ;)
IMG_20190413_100229.jpg
Den får inte lyssna på Per Gessle.
 
Topp