• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Nic

Rolex
2-Faktor
TF har flera varianter inom NP serien numera, den som är mer koncentrerad (och såklart dyrare...) sitter lite längre, men den typen av hjärtnoter är lättare, därför är det svårare att få den sitta lika längre som tyngre hjärtnoter i andra dofter.
Jag har en citrusbaserad doft som är koncentrerad men sitter pga typen av ingredienser inte lika länge som ex oud/Wood/amber..
Nej det är klart att man inte kan räkna med lika bra prestanda av citrusbaserade dofter som andra tyngre dofter men jag jämför NP mot andra motsvarande typer av dofter och även då underpresterar den. Känner till varianterna av NP men på grund av priset får de anses vara än mindre prisvärda.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Tänkte dela med mig av mitt senaste köp.
Xerjoff XJ 1861 Naxos, fantastiskt fin presentation, kändes mer exklusiv att öppna än en Rolex:p
IMG_20171212_180513.jpg

IMG_20171212_180527.jpg

IMG_20171212_183341.jpg

IMG_20171212_180640.jpg

IMG_20171212_180654.jpg

IMG_20171212_180736.jpg

Fantastiskt fin doft, här kan ni läsa mer om den: https://www.fragrantica.com/perfume/Xerjoff/XJ-1861-Naxos-30529.html

Nya Viking från Creed var ingen favorit tyvärr...
IMG_20171212_183600.jpg
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Ja. Så kommer det alltid att vara. Måste dock ge en eloge till Creeds historier om dofterna. Låter bra, men är såklart påhittade.
Dumt att betala 'retail' för Creed, går att hitta mycket billigare.
Går alltid att splitta på dom större flaskorna så slipper det kosta huggorm..
Jo, så är det säkerligen.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Fina omdömen på fragrantica. Var hittar man den till bäst pris? Sugen på testa den..
Köpte denna och en till doft via Cedvard då jag hade en rabattkod att använda så det blev ett bra pris.
Bra fråga, vet faktiskt inte vart du hittar bäst pris tyvärr men en sak vet jag och det är att du borde testa Naxos, föll riktigt hårt för denna doft.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ja. Så kommer det alltid att vara. Måste dock ge en eloge till Creeds historier om dofterna. Låter bra, men är såklart påhittade.
Dumt att betala 'retail' för Creed, går att hitta mycket billigare.

På detta ämne: vart köper folk sina parfymer? Jag har skins.nl men i övrigt lite dåligt med bra ställen.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
På detta ämne: vart köper folk sina parfymer? Jag har skins.nl men i övrigt lite dåligt med bra ställen.

Om du menar europeiska online-butiker (kan vara att föredra pga frakt, annars gäller USA) så kan jag rekommendera https://www.ausliebezumduft.de . Försök skriv upp dig på någon mailinglista för att pressa priserna med någon kupong, eller håll utkik på hemsidan. Har dessutom alltid varit generösa med prover när jag handlat där.
 

injection

Omega
Hej!
"Club De Nuit Intense Armaf" ska enligt många vara den bästa Aventus clonen...
Vad tycker ni? Någon som testat den? Jag gillar Aventus skarpt, men olika batch variationer och priset får mig att avstå från köp.
Om någon har den och är villig att sälja några ml så tveka inte att kontakta mig.;)
 

BOTL

Panerai
Har någon koll på en bra butik som skickar till Sverige utan strul? Två av mina Creedparfymer tog slut samtidigt och 3000/flaska känns saftigt just nu.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Köpte denna och en till doft via Cedvard då jag hade en rabattkod att använda så det blev ett bra pris.
Bra fråga, vet faktiskt inte vart du hittar bäst pris tyvärr men en sak vet jag och det är att du borde testa Naxos, föll riktigt hårt för denna doft.
Gents har oxå Naxos. Köpte den därifrån precis efter jul.
Kan bara hålla med, riktigt bra doft som sitter länge och till o med ger komplimanger från folk (vilket annars är rätt ovanligt i Sverige tycker jag).
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Vill bara flagga för er som inte känner till det, CREED har fått stora problem med att backa upp sin parfym historia.
Folk har grävt i vissa påståenden om att de har tillverkat parfym väldigt länge osv.
Det verkar inte stämma 100%. Men bra på marknadsföring är CREED iallafall.

Detta säger jag inte för att kritisera CREED, några av mina favoriter kommer från CREED.
Men det är ju synd. Och jag tycker att alla ska känna till det.
Påverkar dock inte deras parfymer.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Tänkte också bidra med några tips från en som har samlat på parfym väldigt länge.
På den tiden kostade alla creed 75ml 1090kr på NK, och nu är det 2200kr tror jag.

Är du nybörjare så måste du ha testat:
1
Thierry mugler
Pure Havane
2
L'Eau d'issey
Pour Homme
3
Dior
Fahrenheit
4

Acqua di parma
Blu Mediterraneo Fico di amalfi
5
Tom ford
Oud Wood
6
Dior
homme (original)


Är du veteran och har testat en del så:
1
Roja
Amber Aoud
2
Cleef
Midnight in paris
3
Xerjoff
Emerald Star
4
Amouage Interlude
5
Creed
Santal
 

Jimmy_Vegas

Omega
2-Faktor
Vet att Penhaligons nämnts tidigare i tråden men inte Sartorial. Denna är grym!

Jag kör den till vardags ibland men det är en lite mer "uppklädd" parfym. En favorit helt klart!

Sen gillar jag även Mont Blanc Individual.
 
Topp