Ser att det gömmer sig en Mont Blanc Individuel där bak. Den luktar gott!Slänger in en bild på hur det ser ut i samlingen just nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser att det gömmer sig en Mont Blanc Individuel där bak. Den luktar gott!Slänger in en bild på hur det ser ut i samlingen just nu
Har en flaska Roadster hemma, trevlig lite aromatisk mint-doft för vår och sommar. Har väl testat ett par till i butik. Nån särskild doft du tänker på?Nån som testat Cartiers dofter?
Déclaration är jag nog mest intresserad av. Den ska vara rätt kryddig, bra kontrast mot den friskare Acqua di Parma Colonia som är min vardagsdoft. Var kan man provsniffa nånstans? NK?Har en flaska Roadster hemma, trevlig lite aromatisk mint-doft för vår och sommar. Har väl testat ett par till i butik. Nån särskild doft du tänker på?
Déclaration är trevlig. Påminner lite om en annan doft jag är svag för, Voyage d'Hermès.Déclaration är jag nog mest intresserad av. Den ska vara rätt kryddig, bra kontrast mot den friskare Acqua di Parma Colonia som är min vardagsdoft. Var kan man provsniffa nånstans? NK?
Verkligen? Kan inte påstå att jag letat så mycket, men har inte hittat Cartier nånstans alls.Déclaration är trevlig. Påminner lite om en annan doft jag är svag för, Voyage d'Hermès.
Cartier är så pass vanligt märke så den borde du kunna hitta i stort sett vilken butik som helst.
Jag kanske är ute och cyklar men jag inbillade mig det. Är dock inte bosatt i Stockholm så jag är inte säker på utbudet där.Verkligen? Kan inte påstå att jag letat så mycket, men har inte hittat Cartier nånstans alls.
Varierar säkert mellan olika städer.Jag kanske är ute och cyklar men jag inbillade mig det. Är dock inte bosatt i Stockholm så jag är inte säker på utbudet där.
Har inte testat parfymen, men skäggoljan med samma doft. Riktigt bra!Någon som testat Captain Fawcett Booze and Baccy Eau De Parfum by Ricki Hall?
@Hippokrates Jag tar tillbaka ovanstående. Eller när jag skrev det var det ju sant...Tror det blir svårt. Om jag minns rätt var den limiterad och är nu slutsåld. Hojta till om du hittar den!
Den infon tackar vi för! Hoppas den är tillgänglig inne i stan också, men det känns väl ganska rimligt.@Hippokrates Jag tar tillbaka ovanstående. Eller när jag skrev det var det ju sant...
Men man har tydligen släppt Biblioteque igen nu i vår. Köpte just en flaska på Arlanda.
Det tror jag nog. Åhléns har väl antagligen. Happy hunting!!Den infon tackar vi för! Hoppas den är tillgänglig inne i stan också, men det känns väl ganska rimligt.
Beskrivningen låter riktigt lovande. Har du köpt dig en flaska?Någon som testat Captain Fawcett Booze and Baccy Eau De Parfum by Ricki Hall?
Någon som möjligtvis doftat på denna, är den något att ha?
Note: ARL är ca 200kr billigare per flaska jfr mot city men har inte alla 26 varinater av Byredo. Byredo höjde priserna globalt 1 maj.Jag var precis på arlanda (nåja förra veckan iaf) och såg den inte. Burned woods som bas-not känns ju väldigt spännande! Ska resa även denna och nästa vecka så kanske att de fått in den då, men jag reser med handbagage så det blir nog inget köp ändå.
Biblioteque däremot testade jag (i mitt tycke - grym!) Läder som basnot gjorde verkligen ett speciellt intryck till de blommiga topp-noterna.
Har svårt att bestämma mig för nästa Byredo. Står mellan cedar, 1996, Biblioteque och sunday cologne tror jag.
Mycket trevlig, känns som en klassiskt gentleman shaving cologne. Lite som Dr Harris - Windsor, om du testat dem.Är en OPG. Kör bara denna. Stoor (och fläskdyr) flarra som jag hoppas räcker länge.
Hade den "vanliga" storleken tidigare. Den här är lite svagare i doftstyrka. Passar fint.
och BRUT, den gröna flaskan med smal hals som hade ett "hängsmycke" i kedja i stål...Haha ja den parfymen och Old spice minns nog många med blandade känslor
Fick ett tips av tjejen på Byredo att testa layering (tror jag hon sa). Alltså en snnan parfym på handlederna än på halsen. Kan bli riktigt fel men också väldigt kul.
Kör Margiela Jazzclub på Halsen och Byredo Oud immortel på handlederna. Riktigt trevlig kombon påminner mycket om denna:
https://www.skins.nl/en/venenum-32.html
Som jag tänkte köpa ändå!
Virgin island water har jag o gillar starkt, den sitter dessutom riktigt länge på mig (vet att ngra brukar klaga på att den försvinner fort). Hur är de andra 2 när det gäller livslängd på huden o projektion? (de låter helt klart intressanta på fragrantica)Härlig sommartrio!