Sartorialist
Basic
Jag köper en parfym för att känna doften av den, sen ska den givetvis doseras rätt..Bättre än motsatsen faktiskt och för egen del är känslan av doften på väg till tunnelbanan startsignalen för dagen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag köper en parfym för att känna doften av den, sen ska den givetvis doseras rätt..Bättre än motsatsen faktiskt och för egen del är känslan av doften på väg till tunnelbanan startsignalen för dagen.
Jag menade att det är ok att den klingar av så att den inte hänger kvar när jag släcker på kvällen.Jag köper en parfym för att känna doften av den, sen ska den givetvis doseras rätt..
trevligt, vilka är de små bruna flaskorna (Sadane, Kiste)?
Nej det är klart att man inte kan räkna med lika bra prestanda av citrusbaserade dofter som andra tyngre dofter men jag jämför NP mot andra motsvarande typer av dofter och även då underpresterar den. Känner till varianterna av NP men på grund av priset får de anses vara än mindre prisvärda.TF har flera varianter inom NP serien numera, den som är mer koncentrerad (och såklart dyrare...) sitter lite längre, men den typen av hjärtnoter är lättare, därför är det svårare att få den sitta lika längre som tyngre hjärtnoter i andra dofter.
Jag har en citrusbaserad doft som är koncentrerad men sitter pga typen av ingredienser inte lika länge som ex oud/Wood/amber..
Håller med dig, det är att ta i. Men visst, folk är villiga att betala det och det vet dom.Creed gör fantastiska dofter, visst, men deras prishöjningar har verkligen stigit dom till huvudet.
Jag menar, $495 för 100ml av Viking är bara galet.
Ja. Så kommer det alltid att vara. Måste dock ge en eloge till Creeds historier om dofterna. Låter bra, men är såklart påhittade.Håller med dig, det är att ta i. Men visst, folk är villiga att betala det och det vet dom.
Går alltid att splitta på dom större flaskorna så slipper det kosta huggorm..Ja. Så kommer det alltid att vara. Måste dock ge en eloge till Creeds historier om dofterna. Låter bra, men är såklart påhittade.
Dumt att betala 'retail' för Creed, går att hitta mycket billigare.
Fina omdömen på fragrantica. Var hittar man den till bäst pris? Sugen på testa den..Tänkte dela med mig av mitt senaste köp.
Xerjoff XJ 1861 Naxos, fantastiskt fin presentation, kändes mer exklusiv att öppna än en Rolex
Fantastiskt fin doft, här kan ni läsa mer om den: https://www.fragrantica.com/perfume/Xerjoff/XJ-1861-Naxos-30529.html
Nya Viking från Creed var ingen favorit tyvärr...
Köpte denna och en till doft via Cedvard då jag hade en rabattkod att använda så det blev ett bra pris.Fina omdömen på fragrantica. Var hittar man den till bäst pris? Sugen på testa den..
Ja. Så kommer det alltid att vara. Måste dock ge en eloge till Creeds historier om dofterna. Låter bra, men är såklart påhittade.
Dumt att betala 'retail' för Creed, går att hitta mycket billigare.
På detta ämne: vart köper folk sina parfymer? Jag har skins.nl men i övrigt lite dåligt med bra ställen.
Kolla http://www.allbeauty.com. Har själv beställt därifrån utan problem. Osäker dock på Creedsortimentet.Har någon koll på en bra butik som skickar till Sverige utan strul? Två av mina Creedparfymer tog slut samtidigt och 3000/flaska känns saftigt just nu.
Blir lite "osäker" varför de bara har delar av sortimentet och enbart vissa storlekar. Stort tack ändå för att du flikar in.Kolla http://www.allbeauty.com. Har själv beställt därifrån utan problem. Osäker dock på Creedsortimentet.
På Helsingborgssidan Gents finns Creed: https://www.gents.se/Har någon koll på en bra butik som skickar till Sverige utan strul? Två av mina Creedparfymer tog slut samtidigt och 3000/flaska känns saftigt just nu.
Gents har oxå Naxos. Köpte den därifrån precis efter jul.Köpte denna och en till doft via Cedvard då jag hade en rabattkod att använda så det blev ett bra pris.
Bra fråga, vet faktiskt inte vart du hittar bäst pris tyvärr men en sak vet jag och det är att du borde testa Naxos, föll riktigt hårt för denna doft.
Japp, tycker inte den är ngt speciell faktiskt. Håller länge, uppåt 11-13h, men själva lukten är rätt generisk manlig vinter lukt tycker jag (får typ Amber, tobak, vanilj).Någon som har testat Fredric Malle - Monsieur?