• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Inte varit särskilt såld på något från byredo tyvärr. Ska dock pallra mig iväg och prova Bibliothèque som EDP någon dag, verkar lite mysig.

Nu till höst/vinter kör jag en hel del Fille en Aiguilles från Serge Lutens och L'Instant de Guerlain PH, båda rekommenderas varmt!
 

sir alex

Panerai
0DBFB214-8324-4C45-9BF7-228F50478158.jpeg
Kör dessa. Aqua Di Parma Leather är nytillskottet.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte varit särskilt såld på något från byredo tyvärr. Ska dock pallra mig iväg och prova Bibliothèque som EDP någon dag, verkar lite mysig.

Nu till höst/vinter kör jag en hel del Fille en Aiguilles från Serge Lutens och L'Instant de Guerlain PH, båda rekommenderas varmt!
Tror det blir svårt. Om jag minns rätt var den limiterad och är nu slutsåld. Hojta till om du hittar den!
 

Psykel

Patek
Ska äntligen slå till på min första "findoft" efter löning i form av Acqua Di Parma Colonia.
Lite basic kanske, men jag gillar doften och den är en klassiker. Cary Grants favorit, dessutom!
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Är jag ensam med att tycka att Tom Ford Neroli Portofino avtar snabbt och inte sitter i så länge som man önskar?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Är jag ensam med att tycka att Tom Ford Neroli Portofino avtar snabbt och inte sitter i så länge som man önskar?
Den har väldigt dålig prestanda på mig med så knappast en tillfällighet. Jag har ägt många av Tom Fords dofter men NP tycker jag definitivt inte är prisvärd.
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Den har väldigt dålig prestanda på mig med så knappast en tillfällighet. Jag har ägt många av Tom Fords dofter men NP tycker jag definitivt inte är prisvärd.

Skönt att jag inte var ensam om den åsikten. Men då fick jag svart på vitt. Har tidigare bara ägt oud Wood, som i jämförelse höll doftmässigt minst hela dagen...
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Den har väldigt dålig prestanda på mig med så knappast en tillfällighet. Jag har ägt många av Tom Fords dofter men NP tycker jag definitivt inte är prisvärd.
TF har flera varianter inom NP serien numera, den som är mer koncentrerad (och såklart dyrare...) sitter lite längre, men den typen av hjärtnoter är lättare, därför är det svårare att få den sitta lika längre som tyngre hjärtnoter i andra dofter.
Jag har en citrusbaserad doft som är koncentrerad men sitter pga typen av ingredienser inte lika länge som ex oud/Wood/amber..
 
Topp