• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jimmy_Vegas

Omega
2-Faktor
Slänger in en bild på hur det ser ut i samlingen just nu
IMG_20180212_204002.jpg
Ser att det gömmer sig en Mont Blanc Individuel där bak. Den luktar gott!
 

Psykel

Patek
Har en flaska Roadster hemma, trevlig lite aromatisk mint-doft för vår och sommar. Har väl testat ett par till i butik. Nån särskild doft du tänker på?
Déclaration är jag nog mest intresserad av. Den ska vara rätt kryddig, bra kontrast mot den friskare Acqua di Parma Colonia som är min vardagsdoft. Var kan man provsniffa nånstans? NK?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Déclaration är jag nog mest intresserad av. Den ska vara rätt kryddig, bra kontrast mot den friskare Acqua di Parma Colonia som är min vardagsdoft. Var kan man provsniffa nånstans? NK?
Déclaration är trevlig. Påminner lite om en annan doft jag är svag för, Voyage d'Hermès.
Cartier är så pass vanligt märke så den borde du kunna hitta i stort sett vilken butik som helst.
 

Psykel

Patek
Déclaration är trevlig. Påminner lite om en annan doft jag är svag för, Voyage d'Hermès.
Cartier är så pass vanligt märke så den borde du kunna hitta i stort sett vilken butik som helst.
Verkligen? Kan inte påstå att jag letat så mycket, men har inte hittat Cartier nånstans alls.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Någon som möjligtvis doftat på denna, är den något att ha?
Screenshot_20180514-123456_Samsung Internet.jpg

Jag var precis på arlanda (nåja förra veckan iaf) och såg den inte. Burned woods som bas-not känns ju väldigt spännande! Ska resa även denna och nästa vecka så kanske att de fått in den då, men jag reser med handbagage så det blir nog inget köp ändå.

Biblioteque däremot testade jag (i mitt tycke - grym!) Läder som basnot gjorde verkligen ett speciellt intryck till de blommiga topp-noterna.

Har svårt att bestämma mig för nästa Byredo. Står mellan cedar, 1996, Biblioteque och sunday cologne tror jag.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Jag var precis på arlanda (nåja förra veckan iaf) och såg den inte. Burned woods som bas-not känns ju väldigt spännande! Ska resa även denna och nästa vecka så kanske att de fått in den då, men jag reser med handbagage så det blir nog inget köp ändå.

Biblioteque däremot testade jag (i mitt tycke - grym!) Läder som basnot gjorde verkligen ett speciellt intryck till de blommiga topp-noterna.

Har svårt att bestämma mig för nästa Byredo. Står mellan cedar, 1996, Biblioteque och sunday cologne tror jag.
Note: ARL är ca 200kr billigare per flaska jfr mot city men har inte alla 26 varinater av Byredo. Byredo höjde priserna globalt 1 maj.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Är en OPG. Kör bara denna. Stoor (och fläskdyr) flarra som jag hoppas räcker länge.
Hade den "vanliga" storleken tidigare. Den här är lite svagare i doftstyrka. Passar fint.

nd.25295.jpg
Mycket trevlig, känns som en klassiskt gentleman shaving cologne. Lite som Dr Harris - Windsor, om du testat dem.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Fick ett tips av tjejen på Byredo att testa layering (tror jag hon sa). Alltså en snnan parfym på handlederna än på halsen. Kan bli riktigt fel men också väldigt kul.

Kör Margiela Jazzclub på Halsen och Byredo Oud immortel på handlederna. Riktigt trevlig kombon påminner mycket om denna:

https://www.skins.nl/en/venenum-32.html

Som jag tänkte köpa ändå!
 
  • Like
Reactions: JLC

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Fick ett tips av tjejen på Byredo att testa layering (tror jag hon sa). Alltså en snnan parfym på handlederna än på halsen. Kan bli riktigt fel men också väldigt kul.

Kör Margiela Jazzclub på Halsen och Byredo Oud immortel på handlederna. Riktigt trevlig kombon påminner mycket om denna:

https://www.skins.nl/en/venenum-32.html

Som jag tänkte köpa ändå!


Den har man ju kört på sen gymnasiet :D dock halsen och en annan vid byxlinningen ;)
 
Har beställt hem en Lanvin L'homme Sport. Den var inget för mig, på mig uppfattade jag den som lite syntetisk och har redan en lavenderbaserad parfym (Ach Brito Lanvanda). 95% kvar vilket motsvarar 95ml. Känns onödigt att skapa en annons, så skriver ett inlägg här istället. Bytes helst mot någon annan parfym, men den går även att köpa för en hundralapp eller något. Bor i Stockholm. Skicka PM om intresse finnes.
Trevlig söndag!
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Virgin island water har jag o gillar starkt, den sitter dessutom riktigt länge på mig (vet att ngra brukar klaga på att den försvinner fort). Hur är de andra 2 när det gäller livslängd på huden o projektion? (de låter helt klart intressanta på fragrantica)
 
Kan varmt rekommendera Alvarez Gomez Agua de colonia inför sommarens heta dagar! Väldigt, väldigt prisvärd parfym. 80ML 209:- hos Gents. Finns billigare på andra ställen. Doftar ungefär som en citronkaramell smakar. 10/10!
 
  • Like
Reactions: JLC
Topp